Advertenties


zoemend geluid

Gestart door MarcoC, 23 juni 2015, 19:26:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoC

Hallo mensen,

Ik hoor sinds een week een zoemend geluid vanaf de motor. Het lijkt op het geluid van een slecht gebalanceerde ventilator of wiel oid. Ik hoor het ook voornamelijk in de 3e, 4e 3n 5e versnelling vanaf zo'n 2000 toeren, onder dat toerental hoor je het nauwelijks, Als ik gas loslaat sterft het geluid ook langzaamaan weg, en als ik de koppeling intrapt zodat het toerental helemaal wegvalt, valt het geluid ook ineens weg! Overigens moet ik wel de radio uitzetten, anders hoor ik het geluid dus niet....

Waar moet ik hierbij aan denken? aandrijfassen? koppelingsplaten? turbo?
a.s. maandag kan ik pas mij mijn monteur terecht omdat hij zondag pas terugkomt van vakantie! Ik zou uiteraard ook naar een andere garage kunnen gaan, maar dan ben ik ook duurder uit!  :neen:

Jackson

Hoeveel kilometer heeft je auto gereden?

Ik denk dat het je versnellingsbak is, ik hoop het niet maar klinkt heel bekend voor.


Ik had het namelijk ook.



MarcoC

Er staat inmiddels 307000 km op de teller! De versnellingsbak? Bedoel je daarmee dan de drukgroep of aandrijfassen?  >:(

Jackson

Je versnelling zijn in 2 groepen verdeeld.



Is je versnellingbaks/koppelingsplaat al een keer eerder geresiviseerd of vervangen?

MarcoC

Ik heb de Megane pas sinds 2013, maar zal goed kunnen dat de koppelingsplaten daarvoor al een keer vervangen zijn. Of de bak is gereviseerd... dat weet ik niet.

matthew

Versnellingsbaklagers stuk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev