:) En weer verder in een nieuw deel:
Gaan we verder in deel 224 :). Ik wilde Mark er nog even aan herinneren dat de 1.8 / 2.0 ook met turbo is geleverd . !-!
Niet in de meg1 toch? En de meg2 heeft geen 1.8 versies gehad.
Van k4j naar k4m zal niet spannend zijn. De andere motoren is meer onderdelen en werk nodig.
Megane I is met 1.8 en 2.0 geleverd Michiel. Zal zelf nooit een motor overbouwen maar als ik de kwaliteiten wel had als hobby project een blok met turbo in een Megane I zou me heel leuk lijken.
f4r turbo uit een laguna rijd ook goed, heb ik ook ooit eens een paar maanden gehad.
Maar om dat over te hangen is wel wat knip en plak werk nodig in een megane.
Turbo op bouwen kan ook maar op een megane, ja het zal aan mij liggen dat boeit mij niet veel.
Ik ben ooit jaren bezig geweest met honda, daarin kan je alles wat je kan bedenken erin hangen en alles is te krijgen.
Had ik een blokje gemaakt met hoge compressie, 16 bar, was leuk. Daarna ambities voor turbo, maar toen kocht ik de bmw, samenwonen etc, toen reed ik bijna niet meer in die honda dus in onderdelen verkocht.
Wat wilde ik ook weer zeggen.....
Owja als ik iets zou overhangen zou ik wel voor relatief makkelijk gaan, dus wel passend maar gewoon overschroeven, donor auto, leeg halen en over schroeven. Van 1.4 naar 1.6 is bijna alles hetzelfde, dus dan kan een kaal blok, en dan ivm startvergrendeling inspuitcomputer, uch en sleutels. Maarja dan heb je weer een iets afwijkende uch ofzo, dus een inspuitcomputer die vrij geschakeld zou zijn is vele malen makkelijker. Dan is het blok overhangen met inspuitcomputer.
De 1.8 is wel wat anders, en de 2 liter ook. Andere kant, als er een donorauto is, is dat geen probleem.
Eerst zorgen dat die gas goed werkt, hij loopt goed, maar toch een paar dingen die niet top zijn.
We zijn druk met de baby, mijn gezondheid, en ik ga switchen van baan zodra ik iets heb gevonden, dus ja om nu alles te slopen en inbouwen even geen tijd voor.
Druk zat dan. Een hobby project er bij zal dan wel ff niet hoog op de lijst staan. Doe zelf de laatste tijd ook niet al teveel aan de auto's. Moet de bak van de Espace nog bekijken en aan de Meg I en de Cc van de vrouw onderhoud uitvoeren.
Ja die bak gaat ook tijd in zitten, onderhoud valt mee he.
Heb hier thuis nog steeds geen brug, wat sleutelen ook niet praktischer maakt.
Citaat van: Nikk op 28 december 2019, 01:00:45
Megane I is met 1.8 en 2.0 geleverd Michiel. Zal zelf nooit een motor overbouwen maar als ik de kwaliteiten wel had als hobby project een blok met turbo in een Megane I zou me heel leuk lijken.
Je hebt helemaal gelijk, was nog niet helemaal wakker denk ik :-) En als geld geen issue zijn dan zou er in mijn cliotje ook een 1.8 turbo hangen hoor, de sterkste versie uit de nieuwe Alpine.
Ja kosten is ook wel eens een dingetje ;(
Printer kopen en dan geld printen.
Heb geen geld voor een printer :D
Tja dan word het lastig. God een cv maken, dat is een bak werk zeg. Een koprevisie gaat nog sneller.
Ik dacht zal die megane eens uitlezen, doet die voorste lambdasonde praktisch niks.
Waarom gaat er nooit een storing branden, god weet hoe lang dat al is. Had nog een goeie liggen dus er even ingezet, ben benieuwd wat het scheelt in verbruik.
Ik zag de parameters op 0.19 mv stil blijven staan.
Citaat van: mark29 op 29 december 2019, 23:32:12
Tja dan word het lastig. God een cv maken, dat is een bak werk zeg. Een koprevisie gaat nog sneller.
Je kunt je er ook makkelijk vanaf maken, bij veel bedrijven lezen ze het toch bijna niet. Alleen grofweg kijken wat je gedaan hebt en hoe lang al en wat je hebt gedaan om bij te blijven. En het is soms handig om bij wat bedrijven te 'oefenen', solliciteren op een baan die je niet per se wilt hebben. ( en dan blijk je er ineens toch te werken 8)7 )
Ja gaat niet vanzelf, vacatures bij autobedrijven zijn er in overvloed, ik krijg ook mailtjes of ik niet op gesprek kan komen. En links en rechts van mensen uit mijn omgeving krijg ik ook regelmatig verwijzingen.
Maarja als ik heel eerlijk ben, wil ik de autobranche uit :x
Maar zou ik dit werk blijven doen boeit die brieven ook niet, dan is het gewoon naar binnenlopen en zeggen hoi, ik werk nu daar en daar, jullie hebben een vacature, wanneer kan ik beginnen. Er is een schrijnend te kort aan personeel.
De ogen open houden altijd goed. Zelf laatste 2 jaar bij paar bedrijven op gesprek geweest. Zat niets tussen dat een overstap waard was. Zit nu niet slecht. Is dan weer even een bevestiging.
Branche switch heb ik meerdere malen gedaan Mark29. Als je in de technische hoek zit sowieso totaal geen probleem.
Ja dat klopt. Misschien heb ik over 2 maand ook een andere baan. Ik verdien 500 euro minder als wat een gemiddelde monteur van mijn leeftijd en ervaring hoort te krijgen.
Dus volgende maand ga ik met het jaarlijkse gesprek is met de vuist op tafel slaan. Als ze mij geen fatsoenlijk loon aanbieden ben ik weg.
Op zeker dat er zat te vinden is Mark. In tal van branches. Heb zelf in de electro gezeten. Toen in machinebouw / waterbehandeling. Daarna grafische industrie. Toen interne logistiek en nu alweer een paar jaar offshore. Switch nooit een probleem geweest. Schrijf je in op monsterboard/ vacaturebank etc en de mailbox loopt vol.
Ja nu op indeed en linkedin, word een beetje moe van al die mailtjes :D
Want vond je van de machinebouw?
Mark, het salaris als automonteur is gewoon niet ok, bij ons maakt het niet of je 2e autotechnicus bent of alle papieren hebt, ze doen of je blij mag zijn dat je niet werkloos bent. Ik heb een ongevalletje op het werk gehad, erna ziek geworden, denk dat de stress een groot aandeel had, ik kan niet alles hier open en bloot typen, maar iets met als honden behandeld worden. Heeft allemaal bijgedragen aan mijn besluit. Dus apk, leermeester, cotech, technisch specialist, eerste monteur papieren ga ik wel op een andere manier invullen.
Nikk wat vond je specifiek van de machinebouw, wat moest je doen etc.
Mark29,
Machinebouw is natuurlijk heel breed. Heb in de waterbehandeling gezeten waarbij we de installaties op de zaak opbouwde, testen en dan deed ik meestal op locatie de inbedrijf name. Denk aan mechanisch werk ( sleutelen ), electrisch ( kast (om) bouwen ), en besturing (PLC ). In de waterbehandeling kwam er dan ook nog een stuk proces techniek bij.
Heb interne logistieke installaties gedaan. Moet je denken aan transportbanden / palletizers. Daarbij deed ik meer de besturing.
Je kunt ook meer in een enkele richting in de machinebouw aan de slag of in ieder geval beginnen. Als Elec / mechanisch / besturing / process. Daar ik graag alleen werk en de wereld over reis is het handig om in zo veel mogelijk disciplines thuis te zijn. Dat duurt natuurlijk wel even maar op een gegeven moment loopt dat wel.
Ja het is heel breed, kwa opdrachten kan het alle kanten op gaan.
Ik ben benieuwd.
Citaat van: mark29 op 6 januari 2020, 07:02:37
Ik heb een ongevalletje op het werk gehad, erna ziek geworden, denk dat de stress een groot aandeel had, ik kan niet alles hier open en bloot typen, maar iets met als honden behandeld worden.
Dit is helaas op veel plaatsen zo Zolang het goed gaat verwachten ze onvoorwaardelijke trouw van medewerkers, maar op het moment dat er iets tegen zit schoppen ze zelf o zo makkelijk om zich heen..
Ja helaas is het 1 richting verkeer. 18 jaar dienst verband met bijna geen ziekteverzuim ervoor telt niet meer mee.
Aangezien ik momenteel tijd in overvloed, heb me redelijk snel verveel, en 2 Renaults heb staan met verbleekte cq oude beschermstrips.....
Dus van de week 2 spuitbussen mat zwarte spraydip besteld, en gisteren binnen gekregen, strips van de Clio gedemonteerd, ontvet, en gespoten. Mooi echt als nieuw, en ziet er ook beter uit als met gewone verf. Morgen werkt mijn vriendin thuis dus dan de strips van de twingo aanpakken.
mooi! fotos graag!
Zou wel willen maar hoe krijg ik ze geplaatst..
Ik doe ze vaak fohnen en dan met een wax erover heen
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 22 januari 2020, 12:16:41
Zou wel willen maar hoe krijg ik ze geplaatst..
uploaden in imgur en dan de link kopieren van BBCode in je bericht
Met en zonder spraydip https://imgur.com/gallery/6Asi8bb
Vandaag liep die werner budding bij ons door de werkplaats. Filmen etc. Beetje vreemd om dat op afstand mee te maken.
Hoe is ie nou in het echt, op tv is het niet mijn favoriet
Ja kijk hij liep rond met a4tjes met teksten erop. Stond ie te praten, camera erop.
Erna nog een keer etc etc steeds hetzelfde vertellen. Zo spontaan zeg maar is het niet.
Ze hebben op verschillende plekken in het pand gefilmd. Ik hield de deur voor hem open en het was van oh hoi maar verder zijn het gewoon mensen.
Radio stond uit voor hun in de werkplaats, dat is saai hoor.
Ja goed je hebt mensen die fan van hem zijn en ook niet. Hij is te glad voor mij. Maar hij heeft wel alles gereden en weet waar ie het over heeft.
Klepspietjes monteren, ik blijf het een pokkewerkje vinden, ze springen steeds weer opzij.
Koprevisie is leuk werk, maar die spietjes, waarom zijn die toch zo klein?
Nou ben ik een verschrikkelijke lompe hork, maar die sprietjes plaatsen vind ik juist lekker werk, dan ben je tenminste alweer aan het opbouwen 😜
Ja dat vind ik pas als de spietjes erin zitten. Eindelijk.
Zo net het gebakje weer opgehaald, bijna 23 jaar en 236k op de teller, verse apk! Koplampen afstellen en de kat ff opnieuw gemonteerd en banden opgepompt., dat was het (misschien scheelt het dat ik hem ook gewassen had 😂)
Nouja een nette auto doe ik meer moeite voor in de werkplaats, dan een afgetrapte rijdende asbak. :D
Vandaag ook de vergrijsde kunststof delen van de twingo voorzien van een laagje spraydip, weer als nieuw!
Een nette auto verdient hier ook net iets meer liefde.
Nou net, is wel een groot woord voor mijn gebakje, hij is schoon-is.... Er moet echt nog wat gebeuren voor het een nette auto is, heeft iemand toevallig nog een rechtervoorspatbord op zolder liggen, huidige is een beetje verkreukeld 🙄
Sorry, we hebben geen zolder l- :D
In belgie ligt Zolder.
Daar liggen de spatborden (in de berm) 8)7 :D
Binnenkort ben ik renault monteur af. Ik wis meteen de 18 jaar uit mijn harde schijf in mijn hoofd.
Nu kijken wie de cotech opleiding wil doen van de collegas, net nu de trainingen voor de Z.E. modellen verder uitgerold zijn. Maarja.
Het zij zo.
Ivm lichamelijke problemen al langere tijd ander werk gezocht, ik ga nu modules als bouwpakketjes in elkaar zetten. Lichamelijk stukken minder belastend werk. Ik blijf uiteraard hier wel actief.
@mark29, succes met je baanwissel, en volgens mij is die 18jaar misschien wel te wissen, maar de 18jaar kennis raak je volgens mij nooit meer kwijt 😜
Nou sommige dingen vergeet je wel hoor, als je ergens 5 jaar niet meer aangewerkt hebt dan heb je niet alles meer voor de geest als je alleen een klacht over iets leest.
Succes met de nieuwe baan gewenst Mark !-!
Het is geen Megane maar voor een beetje meer ruimte een Espace erbij gekocht.
De huidige Espace had toch wel een aardige lijst aan werkzaamheden om hem door de APK te krijgen. Buiten dat is de bak ook nog steeds defect en lekt de motor olie.
Tijdje terug al besloten er niet verder mee te gaan en me even te bezinnen over het vervolg.
Wilde eigenlijk wel een Espace voor de zomervakantie 2020 maar toen kwam er een virusje langs.....of we deze zomer uberhaupt nog op vakantie gaan is de vraag.
Dus nog een Espace nodig? Twijfelachtig maar auto's kijken op het www blijven we toch doen. Zat ook nog een beetje te kijken naar een Scenic voor de hogere instap wat
prettig is voor mijn ouders tot ik afgelopen weekeind op marktplaats een Espace in de buurt tegenkwam die voldeed aan de criteria. Niet doen, niet doen,....nou ja ok, even
langs om te kijken dan.
Auto stond er redelijk bij. De indruk was een ok auto die de laatste X periode wellicht niet zoveel aandacht meer had gehad. Stukje rijden. Ook deze indruk ok.
Airco werkte, alle ramen op en neer, remt goed etc etc. Terug de motorkap weer even open waarbij het geluid opviel. Voor aanvang rit niets bijzonders. Klonk nu beetje dieselachtig.
Wellicht het bekende F4R carterontluchtings probleem. Dat is op te lossen.....bod gedaan, werd geaccepteerd en de auto overgeschreven.
Eerst opgemerkte verschillen met de huidige:
- Heeft boorcomputer. Kon deze bij de huidige in ieder geval niet vinden. Bedoel knop op kop rechter handle indrukken en dan krijg je verbruikscijfers etc te zien.
- Apart te openen achterruit
- Elektrisch bedienbare ramen achter. Heb ik eigenlijk liever niet. Kan alleen maar kapot gaan.
- Ramen achter geblindeerd. Hoeft niet echt daar er ook gordijnen aanwezig zijn maar vind het wel ok.
- Geen schuif/kantel dak. Maakt me niet zoveel uit. Die van de huidige was inmiddels gaan lekken.
- Helaas maar een enkele sleutel.
Ben trouwens wel vergeten de vrouw over deze aankoop in te lichten :-> De grap is nu dat ik hem tzt ga omwisselen met de andere Espace die voor de deur staat en zelfde velgen en kleur heeft en
dan kijken hoe lang het duurt / of ze het doorheeft :-> Geef het een kans. Meest opvallende uiterlijke verschillen zijn de "the race" emblemen en een
soort van koelvinnen die op de voorschermen zijn geplakt. Dat gaan we eerst even aanpakken.
Grappig om dan te zien hoe haar reactie is :D
Geen nokkenasversteller kapot ivm diesel geluid?
Ja inderdaad de nokkenas versteller is ook kandidaat. Is toch niet al te serieus? Wat kost om te fixen?
Nokkenasverstellers zijn best prijzig. Je bent zo 250 euro verder, en dan moet het er nog op.
Zoiets?:
https://www.auto-onderdelen24.nl/pierburg/12771183
Nee dat is de regel plunjer. Het verstelbare nokkenas tandwiel daar gaat het om.
Ok bedankt Mark. Ga me er nog in verdiepen. Tzt plannetje maken. Distributie wissel is ook niet bekend dus dient ook te gebeuren.
Leuke update Nikk! Wellicht kan Mark je helpen in de mooie schuur _o_
De auto staat inmiddels een blok verderop geparkeerd. Na wat optische aanpassingen gaan we ze uitwisselen
Citaat van: mark29 op 9 april 2020, 16:29:28
Binnenkort ben ik renault monteur af. Ik wis meteen de 18 jaar uit mijn harde schijf in mijn hoofd.
Nu kijken wie de cotech opleiding wil doen van de collegas, net nu de trainingen voor de Z.E. modellen verder uitgerold zijn. Maarja.
Het zij zo.
Ivm lichamelijke problemen al langere tijd ander werk gezocht, ik ga nu modules als bouwpakketjes in elkaar zetten. Lichamelijk stukken minder belastend werk. Ik blijf uiteraard hier wel actief.
Best heftig kerel, je beroep en passie moeten inruilen vanwege gezondheidsklachten. Succes met je nieuwe job Mark. Hopen dat je er plezier in vind!
Jazeker het is een knop omzetten. Gelukkig is het nu een goede tijd om te switchen. Er zijn zoveel banen beschikbaar. Wat is de juiste? Was wel lastig.
Wat de juiste is altijd lastig maar hoeft ook niet zoveel uit te maken. Zelf in veel verschillende branches gewerkt. Nu offshore / op schepen. Bevalt prima maar de banen hiervoor meestal ook. Gewoon lekker aan de slag gaan en je merkt vanzelf of je op je plek zit.
Ik zit ook in de offshore wereld. Maak tekeningen voor een FPSO.
Ik wist niet wat offshore was. Tot ik nikk sprak 😂
Grappig ik werk ook in de Offshore. Ik werk bij Cape-Holland.
deleted
Ikku Huisman
Ik werk nu 30 uur in de week dus ook beetje huisman !-!
Na de the race van alles wat er aan de buitenkant opgeplakt zat ontdaan te hebben en een keertje gewassen de auto's op de oprit uitgewisseld:
De RXT:
(https://www.mupload.nl/img/9c2ht8zz4qhw.jpg)
De the race:
(https://www.mupload.nl/img/8ltadus7xx1q.jpg)
Nu afwachten of de vrouw het doorheeft ;)
Citaat van: mark29 op 12 april 2020, 14:03:47
Jazeker het is een knop omzetten. Gelukkig is het nu een goede tijd om te switchen. Er zijn zoveel banen beschikbaar. Wat is de juiste? Was wel lastig.
Ik verwacht dat het nog net op tijd was om te switchen. Ik denk dat er de komende maanden vreemde dingen gebeuren en er veel bedrijven om gaan vallen.
Gelukkig blijft het in de werkplaats gewoon druk. werk zat, ze hebben zelfs heel veel moeten verplaatsen door dat corona gedoe.
Vanaf donderdag weer met de volle werkplaatsbezetting verder, proberen het normale ritme op te pakken. Alleen 2 monteurs per week vrij anders is het gewoon niet te doen om een beetje afstand te houden. Maargoed iedereen heeft nog ongeveer rond de 100 overuren van vorig jaar staan, dus dan komt dat ook een keertje op. Heb ik liever als uitbetalen, want dan houd de belastingdienst ook nog even z'n handje op en blijft er niks van over.
Autobedrijf waar ik mijn auto normaalgesproken voor APK aanbied zit voor de komende twee weken nokkie vol. Stond ik ook van te kijken toen ik ze belde.
Logisch: veel mensen zitten thuis ivm niet mogen werken, of thuis aan het werk. Dan kun je de auto wel even een dagje missen.
Maar de verkoop zal het wel een stuk slechter doen.
En als het doorzet in een economische crisis wordt alles weer op de lange baan geschoven, ook onderhoud.
Ja de handelaar waar ik afgelopen week de Espace kocht gaf aan dat hij veel minder verkocht. Vooral wat duurder spul loopt nu niet.
Verkoop is stil. De werkplaats loopt door. En die afstanden tussen collegas is niet te doen eigenlijk.
Nog 3 weken werken. Dan 4 weken full time oppassen thuis.
Kan je de komende drie weken nog even je krachten sparen voor die vier erna !-!
Ja haha. Dat word hard werken. Ze werkt nu tijdelijk onregelmatig, dus al veel alleen met hem. Als ie op bed ligt kan ik even in de tuin rommelen etc. Productief is een dag zo niet.
Getinte ramen staat een espace wel goed. De race uitvoering kwam erg veel voor destijds.
Vrijdag Bilstein schokdempers en H&R verlagingsveren onder de F4R bij Stroeve! !-!
Helaas. De Bilstein dempers zijn niet de goede. Schotels zijn maar 8 cm ipv 15. Nu zelf dempers zoeken (of Stroeve), veren zijn wel goed.
Ik heb ooit eens veren gekocht en opgehaald bij stroeve motorsport.
In 2003, route op een papier geschreven en erheen gereden.
Tomtom was er toen niet. Vanuit brabant is dat erg afgelegen en ver.
Scheeld dat het 20 minuutjes rijden is voor mij :)
Yorick heeft inmiddels de goeie gevonden Y ;)
Waar vind ik tegenwoordig het aankoopadvies? !-!
Dat kun je gewoon hier vragen. ;)
Vandaag even bij Ramon langs geweest, en ja ik ben nog steeds jaloers op zijn wagenpark! Ondanks dat de Megane op bokken staat is het een beauty, even rijden met de Clio RS heb ik aan mijn zoon overgelaten, die is al langer gek op de Clio2 RS en ik ben bang dat ik het persoonlijk ook weer te leuk ga vinden ( en dat dat thuis niet geheel geaccepteerd gaat worden, iets met een recente bekeuring) en de Fietsen hingen nog achterop de Rsi. Maar goed als ik het goed heb begrepen is het verbruik van beide Clio's identiek beide zouden ze ongeveer 1-11 rijden ( de RS van Ramon op trackday, mijn Rsi bij een heel licht voetje) Maar mijn Rsi klinkt zooooo lekker in de tunnels. Maar het was weer gezellig, en volgend jaar misschien weer Ulft? En uiteraard nogmaals bedankt voor de remmen, dat word een leuk hobbyproject.
Zou graag weer op ulft staan volgende meeting !-!
Yup ik ook, en dan het liefst ook strak gespoten, maar dat gaat denk ik dan nog niet lukken ( beetje veel werk nog)
Was gezellig Michiel. Ik hoop dat je wat kunt met de remmen. en wie weet dat Renault dan weer een beetje vertegenwoordigd kan worden bij de Ulft meeting :q
Was zeker gezellig en ik hoop dat ze gewoon op mijn Clio gaan passen, als ze passen laat ik ze als nieuw maken door Mike, en dan hopen dat het goed past met de huidige velgen 🤔(anders een mooie reden om eens te kijken voor grotere velgen, Captur of zo)
Dit was 3 of 4 jaar geleden?
(http://imageshack.com/i/po2VXmysj)
(http://imageshack.com/i/pnO7mFjjj)
Als er een meeting is kom ik ook!
Iemand nog in de markt voor een mooie Coupe F7R :q. Ik kwam deze advertentie tegen op marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1615667994-renault-megane-coupe-2-0-16v-airco-super-netjes-rijklaar.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr (https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1615667994-renault-megane-coupe-2-0-16v-airco-super-netjes-rijklaar.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr)
Ik vind de vraagprijs wel een beetje ambitieus 8)7. Ondanks dat ik hoop dat iemand het geld er voor over heeft, denk ik dat de helft realistischer is (en zelfs dan nog). Ik verwacht zeker niet mijn auto te verkopen voor dit geld (niet dat ik het van plan ben).
Ik vind het vooral jammer dat die van mij niet meer de oudste is in NL :q :neen:. Ik heb dit via voertuig.net in de gaten gehouden en dit is de eerste keer dat er een Coupe is die ouder is met een actieve APK (11-1995).
Huidige status van de DA0H modellen met geldig APK :
(https://i.imgur.com/7qv1mos.jpg)
Leuk coupetje, maar voor die vraagprijs is de presentatie erg slecht, onduidelijke fotos etc.
Maar de auto zelf, ik zie vieze tapijt, mattensetje ontbreekt etc. Ik zou zo auto helemaal uit elkaar halen, tapijt reinigen, stoelen etc.
Ik heb autos in nettere staat verkocht, en niet voor die prijzen.
Die denken ook dat ze goud in handen hebben. 8)7
Met een nulletje minder zit je dichter in de buurt van de waarde van die auto.
Zeker als je bedenkt dat ik mijn tce180 voor 5700 heb opgehaald.
Nou moest er nog wel een beurt en db riem aan gebeuren, maar dan nog. Kan het zelf dus dat viel ook reuze mee.
Presentatie is inderdaad niets, interieur is echt een afknapper. Goede schoonmaakbeurt en inderdaad een paar nieuwe matten zou wonderen doen. Maar dit is dan ook een "gewone" autobedrijf. Alle auto's worden daar op de zelfde manier gepresenteerd.
Met deze auto's is het wachten tot emotie een rol gaat spelen voordat ze wat waard gaan worden.
Vorig jaar zag ik een andere zwarte 2.0 16v bij een dealer te koop staan voor 3K. Die heeft ook ruim een half jaar te koop gestaan.
Dit zal ook in de categorie vallen, je hebt maar 1 gek nodig ;)
Dat is ook mijn inschatting, Geduld hebben en een liefhebber vinden die er wellicht 3K voor neer wil tellen. Geen NAP helpt m.i ook niet.
https://www.facebook.com/marketplace/item/337284467548944 Deze is ook heel goed is van mij geweest .Maar hij doet hem alweer weg omdat hij te klein is heeft twee kinders 5 Maanden geleden was hij nog van mij Toen was hij nog helemaal perfect
Wat zou één van de laatste uit 2002 -met een F4R _o_ en 136dkm- 'emotioneel' :cry: :9~ waard zijn/worden?
Kratje hertog jan?
;)
Ik zou er in ieder geval geen geld op zetten dat een niet al te bijzonder model flink geld waard wordt. De ontwikkelingen richting uitstootvrije voertuigen zou ook wel eens een probleem kunnen zijn. Wellicht ben je over pakweg 10-15 jaar bijna nergens meer welkom met een verbrandingsmotor. Hopelijk komt er uitzondering voor oldtimers.
Tegen die tijd bouw je het spul om naar waterstof gas. Net als een lpg installatie.
Want denk maar niet dat ik electrisch ga rijden.
Waterstof voertuig heeft ook elektrisch aandrijving Mark maar dan alleen met een hoop extra techniek, onderhoudskosten en energie verbruik voordat de wielen draaien. 3x zoveel als bij direct elektrisch. Zodra de subsidie er af is onbetaalbaar. Hoop dat ik nog een 5 - 10 jaar met mijn benzine gebakkies kan rondtoeren en dan zien we wel.
Ik denk ook dat milieuzones de oldtimer (of in dit geval eerder de youngtimers / auto's die al niet meer in het kwarttarief vallen) om zeep gaan helpen. Geniet er nu van, nu het nog kan.
Ik denk een auto kopen als investering ook niet de juiste gedachte is :q. Dan kun je er ook beter niet in rijden en dat is ook zonde :D.
Wij rijden ook met de diesel door tot het niet anders meer kan. Ik hoef met in ieder geval geen zorgen maken over restwaarde van de Clio diesel van ons, want die is toch al afgeschreven :D.
Als elektrisch / waterstof interessant wordt, zal die vanzelf de diesel vervangen.
Nikk als ze een oude v8 op watertofgas kunnen laten draaien dan kan het ook als soort van lpg installatie ingebouwd worden op de modernere motoren.
Waterstof is niet persee electrisch!
O bedoel je dat. Denk dat het nooit iets van mainstream gaat worden als het concept uberhaupt al enige toekomst heeft. Kleven meerdere nadelen aan.
https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a25712588/why-dont-we-burn-hydrogen-instead-of-gasoline/
Die blauwe coupe is van Krooneburg, ik hoorde Mike er toevallig van de week ook er over. Ik weet zo niet of die misschien zo uit de eigen verzameling komt weet wel dat ze een leuke verzameling hadden, ik kom er eigenlijk niet meer. Toen ik er met de Megane kwam was het in ieder geval een goed bedrijf qua service en onderhoud. Prijzen zijn misschien bovengemiddeld voor de auto's, onze Twingo zat ook toendertijd boven in de range, maar aan de andere kant we hebben hem nu al 8 jaar en ongeveer 100k verder nog steeds probleemloos.
Elektrisch rijden hoop ik misschien vanaf volgend jaar met de semi Renault te gaan doen, dan komt de Dacia Spring, en dat lijkt mij de perfecte 2e auto zeker icm thuiswerken en zonnepanelen 👍
Ik heb met verschillende hybrides en vol elektrisch gereden, leuk, apart. Maar ik heb er toch niks mee.
Cursussen voor de renault hybrides gehad, het werkt wel allemaal goed.
Andere vraag, megane 1 break. Hebben jullie die ooit met een 2 liter f4r gezien?
Wel zat in coupe etc. Maar in de station zie ik nooit meer dan een 1.8 namelijk.
Ik overweeg al langer om een keer te wisselen als ik een leuke donor auto vind, tijd heb, en de klussen aan het huis wat op orde heb. Mijn vriendin heeft een 1.4 break. Maar f4r erin is leuker natuurlijk.
_o_ :D !-!
(https://myalbum.com/photo/C9Yzgm3PSZQ7/1k0.jpg)
Daar de 2.0 ook met turbo is geleverd die er dan maar gelijk in als je er toch aan begint? :)
Ik heb een laguna gehad met de f4r turbo. En veel aan gewerkt natuurlijk. Die zit vooral veel in de espace. Maar dat is veel meer werk gezien andere aandrijfassen etc.
Maar de f4r zit veel in de coupe/cabrio. Het is een 1 op 1 swap zonder puzzel.
Ik heb hiervoor honda gehad daar heb ik genoeg mee gepuzzeld, dual point naar multipoint ombouwen. 1.4 sohc naar 1.4 vtec. Kop van een vtec naar normale 1.4.
Ja gelijk een b16 erin was makkelijker en sneller. Maar die puzzel van wat kan er allemaal was leuker. Maar daar gaat veel tijd inzitten. En dan moet zij wel die auto missen zolang.
Er staat een f4r bij Holtrop, dat was mijn donor. 186k op de.klok.
Holtrop dat is een eind weg zie ik al. Ja voorlopig heb ik hier toch geen tijd voor. Maar het zijn hersenspinsels.
Met de ongeblazen 2.0 heb je natuurlijk ook een vlotte auto. Als project lijkt me er eentje met een gechipte turbo naar een 200pk / 300nM echt interessant . Niet dat ik zoiets zelf zal gaan doen maar zou YT filmpjes ervan zeker gaan bekijken. :)
Ja zeker. Als auto erbij kan een hoop. En mag het meer tijd kosten.
Tuurlijk speelt geld ook een rol.
Maar f4rt is best ingrijpend ivm de andere bak, en aanpassingen kwa ophangen etc. Hydraulische koppeling ipv kabel. Schakelkabels ipv stangen. Etc.
https://www.youtube.com/watch?v=soLKg70LcVs :)
Ja vreemde inlaatspruit die. Had dat filmpje gezien eerder.
Wel leuk gemaakt.
@Ramon:
Das lachen, Die JH-740-G in je overzicht van DA0h Coupés is van mij...
@Schummi02: Leuk om te horen waar de andere Megane F7R eigenaren allemaal zijn !-!. Zoals het lijstje laat zien zijn het er niet veel meer.
Volgens mij heb ik jou auto afgelopen jaar ook een keer voorbij zien komen op MP. Heb je er veel plezier mee? Is het nog een nette auto?
Leuke clips van een rondje Nordschleife met een Megane RS: https://www.youtube.com/watch?v=ypkVFbNXjY4 https://www.youtube.com/watch?v=DyUQaG8_1Kg
Geen donor gekocht voor een f4r motor. Maar een cabrio van 2000 met een 1.6 k4m motor.
Die moet even vertroeteld worden, in een nette staat, de kap is mooi nog en stond bij de vorige eigenaar onder een hoes in overdekte stalling tijdens de winter maanden.
Het is een zwarte, ik mis alleen nog leer, als ik dan iets mag opmerken. Komende week komen onderdelen binnen, sleutelen en dan erna van binnen en buiten cleanen etc.
Leuk om weer wat te doen te hebben.
Cabriootjes worden schaars.
Een nette inderdaad, rommel staat er ook zat te koop.
https://youtu.be/dfbytZrCDHU
Leuk voor de Megane IV rijders onder ons :)
Onder tussen is 90 procent lease rijder van de megane en denkt hier nooit over na wat er te programmeren valt.
Dit is niet geprogrammeerd, maar helemaal aangepast.
Origineel zit hier alleen maar een oranje 21watt lampje in.
Ik ga ook zoiets doen met mijn dagrijverlichting.
Ow verrek, dan heb ik het niet goed gezien, ik dacht dat er led in zat.
https://www.france-xenon.com/en/specific-flashing-dynamics/27416-repeaters-dynamic-led-scrolling-retro-iv-megane-renault.html (https://www.france-xenon.com/en/specific-flashing-dynamics/27416-repeaters-dynamic-led-scrolling-retro-iv-megane-renault.html)
Is al wel als set te koop voor in je spiegels.
Ik heb ze ook in m'n spiegels :)
Alleen dan van alie, 16 euro thuis bezorgd, die prijs bevalt mij beter haha. :D
Die heb ik inmiddels ook :)
https://www.youtube.com/watch?v=oT9n3xSPJW8
Owja cabrio is al weer een maand weg, nieuwe eigenaar is er blij mee.
Was een leuk en bijzonder net ding, maar ik kan er niks mee behalve een dagje uit, maar met een kleine is een cabrio geen doen.
Ook nog druk geweest met de motor, balhoofdlager vervangen, is toch best wat werk, er moet veel los, en dan met de dremel de oude lager uitslijpen etc.
Komend weekend koppeling doen van de megane break van mijn vrouw, maar eigenlijk totaal geen zin in :x
Zonder brug, tis koud in de garage etc.
Oh succes dan haha. Blij dat ik een brug heb, heb daarvoor een stuk of 6 koppelingen op de grond vervangen. Toen was ik er wel een beetje zat van.
Koppen, paar motoren, en bakken en koppelingen. Alles op de grond.
Je voelt je net houdini als je eronder ligt, ja ik heb dagen sat ik er geen moeite mee heb, maar ook dagen dat ik er echt niet aan begin. Een schaarbrug verzonken in de grond zou een uitkomst zijn.
Het huis had voorrang er daar is afgelopen jaar erg veel geld in gestoken. En een tuinhuisje in de tuingezet. 3.5 bij 4. Met kelder in de grond gestort, daar kan straks de compressor in gaan staan, die staat nu in de weg in de garage. Plannen zat nog. Probeer dan maar een brug te verkopen aan de vrouw :D
@mark29, ik vond een cabrio juist ideaal met een kleine, ik heb dan wel de kinderwagen aan de auto aangepast zeg maar. Dus kinderwagen had geen minibar of ingebouwde nanny, maar het kind paste in de kinderwagen, en de kinderwagen (zonder kind) paste prima in de kofferbak.
Maar even een geheel andere vraag, ik heb gisteren een hele nette 16 inch oem Renault velgen set op de kop getikt. Maar kan hem niet echt terugvinden welke het nu zijn. Het heeft wat weg van de Nervasport. Ik dacht dat we hier een velgen database hadden, maar ik kan hem even niet vinden.
@Mark29 een sterk argument. Je kunt 2 auto's parkeren op de plaats van de brug.
Dat werkt misschien bij jou vrouw, maar die van mij ziet de bui dan direct al hangen en waarschuwt mij dan meteen dat er dus niet nog een auto komt 🤣🤣🤣🤣
Ik heb trouwens gevonden welke velgen het zijn, orginele Twingo RS velgen, maar dus niet de Mainstream 5 spaaks.
Twingo rs heeft mooie velgen. Staat mooi onder een megane.
Ja met een 4 kolommer kan je er 1 erop zetten en een auto eronder.
Maar ik heb altijd een hekel aan 4 kolommers gehad, alleen leuk voor bedrijfswagens en uitlijnen. Verder zijn het ondingen. Schaarbrug blijft mijn favoriet, het is ook maar net wat voor klussen je veel doet he.
Oh meerdere autos is hier nooit een issue geweest, maar volgens mij is 4 wel de max, heb er eens 5 gehad, maar dat word wel onhandig met parkeren in de straat.
Met een 2 kolom brug kun je gemakkelijk 2 auto's parkeren. Ik doe het al jaren. Toen ik de brug kocht hebben we thuis wel een afspraak gemaakt. Mathilde maakte duidelijk dat het niet de bedoeling is dat er ieder weekend autoklussen voor derden zouden plaats vinden. Ondanks dat de brug best veel gekost heeft, zijn we er alle blij nog steeds heel blij mee.
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 2 februari 2021, 21:44:55
Dat werkt misschien bij jou vrouw, maar die van mij ziet de bui dan direct al hangen en waarschuwt mij dan meteen dat er dus niet nog een auto komt 🤣🤣🤣🤣
Ik heb trouwens gevonden welke velgen het zijn, orginele Twingo RS velgen, maar dus niet de Mainstream 5 spaaks.
Fotootje? Tof!
Ik heb ook veel met 2 kolommers gewerkt, ook wel handig, maar, bij iedere beurt een pollenfilter onder het dashboard doen, moet die deur open, staat die kolom in de weg etc. Nee, toen ik op mijn vaste werkplek een schaarbrug kreeg, had ik wel door dat het toch echt een favoriet blijft, kan ik persoonlijk veel sneller op werken.
Thuis stel je uiteraard andere eisen, maar in een garage van 3 meter breed zijn die kolommen ook weer onpraktisch, want dan valt er niet meer langs de auto te lopen.
Yorick, je had het in je project over dat palletje, heb je nu een gat in het raam dus, zat er op je vorige mechanisme dan niet zo ronde pal waar je die plastic vork overheen schoof?
En nu ontbreekt die pal? Wat zit er dan wel, ik vind het wel merkwaardig.
Edit, of is dit dat systeem met die horizontalen geleider waar die rollen in rollen? En dan rubbers onder de ruit en erin geklemd? Er zijn zoveel systemen, ik weet niet altijd precies meer wat er in welk type zit.
@Yorick, fotootje is wel een dingetje, velgen zitten nog niet onder de auto. Maar eerlijk gezegd wil ik pas weer foto's posten als het gebakje gespoten en gewrapped is. Motorkap voorbumper, 16v voorspatborden liggen klaar voor de spuiter, achterklep word gecleaned, moet enkel het gat van de antenne in het dak nog dicht gelast worden en dan is het wachten tot de mannen tijd hebben voor het spuiten
(https://toutypasse.net/photo1-cherche-jantes-alu-occasion-pou-twingo-rs-en-16-pouces-1-9x7x0x9w970683.jpg)
Deze betreft het zeker?
Yup, en dan dus onder een Clio 1
Clio 1 leuk. Een 4-deurs automaat staat nog op mijn verlanglijstje.
En dan een luxe baccara uitvoering.
Of een williams, diverse malen mee gereden, ook leuk speelgoed.
Koppeling zit in de megane van mijn vrouw, nu bak weer terug hangen, wel een getob op de grond zo.
Baccara vind je bijna niet meer, een goede Williams is bijna onbetaalbaar geworden. De Rsi die ik heb is al zeldzamer dan een 16V.
Voor mij als extra extra auto. Als ik op reis ben wil de vrouw altijd een reserve auto klaar hebben staan. Tegenwoordig ga ik ipv vliegen wat vaker met de auto naar klanten ( afstanden tot een 1000km ). Als ik dan de Megane pak is ze haar reserve auto kwijt. Momenteel ook het geval nu ik met de Magane in Frankrijk ben. De Espace rijdt ze niet. Duidelijk een groots probleem! :D Om dit op te lossen zou een Clio I of misschien II automaat oplossing bieden.
Espace is met jouw lengte fijn, maar voor kleinere soms wat overweldigend.
Bezoek aan klanten tot 1000 kilometer zijn flinke tripjes, zolang het netjes betaald word, mooi moment om rustig muziek te luisteren etc. Beetje reistijd vind ik toch wel fijn.
@nikk, dan zou ik toch voor een late Clio2 gaan, mekkelijker om aan onderdelen te komen, meer keuze. De keuze bij de Clio1 is behoorlijk beperkt, maar ik zou de Rsi niet snel tegen een Clio2 ruilen. 😎
Snap ik maar vind de I wel leuk. De vrouw heeft er ooit ook eentje gereden. We gaan het zien. Vooralsnog op het www al een tijdje geen 5-deurs I automaat tegengekomen.
Ze zijn er wel, maar ik denk dat de meeste al opgeruimd zijn. Een clio 2 phase 2 is nog te verkopen.
Een Clio 2 phase 1, krijg je al geen 1000 euro meer voor, tenzij een rs of een uitzonderlijk mooie.
Laat staan een clio 1, ziet niemand geen waarde meer in.
Maar ja je houd altijd wel een paar liefhebbers, wat de gek ervoor geeft zeggen ze dan.
Ja de prijs zal niet al te hoog moeten liggen alhoewel er wel eens "pareltjes" tussen zitten. Een strakke met een lage km stand mag voor mij in ieder geval wel 1K kosten. Vraagprijzen blijft toch wat iemand vraagt / denkt dat het waard is. Vooral een particulier wil de commerciele waarde nog wel eens wat hoog inschatten. Je kunt er net veel aan verspijkerd hebben maar die kosten ben je gewoon kwijt. Vang je er niet meer extra voor terug als je de auto verkoopt.
Stond laatst nog een 1,2 3deurs voor 1500€, wel met rond de 100k.
Met nieuwe apk, riem en uiterlijk buiten en in de auto, zijn mensen toch vaak wel bereid iets meer te betalen, maar dat is dan ook net een 2 a 300 euro meer.
Vandaag is er 1.6 ik vermoed 8 klepper, heb hem niet geraadpleegd, 1999 clio 2 phase 1 4 deurs met automaat te koop gekomen op marktplaats. Relatief weinig gelopen. Alleen de lak is drama.
Advertentienummer: m1663905946
Ja als ik de fotos zo zie is het wel een lelijke draak van een auto.
Mindere lak dan maar niet. Er komt wel een keer een nette die aan de eisen doet voldoet voorbij
Zoiets wel leuk; https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-clio-1-4-rn-benzine-blauw-c73030ae-452a-cb3f-e053-0100007f0c1c?cldtidx=1&cldtsrc=listPage
Ja idd. Alleen beetje dooie kleur, al is donker blauw wel fijn om te poetsen.
Dakraampje is erg fijn.
Als het crepuscule blauw is, dat is een van mijn favoriete kleuren. Heb al twee stuks in die kleur _o_ :). Vooral op mijn Megane I ziet die lak er gewoon altijd fris uit. Collega's vragen wel eens of ik de auto gepoetst heb terwijl dat nog nooit is gebeurd.
Zie dat het kenteken van die auto niet meer bestaat. Geeft niet, geen haast. Eigenlijk stond er voor dit jaar geen auto bijkopen op de lijst maar we gaan zien of we die moeilijke opgaaf redden ;)
Citaat van: mark29 op 3 februari 2021, 16:47:23
Yorick, je had het in je project over dat palletje, heb je nu een gat in het raam dus, zat er op je vorige mechanisme dan niet zo ronde pal waar je die plastic vork overheen schoof?
En nu ontbreekt die pal? Wat zit er dan wel, ik vind het wel merkwaardig.
Edit, of is dit dat systeem met die horizontalen geleider waar die rollen in rollen? En dan rubbers onder de ruit en erin geklemd? Er zijn zoveel systemen, ik weet niet altijd precies meer wat er in welk type zit.
Het is zo'n verticale geleider. Ik heb de boel alweer dicht gebouwd maar heb het oude mechanisme nog in de schuur liggen. Zal er ff naar kijken. Heeft voor nu ook geen haast.
Dat jullie toch zoveel met die Clio's hebben, wat is er zo bijzonder aan de RSI? Een 16v Williams staat buiten kijf in mijn ogen.
Wat mij betreft is een Clio een kleine auto voor er bij maar ieder zijn ding. Heb wat meer met een Megane I. Zeer tevreden over mijn eigen exemplaar. Een Clio II phase I vind ik wel een leuk ogende modelletje. Lijkt me een prima boodschappen karretje
@yorick, de Rsi schijnt in de tussen acceleratie zelfs sneller te zijn dan de Williams (en het rijd gewoon heel fijn een acht klepper, zeker nu die wat lichter is dan standaard)
Het verbaast mij eigenlijk hoe goed de megane 3 het doet in de sneeuw. :grin: Natuurlijk wel op crossclimates voor en winterbanden achter.
Wou de crossclimates eerst oproken, maar ze slijten niet zo hard en zijn uitgedroogd. Is de laatste winter voor deze bandjes, volgende winter worden ze vervangen door nog 2 winterbandjes.
Alleen een beetje jammer dat ik de esp niet volledig kan uitschakelen. Kan niet even leuk op een lege parkeerplaats spelen.
De megane loopt continu tegen te werken haha. Maar gewoon op de weg, werkt het perfect. Ook een dik pak sneeuw kom ik moeiteloos door.
Ik parkeer m'n megane dan ook midden op een grasveld, zodat er geen brokkepiloten tegen die van mij aan botsen. :D
(http://imagizer.imageshack.com/img923/6172/Wv72l3.jpg)
Iemand een keer onderdelen besteld bij MecaTrouve in frankrijk?
Heb die site vaak gezien, maar nooit iets besteld eigenlijk.
Heeft iemand toevallig nog 4 spoorverbreders liggen van minimaal 15mm per stuk, de Twingo velgen vallen "ietsjes" naar binnen 🤣🤣
Met of zonder bouten?
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 15 februari 2021, 19:48:49
Heeft iemand toevallig nog 4 spoorverbreders liggen van minimaal 15mm per stuk, de Twingo velgen vallen "ietsjes" naar binnen 🤣🤣
ET 55 zeker? Y
Yup, de een zegt et44 de ander et55, het is dus et55.
Het liefst dus met bouten, of met tapeinden en wielmoeren 😍
Zit veel lucht in dat koelsysteem.
Misschien andere mark, maar voor mij te fancy :D
Nee toch maar niet :D
Na 10 jaar is het tijd voor iets anders en dus de Megane ingeruild. Aanstaande donderdag de Talisman ophalen.
Talisman lijkt me echt een superfijne auto!
Succes er mee en laat ook af en toe weten hoe die bevalt 👍
Talisman is mooi, rijd goed, maar ook veel dingetjes.
Zolang die goed bijgehouden is, en alle otsen gedaan zijn, fijne auto.
Destijds was uitlijning een ding, en sleten de banden erg hard, daar was een modificatie voor.
Wij hebben van het weekend een 545i touring gekocht, dus de 528i gaat binnenkort de deur uit, ik wilde hem eerst tot de 5 ton rijden.
Maar dat gaan we niet halen, want ik kon deze niet laten staan.
Zit nog wel wat werk en kosten aan om de puntjes op de i te zetten.