Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 55

Gestart door Willem, 13 mei 2016, 22:41:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Lucas Hermans

Kan inderdaad de instellingen zijn. Versterkers vinden het niet leuk als je té hard signaal geeft vanuit de radio.

Kan ook aan de kist liggen. Zit de sub goed vast? Is de kist goed afgekit? Staat de kist vast geboord/geschroefd aan de carrosserie?
Én het kan aan je speakerkabels liggen. Gebruik je een kabel van 2x4mm dik?

Z

Citaat van: noiseyMP7 op 18 maart 2017, 06:15:46
Nu ik de sub een aantal dagen in gebruik heb heb ik m uitgebreid kunnen testen. Helaas kraken de hoge tonen, durf nog niet te zeggen of dit aan de sub of de speakers ligt aangezien het alleen voor kwam op hoog volume(dan hoor je me de straat in rijden), ook kan het aan de low-quality YouTube downloads liggen, niet nog studio kwaliteit muziek uitproberen. Verder heb ik kraakhelder geluid, en geen storingen van de signaal en de stroomkabel bij elkaar. Scheelt misschien dat ik alleen een sub met een Low pass filter aangesloten heb, dat schijnt al minder issues te geven.

Als ik me verveel kan ik altijd nog de signaalkabels over gooien naar de andere kant en eventueel de speakers achter ook aansluiten op de versterker(gelijk wat grotere speakers achter prikken, heb nog een setje 200watt pioneers in de schuur gevonden).

Alleen nog de sub in het gat van het reservewiel prikken. Aangezien ik de sub er nu uit moet halen als de kinderwagen mee moet. Moet ook nog de zekeringen van de ramen achter nakijken, dus nog genoeg werk daar :q

Er moeten sowieso toch geen hoge tonen op de sub worden afgespeeld ? dat had een maatje van mij ook en dat heb ik aangepast door het low pas filter aan te zetten op ze radio. Enigste wat ik op me radio ingesteld heb is de loudness op medium en het High pass filter zodat er geen lage tonen over de speakers worden afgespeeld  !-!. Voor de rest de sub gewoon afgesteld via de gain op de versterker.

noiseyMP7

vanmiddag uit ijn werk even goeie kwaliteit muziek opgezet en hoorde van binnenin zelfs op vol volume geen gekraak meer. Misschien dat je het naast de auto nog wel hoort(was met de youtube rips ook duidelijker naast de auto dan in de auto).

De sub hoort idd alleen de lage tonen te doen, maar zonder het filter op de versterker aan te zetten pakt mijn radio de versterkeruitgang als de "rear" speakers. Dus al het geluid wat over de "rear" gaat komt er via mijn sub uit, met de fader kun je dan de verhouding tussen sub en overige speakers regelen.

Ik moet ook alles nog even instellen als ik daar tijd voor heb.

@lucas, de sub zit nog niet degelijk vast omdat hij er op dit moment nog uit moet kunnen voor de kinderwagen. Binnenkort in het gat van het reservewiel plaatsen, maar daarvoor moet ik mijn kist aanpassen of een nieuwe kist maken. De kist is verder wel goed dicht en heb de juiste kabels volgens het internet ;)

Ik denk ook, omdat het de hoge tonen zijn/waren dat het aan zowel de youtube rip als de standaard vilt speakers voor ligt. Komende week even mijn sony's voorin plaatsen. Ik weet nog niet of mijn pioneers gaan passen en heb er in verband met verhuizen ook voorlopig even geen tijd voor om de achterbank compleet te strippen  :neen:

Lucas Hermans

Kwaliteit van de MP3's is natuurlijk ook belangrijk. Ik gebruik zelf altijd FLAC (CD formaat) of WAV bestanden, nooit MP3's.

De kist vastzetten helpt natuurlijk een deel. Wat ook belangrijk is, is je auto dempen; helpt heel erg tegen ongewenste tonen.
Die metalen plaat in je bak zou ik dubbel isoleren, eerst een dempingsmat en dan akoestisch schuim d'r over. In de deuren zijn 2 dempingsmatjes al een hele vooruitgang !-!

noiseyMP7

Mijn 8 jaar oude radio pakt op usb/SD-kaart alleen MP3's en heel misschien WAV. verder heeft ie alleen AM/FM radio maar de standaard antenne van de megane past er niet in. Dus ik ben gedoemd tot MP3's downloaden tot ik mijn radio vervang  8)7

De isolatie kom nog als ik weer geld heb voor m'n project Y

Ik zit er aan te denken om de kist voor de sub aan de pin met schroefdraad(die het reservewiel op z'n plek houdt) stevig vast te maken. Dan daarna de sub zelf in de kist schroeven en dan zou het bijzonder stevin moeten zitten.

Dan een compleet nieuwe bodem maken van hout en plexiglas zodat de kinderwagen er op kan liggen, wat LED's er omheen en dan vind ik t prima  !-!

noiseyMP7

@Ruben, ziet er goed uit die stoelen! Maar je mag je stuurtje wel eens vervangen man, ziet er niet uit! :D

Z

Citaat van: noiseyMP7 op 26 maart 2017, 23:13:31
@Ruben, ziet er goed uit die stoelen! Maar je mag je stuurtje wel eens vervangen man, ziet er niet uit! :D

Sportstuur kuch kuch  :D

mark29

Ruben, dit type stoelen zitten 10 x beter. Mooie was als je deze had met die leren wangen. Maar goed je moet altijd iets te wensen houden.
Dat stuur, in de scenic wil nog wel eens een leren stuur zitten met van die sticksels aan de binnenkant, oogt veel mooier en luxer, misschien kan je hieraan komen.

Ik heb ooit eens zo n stuur uit een inruiler gehaald en gewisseld in een auto die ik zelf had om te verkopen, zat ook van dat vieze schuim rubberen stuur in. Voelt meteen fijner aan en oogt veel frisser.

Fluppie

#143
Mark@ kan je dat stuur zo verwisselen dan want hoe zit je met je air-back moet je die uitschakelen ?Vind mijn stuur namelijk ook niet zo lekker.

mark29

Kwa type airbag moet wel een zelfde soort zijn ja.
Als je de boel even los haalt kan je zo zien wat voor aansluitingen het zijn. En zie je wat je erop kan zetten.
Je moet dan wel stuurwiel met airbag meepakken dan ja.

Volgens documentatie moet je van te voren de airbag blokkeren met de computer, dit doe ik eerlijk gezegd nooit.
Vaak doe ik dan wel als ik nog meer uit een auto los heb gehad, bijvoorbeeld uit in interieur of een dashboard, naderhand even computer eraan en alle fouten wissen, is fijn voor de volgende monteur mocht er een probleem zijn, dat ie niet tegen veel oude onnodige storingen aan zit te kijken, wat dus geen storingen waren.

noiseyMP7

Luisterde m'n vriendin maar zo goed naar me  :D

Fluppie

#146
NoiseyMP7@ ;) Maar nu het volgende mijn auto gaat maandag voor de APK. Nu zegt de garage boer over een sportstuur dat hij daar geen probleem mee heeft.Maar dat ik het wel op eigen risico plaats als er b.v een herkeuring komt en hij wordt daar op afgewezen om dat er geen airback in zit. Dus ja laten keuren en dan het stuur erin en een jaartje tuffen. Of gewoon plaatsen ? een sportstuur prijs met airback is namelijk aan de hoge kant en ik vind ze niet mooi.

gjcvro

AirbaG is, wat ik zo snel kan vinden op internet, niet verplicht voor de apk.

mark


mark29

Wat verbouwt die man dat ie een boer is?
Vraag hem maar of hij jou de regelgeving wilt laten zien waarin staat dat het niet mag.
Lukt hem dat niet adviseer hem maar dat ie vlot op herorientatie moet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev