Advertenties


Autoradio van over zee

Gestart door Meganez, 3 juli 2006, 00:06:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meganez

Weet er iemand of er bij een autoradio's van bijvoorbeeld amerikaanse of chinese afkomst hetzelfde frequentiebereik voor de radiozenders wordt gebruikt? Zie wel dat ze gewoon aan fm en am kanaal hebben maar kan er meer niet over vinden.

Als je zo'n overzee's model hebt, zal hier dan een ristrictie voor de betreffende dvd regio op zitten of zijn deze dvd radio's allemaal regiovrij?

carlos

Voor zover ik weet (heb ook gekeken naar een US dvd speler van JVC):
de FM frequenties zijn ongeveer hetzelfde (US dus), dus die kun je ontvangen. AM schijnt wel te verschillen.
Er zit een region lock op, dus een US dvd speler zal locked zijn op regio 1.

Rmc_Jelluh

en er is kans dat de bekabeling wat anders is,
tegenwoordig hebben de meeste merken wel een stekker in de radio zitten dus die zou je dan kunnen wisselen met een europese..
verder is er idd de kans dat de dvd regio gebonden is..

Meganez

Dat die AM verscheelt maakt niet zo uit want wie luistert dat nou nog,... alleen die region lock is wel erg vervelend.

Heeft er toevallig nog iemand ervaring met een pioneer car dvd speler van over zee? Hebben deze ook een regio lock? Of heeft er iemand ervaring mee dat in zijn europese jvc of pioneer bijvoorbeeld geen amerikaanse dvd's kunnen?

Birt

De meeste dvd spelers locken zich pas na het invoeren van een schijfje van een bepaalde regio. (dit is met de home variant vaak zo) wel zijn e vaak geprelocked. dat wil zeggen dat als je een aantal keren een regio loze dvd erin doet dattie dan op de standaard blijft staan, maar doe je er een aantal keren de regio 2 erin, dan zet hij hem daar op vast. Bij de oude drives is er met een chip wel wat te veranderen, maar dat is met de autoradio denk ik geen optie meer.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Meganez

Heb al wat rond gevraagd aan mensen die zelf een amerikaans model te koop aanboden op marktplaats. Gevraagd waarom ze hem weg deden enzo. Allemaal omdat de radioontvangst niet al te best was (hier kan je bijvoorbeeld sommige zenders ontvangen op 100.3 fm of 100.4 fm, hun kunnen alleen kiezen uit 100.0 en 100.5 en 101.0 bv. Fijn afstellen is dus niet mogelijk) Daar komt bij dat de rds niet werkt en de dvd spelers allemaal regio locked zijn van de fabriek af.

Helaas geen optie dus... dan blijf ik het maar met mijn eigen radiotje doen want zo'n kijkshop ding hoef ik niet en ga nou eenmaal geen 700 eurie uitgeven voor mn radio..

slotje  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev