Advertenties


F7R rebuild

Gestart door sjerrie, 1 maart 2011, 18:56:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjerrie

Retro renault

Op deze pagina staat een rebuild op van meerdere f7r blokken.
http://www.retro-renault.com/forums/engine-builds/152-f7r-710-engine.html
Misschien interresant voor degene die net als mij er iets speciaals mee willen doen.

Adios !
~Just got Maggied~

Roy16v

ga gelijk ff checken

sjerrie

~Just got Maggied~

Jacques

Hier ook en zelfs in het NL. Wat wil je allemaal weten. Je kunt er een boek over schrijven. http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46&start=40

sjerrie

Kijk dat leest een stuk fijner. Google translate werkt nog niet helemaal feilloos.
Je bent dus nog bezig begrijp ik. Ecu is wel gechipt, sob zit in de uch dacht ik altijd.
Er zijn vele versies te vinden op het net. De 1 zegt dattie niet gechipt kan worden. Computer geblokkeerd. Ander zegt met chip erbij zetten kun je wel chippen. Sob zit in uch, ander weer dat de sob in de ecu zit.

Als de sob in de ecu zit kan bart hem er dan uit programmeren maar dan moet er wel een chip opgesoldeerd worden. Dan kan tie beter gelijk gechipt worden om er in 1 keer vanaf te zijn. Zou het goed rijden met standaard blok ? En indien je in fases het volgende toevoegd, pipercross filter, scherpe nokken in clio f7r kop, sportkoppeling en vliegwiel afdraaien ?
Hierbij al wel kortere en sterkere distririem, ivm weglaten waterpomp en vervangen door electrische.

Wat is de verwachting van pk's en koppel als het blokje erin ligt ?
~Just got Maggied~

Jacques

Kortere distr. riem kan niet. De waterpomp loopt niet via de dist.riem. (Het is geen K7M of K4M)
Ik heb geen UCH en dus SOB signaal van UCH naar ECU? Ik heb een R19 en gebruik de megane ECU als een stand allone computer voor de motor besturing.

sjerrie

Distririem op waterpomp ? Pff spaanse zon is niet goed voor het nadenken. Zeker loopt tie er niet langs.
Excuse me for that stupid mistake  :?
Nou gelukkig dat je dat probleem al niet hebt. Dus enkel ecu megane voor blokje en rest via r19.
Maar tempmeter, oliedruk enz loopt wel via ecu meg en r19 of niet ?
Lijkt mij als je dat op meg zet dat je in cockpit het niet af kan lezen. Als je het in de cockpit van de 19 zet dat je ecu verkeerde waardes krijgt.
Of het wordt kabelboom knippen ? Zal vast wel in je andere topic staan maar nog geen tijd gehad om door te lezen.
~Just got Maggied~

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev