Advertenties


zakkend toerental na aanraken gaspedaal koude start

Gestart door J to the H (Jeroen), 17 oktober 2012, 22:05:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J to the H (Jeroen)

Hallo iedereen.

Sinds aanschaf van mijn auto (april 2012) heeft mijn auto een kwaaltje.
Als ik bij koude motor de eerste keer het gaspedaal indruk dan zakt mijn toerental helemaal weg.
Dit gebeurt ook als ik mijn koppeling een beetje laat opkomen.
Heel soms slaat hij af.
Na 1 keer dit te doen, is er niks meer aan de hand ( op een klein schokje na als ik ongeveer 200 meter heb gereden)

Ik heb mijn gasklephuis al schoongemaakt en omdat dit niet heeft geholpen wou ik op zoek gaan naar de stappenmotor.

1. Kan iemand mij vertellen waar dat ding uithangt?
2. Mijn "prive monteur" had het erover dat hij misschien geupdate moet worden (flashen  :?) herkent iemand dit?

Alvast bedankt voor jullie input  !-!

Drekepeteke

Ditzelfde had ik met een kapotte nokkenasversteller.

J to the H (Jeroen)

dit heb ik eerder gelezen op problemcar.. veel voorkomend probleem.
Was t een dure reparatie?


Drekepeteke

Volgens de "Dealer"manier is het duur.
Op mijn manier,waar zich hier niemand aan waagt valt het mee.


http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=15655.msg289221#msg289221

J to the H (Jeroen)

Respect voor je posts Drekepeteke,

Je hebt lef en durft dingen creatief op te lossen.
Ik heb helaas te weinig ervaring, en het probleem is op dit niet ernstig, ik hoor geen raar geratel of andere bijgeluiden.
Wel hoor ik heel soms, heel zachtjes en heel kort een riempje piepen net na het starten

Mocht ik eraan toe zijn, dan zal ik kijken of mijn "garage" (lees: onderhouds monteurrrr (lees: beunhaas)) zich hier aan wil wagen.

Weet ff niet precies wanneer mijn riem is vervangen maar zal rond de 40 K geleden zijn.

Dus het is wel het proberen waard. Tenzij het probleem pas na 30 K erger wordt natuurlijk. dan gebeurd alles wel.

Bedankt voor je input.
Kan iemand me nog iets vertellen over het updaten? (in geval dat er iets anders aan de hand is.)

Roadkill (Michiel)

Uhm 40K of hoeveel jaar??? Als dat zeg maar een jaar of 4 terug is zou ik het er niet meer op wagen maar meteen alles vervangen... (enne wat lees ik over een beunhaas???? Als die verstand van de MegII heeft is het prima, anders iemand anders zoeken, blijft een lastige auto voor de gemiddelde (Renault)monteur...)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev