Advertenties


Bandenspannings sensoren testen

Gestart door Francois, 24 september 2014, 00:53:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Francois

Hallo is het mogenlijk bandenspannings sensoren te testen terwijl ze niet gemonteerd zijn?
Ik heb er nog 4 liggen namelijk en wil graag weten of deze nog werken. Ze Ijn uit de velg alle 4.
Graag hoor ik een reactie van iemand hierover.

Tedo

Zijn ze afkomstig uit jouw auto, of uit een andere? M.a.w. herkent jouw auto die sensoren of niet?

mark

#2
Uiteraard is dit mogelijk.  !-! Heb er gisteren nog een cursus over gehad.
Ik kan nu zelfs de unieke code van de ventielen kopieëren en op een "lege" nog niet geprogrameerde sensor zetten.

Klein kunstje voor de dealert of "bandenboer"

Francois

Ok, kan iedere renault dealer dit dan?
Ik heb 4 sensoren gekregen maar wil weten of ze werken als ik ze laat monteren.

mark

Nouja of de dealer het ook met losse sensoren kan weet ik eigenlijk niet 100% zeker. Maar ik kan het in elkgeval wel op mijn werk. Heb net een nieuw apparaat gekregen waar ik alles mee kan.

Ik kan de status van de baterijen zien. En uiteraard mee inleren, maakt niet uit wat voor merk. En als de kast de sensor helemaal niet pakt dan weet je genoeg.  ;)

(Als het bij de dealer het niet lukt ga dan eens bij een profile tyrecenter heuver langs  ;) )

Francois

Ok mark, neem aan dat je daar werkzaam bent, waar is dat precies? En wat kost het om te laten kijken of ze het nog doen en hoe vol de batterij is?

mark

Wij zitten in: apeldoorn, assen, Den ham, Doetinchem, Emmen, Enschede, Groningen, Hardenberg, Hoogeveen, Meppel, Nijverdal en in Veendam.  ;)

Al deze vestigingen hebben zo'n nieuwe kast gekregen waarmee ze die sensoren kunnen testen.  !-!

kijk anders ff op de site voor telefoon nummers  ;) http://www.profile-heuver.nl/vestigingen

De prijs durf ik zo niet te zeggen, suc6  ;)

fitz

Kijk, dat is handig. Heb er ook nog twee liggen waarvan ik niet weet of ze werken.
Bestaan er ook universele (lees: goedkopere) sensoren? Ik mis er eentje rechtsvoor.
Kun je met dat nieuwe apparaat van jullie ook de positie van de sensoren eenvoudig wisselen? Bij mij corresponderen ze niet meer met wat de boordcomputer aangeeft.

mark

Wij hebben "lege" sensoren liggen die wij voor elke auto kunnen programmeren.
Die kosten dacht ik rond de 90 euro, is dacht ik met programmeren er bij ( weet ik niet zeker).

En alle positie's opnieuw inleren is ook geen probleem.  !-!

fitz

Thanks, dan zal ik eens kijken binnenkort.

Francois

Voor nieuwe sensoren heb ik ook een erg goedkoop adres. Ik had voor mijn megane 2 phase 1 4 nieuwe sensoren voor 100 euro, kwam dan wel monteren en inlezen bij.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev