Advertenties


Achteruitrijcamera achteraf monteren

Gestart door Knick, 8 juni 2016, 15:10:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Knick

Hallo,

Ik ben in het bezig van een Renault Megane Estate, een Bose uitvoering uit 2011 met een 1.5DCI motor.
Hoewel de auto rijkelijk is uitgevoerd, mis ik de achteruitrijcamera.
Op enkele site's kan ik een camera bestellen die gemonteerd kan worden op de positie van de kentekenverlichting.
Origineel wordt deze volgens mij daar ook geplaatst.

Nu is mijn vraag, kan ik deze camera daar gewoon plaatsen?
Zit daar standaard een aansluiting (tulp) voor zo'n camera?
Moeten er verder nog dingen geregeld worden, bijvoorbeeld de camera laten activeren door de dealer?
Is dit überhaupt mogelijk of denk ik er veel te makkelijk over?
Een scherm heb ik bijvoorbeeld al i.v.m. de tomtom navigatie.

Alvast bedankt

Tedo

Zit de kentekenplaat niet wat laag voor een camera?



Tedo

Dat scherm is voor de multimedia en navigatie. Ik denk niet dat het al is voorbereid op een achteruitrij camera.

mark29

Niet op de linkje gekeken.
Maar de originele zet inderdaad tussen de kentekenverlichting en schakelaar van de achterklep erbij.
Of het origineelsysteem achteraf te plaatsen is, geen idee eigenlijk.
Denk dat daar best wat dingen bij komt kijken, maar dat het best mogelijk is.
Sensor, wat bedrading, uch herprogrammeren dan ben je een heel eind denk ik.

eejjay

Als ik zo de werkplaatshandleiding bekijk over de achteruitrijcamera, valt het mij op dat er nog ergens een computer voor moet zitten rechts achter de bekleding. Bovendien moet de camera aangesloten worden op een 4-aderige connector in een kabelboom die naar diezelfde computer gaat.
Zo te zien dus niet een eenvoudig klusje zoals ze op Aliexpress durven te beweren. Ik weet overigens niet hoe het zit met de video in op het navisysteem, maar ik ga er van uit dat die geen RCA video connector kant en klaar heeft zitten aan de achterzijde. En dan heb ik het inderdaad nog niet gehad over het inleren van de handel.

Reden dat ik dit weet is dat ik mijn Megane Estate ook wil uitbreiden met een camera. Ik heb nog niet de tijd gevonden om de bekleding los te maken, dus weet ook niet of er al een computer in zit (wat ik overigens niet verwacht).

MeganeGrandTour

Ik heb zelf een Megane Estate GT-line. Daar het zicht naar achter niet optimaal een achteruitrijcamera laten plaatsen bij CarVision in Duiven. De interface sluit netjes aan op bestaande TomTom, waarbij het beeldscherm, bij achteruitversnelling, automatisch omschakelt naar de achteruitcamera.

Betreft Megane TOMTOM interface + CV-132WDR-H.

Voor meer info zie eventueel ook:
http://www.carvision.nl/index.php?action=article&aid=475&lang=NL

Tedo

Mooie oplossing! Helaas met € 375 ex. niet heel goedkoop.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev