Advertenties


Yes eindelijk mijn Megane

Gestart door Lwestra, 9 augustus 2013, 16:58:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lwestra

Hallo Forumleden,

Eindelijk heb ik hem dan. Mijn Megane Grand Tour uit 2006 1,5DCI Techline. Ik ben als een blok voor hem gevallen. Reken maar dat ik veel km'ers ermee ga maken  :grin: :police:.

Nu zit ik alleen met een puntje, elke keer wanneer ik in de auto kom en de auto start is mijn rempedaal heel hard. Ik zet mijn auto nooit op de handrem altijd in de versnelling, dus nogal irritant want de auto rijd een stukje voor- achteruit.

De garage, waar ik hem afgelopen week gekocht heb, zegt dat normaal is. Maar hiervoor heb ik een Megane uit 2004 gehad en had ik nooit een hard rempedaal.

Wanneer ik de motor start zakt het harde rempedaal weer weg, en blijft ook weg tijdens het rijden. Maar als ik de motor stil zet en een 15 min later terug kom is het pedaal weer heel hard. Wanneer ik stil sta met draaiende motor en het pedaal intrap hoor ik een sissend geluid. Is dat normaal?

Het rempedaal kan ik met draaiende motor intrappen tot ongeveer 3cm boven de vloer(me been is bijna gestrekt).

Ik hoop dat ik het zo voldoende heb kunnen uitleggen en jullie een antwoord hierop hebben.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten Ludger Westra

hansenn

is dat niet de rembekrachtiger die je activeert bij het starten. Volgens mij is het normaal dat ie hard is als ie niet geactiveerd is.

J to the H (Jeroen)

Bij mij is ie alleen maar hard als ik er een paar keer op getrapt heb....



:coffee:


(er zijn meerdere manieren om bovenstaande zin te interpreteren, maar we hebben het nu over het rempedaal.)

Lwestra

#3
Citaat van: hansenn op  9 augustus 2013, 19:09:33
is dat niet de rembekrachtiger die je activeert bij het starten. Volgens mij is het normaal dat ie hard is als ie niet geactiveerd is.
Bij mij is het pedaal ook hard als de motor heeft gedraaid en voor 5 min even afgezet word.

@Jeroen: Volgens mij is dat normaal? misschien zijn er anderen op het forum die dit al een keer gehad hebben?
haha je het klinkt allemaal een beetje dubieus  :D

[EDIT]Geen berichten direct boven je citeren, s.v.p. :police: :thx:

hansenn

net even gekeken, maar was echter niet hard, ook niet af contact.
Ik heb het echter wel enkele keren meegemaakt, maar weet niet precies meer wat en hoe

J to the H (Jeroen)

Volgens mij is het inderdaad normaal dat als je het pedaal een aantal keren intrapt (met de motor uitgeschakeld), deze steeds harder wordt, en je deze bijna niet meer in kan trappen.
Als ik dan mijn voet op het pedaal houd en de motor start, begint de pomp te werken en voel ik mijn voet weer langzaam naar beneden gaan en werkt de rembekrachtiger als vanouds.

Lwestra

#6
Hoi Jeroen. 

Ja dat klopt. Dat heb ik in mijn andere auto ook.

Alleen waar ik mee zit. Is als volgt.

Wanneer ik in de auto kom is de rempedaal standaard al hard zonder het pedaal aan te raken of wat dan ook. Ik kan me niet voor stellen dat dat normaal is?

[EDIT]Geen berichten direct boven je citeren, s.v.p. :police: :thx:

J to the H (Jeroen)

Het is bij mij niet zo in ieder geval.
Ik heb dit wel als mijn auto op een helling staat geloof ik (gebeurd alleen zo weinig in Nederland).
Is je remvloeistof wel op peil?

Lwestra

#8
Zojuist even gekeken me remvloeistof is wel op peil. Boven me remvloeistof potje hangt er een membraan ofzo iets deze maakt een brommend geluid. Weet iemand wat dit is? Volgens mij is het voor iets van vacuüm?
Is dit makkelijk te vervangen?

[EDIT]Geen berichten direct boven je citeren, s.v.p. :police: :thx:

Kees

Vaak zit er een klepje in de vacuüm leiding naar de rembooster die vacuüm vast houd. Weet niet of renault dat ook heeft. Zal morgen eens testen bij mijn dci

BadEend

Terugslagklepje heet dat.
Denk dat je de rembekrachtiger bedoeld. (grote zwarte trommel)
Als die een brommend geluid maakt is hij lek.

A110

Ik heb precies hetzelfde met mijn meg II 1.5 DCi.
Het gebeurt niet elke keer meer 98 van de 100 keer wel dat mijn rempedaal hard is als ik de auto start.
Ik maak er zelf geen probleem van na het starten is er weer vacuum en werkt alles weer naar behoren onder het rijden ook geen problemen.

Als ik jou was zou ik me er niet druk over maken.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

wstoof

idem bij mijn meg II 1.5 DCi.
Als ik instap is de rempendaal hard , gelijk na starten wordt hij zacht.
Komende maandag krijgt mijn megane een volledige technische check bij de lokale Renault garage, mogelijk dat ze er dan iets over opmerken.

Lwestra

inmiddels heeft mijn megane ook een check gehad door mijn zwager. hij heeft nog niets gevonden.

@ wstoof, zou je je bevindingen willen delen wanneer je maandag wat weet?

Yorick

Ik heb het ook met mijn Megane uit 96..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev