Advertenties


Xenon verlichting

Gestart door Excellent, 2 juni 2009, 09:58:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Excellent

Hallo allemaal,

Gister heb ik Xenon verlichting ingebouwd in mijn koplampen, en de mistlampen.
http://www.pilotxenon.com/

Na alles aangesloten te hebben, niks aan de hand, alles werkt geen storing.

's avonds reedt ik naar huis, en plots verschijnt er een melding van de boordcomputer; Elektronische storing.
Het "service"-lampje gaat branden, auto blijft wel rijden, maar knipperlichten werken niet meer.

Thuis gekomen de boordcomputer gereset d.m.v. de spanning er af te halen. Service-lampje gaat uit, en auto geeft geen storing meer. Alleen de stadslichten, en alle achterlichten werken niet meer. De knipperlichten doen het 3,5 keer, en vallen dan uit.

Het betreft trouwens een Megane 1.6 16V Dynamique Luxe uit 2004.

Iemand die mij kan helpen?

kkc

dus je hebt 2 setjes in je auto zitten?
bij een vriend van me die een peugot 307 cc rijd had hij dat ook gedaan. Toen viel zijn auto constant uit.

Nadat hij zijn xenon set uit zn mistlampen gehaald had werkte alles weer zonder problemen.
Megane II 1.4 16v | BJ 11-2004  | Van 03-2008 t/m 12-2015 | KM:230.875

M@ttie

probeer eens wat die doet als je t origineel maakt, heb je ook de zekeringen op de UPC gecontroleerd??
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Excellent

Citaat van: -KJ- op  2 juni 2009, 18:11:22
Lijkt op een dikke elektronische storing in je UCH. Ga maar vast sparen....

Dit lijkt me meer bangmakerij....

matthew

Het zou kunnen,maar ik zou eerst andere adviesen volgen en dat is de xenon uit je mistlampen halen en kijken wat er dan gebeurd.

subzero



M@ttie

De xenon van een megane werkt niet via CAN-bus!!! Gaat gewoon via een plus en min schakeling, ik heb een keer een megane sport voor zien van xenon en het enige wat ik moest doen was hoogte sensoren installeren 2 andere koplampen en de en de topologie van het multie-plex zo instellen dat de xenon koplampen uit te lezen zijn!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Robin

#8
Ik kon me ook al niet voorstellen dat er een CanBus is de meg2 zit :)

Edit: alhoewel, ik op meerdere sites terugkomen dat het er wel in zit :P ik weet het ook niet meer.

Matthew weet het vast wel :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

M@ttie

ik de megane 2 communiceert er ook al een hele berg via multiplex, uch, inspuiting , abs ,airbag , airco , ga nog maar ff door,.....maar de koplampen die net niet!!! megane fase 1 en 2 verschillen daar niet veel in alleen heeft de fase 2 een andere uch omdat de schakeling van de knipperlichten daar in is aangepast...voor de rest ontloopt het mekaar helemaal niks!!!
tuner list en update list zijn ook gewoon uitwisselbaar....
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

matthew

zoals mattie inderdaad al zegt zit er wel canbus in een meg II fase 1 maar de xenon verlichting valt daar weer buiten.

Zakaria

En in één Megane 2 fase type 2? Hoe zit het met xenon verlichting inbouw, wel of géén canbus?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

Hetzelfde als bij de meg 2 fase 1

megane07

Hallo,

Hier een ervaringsdeskundige in Canbus en Xenonverlichting.
Het canbus systeem wel degelijk de Xenon of HID verlichting aanstuurt, de koplampniveau, automatische inschakeling en opstartvertraging zijn allemaal in het canbus systeem opgenomen. ALs je dit verstoort (lees: onjuist is aangesloten) krijg je storingen.
Aftermarkt spul is ten allen tijde om problemen vragen. (bv. 35 watt opstartspanning is te hoog, problemen met dioden en nog een hele waslijst aan )dingen die problemen veroorzaken.)

Marc

In de doos van Pilot zit een installatie boekje, daarin staat 10000% duidelijk besproken hoe je kan testen op je wagen CAN bus heeft. Steek een lamp in start je wagen, geen foutmelding op je dasbord ! oke alles werkt. Haal nu het lampje los ! krijg je nu meldin lamp stuk ? oke je wagen heeft dus CAN BUS...................................

ZO makkelijk allemaal toch ;-)
Renault Megane  2005 1.5 DCI

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev