Advertenties


Oranjerit Katwijk aan zee Zaterdag 7 Mei 2011

Gestart door megcab2000 (Verkocht), 22 maart 2011, 15:44:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

megcab2000 (Verkocht)

Hallo clubleden, hoop dat ik deze aankondiging hier goed plaats.

De Oranjerit tbv zieke kinderen die mogen meerijden met bijzondere wagens (cabrio's vinden ze leuk, kunnen ze naar iedereen zwaaien) is dit jaar op 7 mei.
Zelf heb ik al 4x mee gedaan met een MX-5, dit keer dus met m'n megane cabrio uit 2000.
Een heel goed georganiseerde dag, met gratis koffie/broodje haring/cons.muntjes en gratis oranje bloemstuk.
Zo'n 100 wagens doen er mee altijd, amper genoeg om al die zieke kinderen een plezierige rit te bezorgen en moeten de overigen in een saaie bus. Bij de meeste kinderen (+/- van 8-13 jr.) merk je geeneens,
dat ze wat mankeren ...ze stralen allemaal op die dag en zwaaien naar de echt duizenden toeschouwers op de door motoragenten afgezette route over boulevards en een rit tussen de tulpenbollen naar Noordwijk aan zee vv.

Zelf vertrek ik uit Almere naar Katwijk, via  Schiphol.
Zijn er nog meer cabriorijders, die ook zich willen inzetten voor een leuke onbezorgde dag voor die kinderen ? Dan spreken we op een bepaald punt langs de snelweg af.
Anders moet ik dit jaar alleen met m'n Meg tussen de 20 Mx-5's /Z3's/2cv's enz. staan :-(
Ps: al die 4x dat ik mee deed was het super weer.

Hier een oude foto van mezelf (meer foto's van vorige jaren op hun site)
http://ovkatwijkaanzee.nl/fotogalerij/?b=5&galleryID=58&i=45

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Het evenement zal plaats vinden op zaterdag 7 mei 2011.
Locatie:      Parkeerterrein Noordduinen Katwijk aan Zee
Tijdstip:      11.00 tot 18.00 uur

De deelnemende voertuigen zullen worden voorzien van een prachtig ,oranje bloemstuk. Deze bloemstukken mogen de deelnemende chauffeurs na afloop van de ORANJETOUR gratis daarmee te maken heeft. Wij stellen het dan ook zeer prijs als u ook met uw kleding daarmee rekening wil houden. Na afloop van de ORANJETOUR zal er in de grote feesttent (Huis-van-Oranje) op het parkeerterrein een speciale show plaatsvinden gericht op het thema Oranjetour mee naar huis nemen als dank voor hun medewerking.  
Dit jaar is het thema: ORANJETOUR GOES AMERICA. De deelnemende kinderen zullen tijdens deze jubileumtour zoveel mogelijk verkleed gaan, gericht op thema Amerika en alles wat goes America. Ook u bent voor dit optreden van harte uitgenodigd. Op onze website www.ovkatwijkaanzee.nl kunt u de foto's van voorgaande jaren bekijken. U wordt bij aankomst ontvangen met een kopje koffie en broodje haring. Tussen de middag staat er voor de deelnemende chauffeurs een heerlijke lunch klaar. Tevens zijn er extra consumpties en diverse Amerikaanse snacks tegen betaling verkrijgbaar.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              
Een gedeelte van de Boulevard in Katwijk zal feestelijk worden versierd en op diverse locaties op de Boulevard  zullen er buiten optredens plaatsvinden. Ook zal de KNRM ism diverse hulpdiensten op het parkeerterrein bij de feesttent, diverse demonstraties verzorgen.    

Bent u in het bezit van een bijzondere of opvallende auto, dan zouden we het fijn vinden als we op uw medewerking mogen rekenen.
U zou de gehandicapte / chronisch zieke kinderen er een erg groot plezier mee doen. U kunt zich opgeven door het bijgevoegde inschrijfformulier in te vullen en per post of per mail terug te sturen. Kent u misschien nog meer chauffeurs van opvallende en bijzondere voertuigen die graag aan dit evenement mee zouden kunnen werken? Laten deze zich dan zo snel mogelijk aanmelden. Met z'n allen kunnen we ervoor zorgen dat de zieke kinderen eens een dag hun zorgen kunnen vergeten en genieten van een bijzonder, speciaal voor deze kinderen georganiseerd evenement. Eind april krijgen alle deelnemers verdere informatie per mail toegestuurd.

Graag tot ziens!

Commissie Oranjetour   
Oranjevereniging Katwijk aan Zee
E: voorzitter@ovkaz.nl
I:  www.ovkatwijkaanzee.nl

Megane is verkocht

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Robin

Goed initiatief :P

Wij gaan deze zomer met een auto of 10 iets soortgelijks doen, maar dan zonder zo'n grote organisatie :P Vriendin van Rogier werkt met geestelijk gehandicapten en leek het leuk om groepje auto's langs te laten komen :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Rick Santbergen

Mooi initiatief, kan helaas niet mee rijden. Vraag me ook af of iemand het leuk vind in zo'n stugge auto. l-

Laurens Klein

Wat is de snelheid wat tijdens de rit gereden wordt? Heb namelijk wat oldtimers maar die rijden niet zo hard. Is wel erg leuk om mee te rijden voor die kinderen. Passen 4 mensen extra in en is cabrio.

megcab2000 (Verkocht)

#5
Leuk al jullie reacties zo snel.

Ja Laurens, ik ben slechts deelnemer (zit niet in de organisatie ofzo) ,dat is een punt : de gemidd.snelheid.

Die is heel laag :-(
Het begint met het verzamelen op die grote parkeerplaats aan zee.Vanaf 11.00 uur.
Daar krijg je een halskaart/comsumptiebonnen en bloemstuk uitgereikt, die plakken ze met een zuignap op de achterklep (de lak beschadigd absoluut niet daardoor, het zijn ervaren mannen van de bloemencorso/veilingen).
Daarna kun je op het evenemententerrein rondwandelen en kletsen met die andere deelnemers van James Bond Lotus tot kever cabrio.
Er rijden ook hele oude vehikels mee, zoals een driewieler bmw, messersmith, dubbelcluth 500's ,klass. mg's,citroens,mustangs, enz.

Rond 13.00 uur vertrek, ritje van zo'n 35 km met pauze op Noordwijkboulevard, zo om 15.30 terug.
De kinderen gaan dan naar een feesttent e de meeste rijders (ik ook) huiswaarts.

Een aantal motoragenten houdt de rotondes/kruispunten vrij voor ons (mag je eens legaal door het rood ...achteraf ook geen bon, want ze weten je kenteken).
Het tempo is desondanks laag, hoogstens 60 maar meestal met een slakkegangetje van zo'n 30 km/u.
Niet zo erg, want dan herkennen de moeders/klasgenoten enz. de kinderen makkelijker als we langsrijden.

De auto hoeft dus niet snel te zijn. Wat wel belangrijk is, is dat het koelsysteem in orde is (goede test voor de zomervakantie).
In 2009 reed er een verschrikkelijk mooie zwarte Lotus V8 mee (James Bond) met motor achterin.
Voor aanvang liet hij diverse keren die machtige brul horen, maar tijdens de rit liep dat ding constant warm door te weinig koelwind bij lage snelheid.
Nam ie 200 mtr afstand van z'n voorganger om vervolgens af en toe door te kunnen trekken.Dat was niks.

Het is gewoon heel leuk om te doen, vooral voor die kinderen maar ook om zelf mee te maken.
Heb een kind gehad wat de hele tijd in slaap dutte, maar dan vanaf balcons weer geroepen werd. En een (ziek) kind welke de hele klas langs de kant had.

Zou leuk zijn als we met minimaal 3 cabrio's mee doen (vertrek in volgorde van aankomst) achter elkaar. Ook leuk voor de foto's.

Heeft iemand interesse mail me dan even. Dan stuur ik een copie inschrijfformulier door.



Megane is verkocht

Nicole

Ziet er leuk uit, maar helaas kunnen we er weer niet bij zijn :neen:
Die dag is Roy jarig haha! !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Laurens Klein

ga het even bespreken/ bekijken of ik present ben. Is wel leuk(zowel voor mij als voor die kinderen).

Het is een auto uit 1930 dus is geen hoge snelheid. Maar dat komt zo te zien goed uit.

megcab2000 (Verkocht)

#8
Dat is een ware klassieker Laurens.
Onder het boulevard/terrassenpubliek lopen best ook veel oude mensen met verhalen van vroeger, maar of ze ooit met zo'n wagen hebben gereden :-)
Als de rit naar Katwijk aan zee niet te ver voor je is, zou dat een ware fotogenieke publiekstrekker zijn.




groet,
willem
Megane is verkocht

Laurens Klein

Tis anderhalf uur rijden voor mij(als ik de auto op aanhanger zet). Is wel leuk dan.

Kun je mij het inschrijfformulier sturen? Mijn mailadres staat in me profiel.

megcab2000 (Verkocht)


"Kun je mij het inschrijfformulier sturen?"

Gedaan, zie in de bijlage mail.
Leuk.

groet,
willm
Megane is verkocht

Fubar (Marcel)

We houden deze dag vrij (ijs en weder dienende). ;)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Rebecca Fontijn

zo dit is nog een een giga leuk bericht om te lezen als je net wakker bent ... ik heb maar een simpele cabrio met alleen een lege passagiersstoel
die ik graag vrij hou voor 1 van die kinderen dus ook mij mag je een inschrijfformulier toesturen

Fubar (Marcel)

Citaat van: Fubar op 22 maart 2011, 23:39:07
We houden deze dag vrij (ijs en weder dienende). ;)

Dus gaarne een inschrijfformulier in onze mail-box! Y
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

megcab2000 (Verkocht)

Hartstikke leuk dat enthousiasme, het gaat een super dag worden.
Fubar en becs ,ik stuur de mail met bijlages (inschrijfformulier) nu door.

groet,
willem
Megane is verkocht

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev