Advertenties


Airbag lampje brand af en toe

Gestart door hoi3344, 30 maart 2017, 10:03:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoi3344

Goedemorgen mede-forumleden,

Ik heb een probleem met mijn airbag. Zo af en toe gaat mijn airbag lampje branden met service lampje en geeft hij een oranje tekst. Het lijkt te zijn bij een bepaalde stuurstand. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat het sleepcontact, of wat daar ook in het stuur zit, niet goed meer is. Ik zou het wel vreemd vinden na 4 jaar, maar dat terzijde.
Ik kan de volgende foutcodes terugvinden, wel grappig, want die hebben het over de stoel positie sensor:





Iemand die mij kan helpen?

MeganeScenic1.9dCi

Wel leuk dat er staat d(r)iver front seat.. dat je niet mis bent met de bestuurder op de achterbank ;)
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

ordelmania

Hoi.

Ik heb met een meg ii dit probleem ook gehad als mijn vrouw er mee gereden had.
Ging ik het proberen dan was het weg.
Mijn vrouw deed de stoel altijd naar voren en als ik reed schoof ik hem weer naar achteren en was het probleem er niet.
Lag aan de stekker onder de stoel.

Grt André.

hoi3344

Citaat van: MeganeScenic1.9dCi op 30 maart 2017, 10:09:44
Wel leuk dat er staat d(r)iver front seat.. dat je niet mis bent met de bestuurder op de achterbank ;)

:D Het was nog lang onrustig in Renault land  :P


Citaat van: ordelmania op 30 maart 2017, 10:20:45
Hoi.

Ik heb met een meg ii dit probleem ook gehad als mijn vrouw er mee gereden had.
Ging ik het proberen dan was het weg.
Mijn vrouw deed de stoel altijd naar voren en als ik reed schoof ik hem weer naar achteren en was het probleem er niet.
Lag aan de stekker onder de stoel.

Grt André.

Kun jij aangeven waar die sensor zit?  Y

MeganeScenic1.9dCi

In de rails zit volgens mij een sensor/schakelaar.. die meet waar je stoel staat i.v.m. uitklappen van de airbag bij een ongeval.
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

MeganeScenic1.9dCi

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=19945.0

hier is het al eens besproken over de Phase 2, ik had het ook wel eens in mijn Megane 2.
Misschien dat je hier nog iets nuttigs uit kunt halen?
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

hoi3344

Citaat van: MeganeScenic1.9dCi op 30 maart 2017, 11:07:31
In de rails zit volgens mij een sensor/schakelaar.. die meet waar je stoel staat i.v.m. uitklappen van de airbag bij een ongeval.

Dus daar komt dan ook de airbag melding weg. Wel daar, want het lijkt te gebeuren bij een bepaalde stuurstand. Ik verander namelijk niks aan mijn stoel.

mark29

Heb de link nog niet bekeken.
Maar inderdaad onder de stoel zit een sleepcontact, die meet de stand van de stoel, die wil wel eens scheef gaan zitten of helemaal los liggen, vaak na de stoel verschoven is, of er rommel onder de stoel heeft gelegen.

Die sleepcontact is zwart, zit vast geklikt aan de rechterkant, dus de rails aan de kant van de middenconsole, en heeft een ijzer glimmend veertje, pak ff een goede lamp en kijk hoe die gemonteerd zit, is die goed gemonteerd, kom je waarschijnlijk ook een nieuwe uit.
Dit komt overigens vaker voor, aan te raden is ook om niet onder de stoelen te leggen ivm de bedradingen daar.

mark29

Ow de link gaat over de combischakelaar, noemen ze in de werkplaats officieel draaibare doorvoer.
Daar zit jouw probleem niet in, en heb ik nog nooit kapot gezien bij een megane 3, dit is echt een megane 2 kwaal namelijk.

Verder kan het dus zijn dat jij stuurt, de bocht door gaat, auto iets overhelt, en die sensor die ik net beschreef dus opzij valt.
En daarmee signaal/contact verliest.

hoi3344

Citaat van: mark29 op 30 maart 2017, 11:37:47
Ow de link gaat over de combischakelaar, noemen ze in de werkplaats officieel draaibare doorvoer.
Daar zit jouw probleem niet in, en heb ik nog nooit kapot gezien bij een megane 3, dit is echt een megane 2 kwaal namelijk.

Verder kan het dus zijn dat jij stuurt, de bocht door gaat, auto iets overhelt, en die sensor die ik net beschreef dus opzij valt.
En daarmee signaal/contact verliest.

Klinkt logisch... bocht... g kracht... contact verliezen..... Weet jij ergens een foto/afbeelding te vinden van de sensor? dan kan ik wat gerichter zoeken.
weet je misschien het onderdeelnummer? In dialogys kan ik hem niet vinden

mark29

Heb even gegoogled maar zie er zo niet 123 een staan.
Hij zit zoals gezegd in de rechter rails, zwart klein blokje, gok 2 cm lang, met glimmend ijzer veertje.
Gewoon even goede zaklamp pakken en je hoofd onder die stoel duwen aan de achterkant. Meer kan ik er ook niet van maken.

mark29

In dialogys moet je bij bedrading gaan zoeken, ik heb thuis geen dialogys dus kan niet voor je zoeken, ik zit in de ziektewet thuis namelijk....

hoi3344

Citaat van: mark29 op 30 maart 2017, 11:56:08
In dialogys moet je bij bedrading gaan zoeken, ik heb thuis geen dialogys dus kan niet voor je zoeken, ik zit in de ziektewet thuis namelijk....

Kan dit hem zijn? NR8


mark29

Nee kijk eens bij kabelbundels.

hoi3344


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev