Advertenties


De ideeënbus.

Gestart door Dennis Postma, 3 maart 2011, 16:41:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Er is overleg geweest, en de moderatorgroep is van mening dat we het zo moeten houden zoals het is. Wij maken hier geen onderscheid tussen mensen die een auto motorisch volledig ombouwen, vleugeldeuren monteren en hem zuurstokroze metallic laten spuiten en mensen die alleen andere velgen of xenonlampen monteren. Iedereen beleeft tuning op zijn/haar manier. En ja; wat dat betreft is Renault misschien anders dan enkele Japanse merken, en is de Meganeclub anders dan de Civic vitec club (oid). De meesten hier rijden gewoon dagelijks met hun auto, en dan kan je het gewoon niet hebben dat 'ie het even niet doet omdat de cilinderkop eraf ligt voor een project. Uitzonderingen daargelaten.

korte

Duidelijk verhaal !-!

En nogmaals, het gaat er niet om wat men verstaat onder tuning, dat is een persoonlijke ervaring en ik vind het gewoon leuk om te lezen en te zien hoe klein het voor een ander ook mag zijn het geeft voldoening voor degene die de megane heeft, dat is wat telt Y

Keep on posting! Ik ben altijd benieuwd wat men er van weet te maken.

Dimi

Vind het persoonlijk jammer dat er niks veranderd. Ik snap ook de argumentatie niet goed, namelijk dat het dan te druk en onoverzichtelijk word? Eerlijk is eerlijk, dit is een klein forum. Ik zit/ zat op forums waar het ledenaantal veel meer dan het dubbele is van hier (autoweek, autoforum, autominded, ...) en daar is er maar één topic voor een auto waar iedereen op kan reageren, zoals ik voorgesteld had. En daar heb ik die duizenden leden daar nog nooit over horen klagen, en ik vind het zeker niet onoverzichtelijk, integendeel.

Maar goed, het is jullie beslissing en dat respecteer ik  ;)

korte

Ik sluit me bij Dimi aan, er wordt door Tedo geen enkel argument aangehaald (op zijn persoonlijke voorkeur na) waarom de project topics niet "open" kunnen. En inderdaad, op vele fora gaat dat prima (ongeacht het ledental).
Het antwoord/besluitvorming wat gecorrespondeerd wordt hierboven heeft ook niks relevants als argumentatie mbt de open topics. Het verhaal/verzoek is geheel vertroebeld geraakt door de vraag wat een project inhoud en niet of deze topics open moeten worden gesteld voor reacties. Want het heeft niets te maken met of en welke upgrades en tuning erin een topic vermeld worden waar (nogmaals Tedo) aan gerefereerd wordt.
De oorspronkelijke vraagstelling was om deze topics open te gooien ongeacht wat de topicstarter voor ogen heeft, dus niet inhoudelijk. Het plaatsen van een lampje, spuiten van een grill of wijzigen van een bumper staat daar los van.

Nogmaals, ik vind het leuk om de projecten hier door te nemen en oordeel absoluut niet over de mate van project maar wanneer ik een reactie wil plaatsen dan doe ik dat het liefst rechtstreeks in het betreffende topic zodat ik daar ook het antwoord terug kan lezen of andere reacties erop, nu plaats ik een reactie op een topic in het daarvoor bestemde gedeelte en als het tegenzit dan moet ik zelf tussen allerlei andere reacties door opzoek naar een antwoord. Dat maakt het lastiger (mijn inziens) om een duidelijke lijn te zien, de reacties van andere leden en mis daardoor "het gesprek". Ook kan het dan makkelijk voorkomen dat een vraag meerdere keren wordt gesteld omdat het lastig terug te lezen is in het algemene deel waar de reacties geplaatst worden, zeker wanneer er net is overgeschakeld naar een nieuw topic.

Dat de moderators hier voor kiezen is een goed recht, uitleg is uiteraard niet verplicht maar wanneer je het wel aan je leden wilt uitleggen doe dat dan zonder de 2 zaken door elkaar te halen  ;)

Tedo

#454
Ik snap dat je het liever anders zou zien, Dimi. Maar er is ooit gekozen voor deze opzet. En juist omdat dit forum veel kleiner is dan andere, hanteren we deze manier.
Het valt me trouwens wel op dat degenen die de projecttopics anders zouden willen zien, zelf geen projecttopic hebben, of zelfs geen Megane (meer) hebben.

En wat jouw reactie betreft Tjeerd; er is in een besloten topic over overlegd, en iedereen was het er unaniem over eens dat het zo moet blijven. Ik vond de suggestie wel goed, en heb het daarom in de groep gegooid, maar verder zijn we daar niemand verantwoording over schuldig.

korte

Wat ik zeg, het is jullie besluit  !-! En daar voeg ik me naar.

Maar het argument dat is ooit zo besloten is een argument van lik me vestje (niet persoonlijk bedoeld) want alles is aan verandering en verbetering onderhevig. Zelfde geldt voor mij dat het niet moet uitmaken al dan niet een eigen topic te hebben mbt projecten. Ik heb een megane maar geen project. Het gaat daar ook niet om (denk ik) maar eerder over de toegankelijkheid van de projecten. Als ik reacties wil terug lezen vanaf begin mei dan is daar eigenlijk geen beginnen aan terwijl ik wel een en ander zou willen lezen mbt een bepaald topic/project/onderwerp dat is nu verdomde lastig om terug te vinden.
Ik begrijp dat het je voorkeur niet heeft en dat het op een Frans forum inderdaad lastig lezen zal zijn maar we zijn hier toch allemaal in NL/BE? Dat is toch wel te volgen? En als degene van wie het projecttopic is de behoefte heeft om er een duidelijk overzicht van te maken dan kan dat toch in zijn eerste post?

Het gaat alleen om het gebruiksgemak en niet om de inhoud van de projecten zelf  ;)

korte

Je/jullie zijn zeker niemand verantwoording schuldig maar toevallig bracht jij het naar buiten in je reactie, daarin staat naar mijn mening geen argument en lijkt het oorspronkelijke "debat"  te zijn verschoven naar wat een project inhoud en dat is niet de bedoeling... Want nogmaals ieder zijn eigen ervaring en kijk op zijn of haar project.

Maar een forum maak je samen, met de leden dus en als zij een voorstel doen en de moderators met een besluit komen dan mag je als lid wel verwachten dat dit onderbouwd wordt gecorrespondeerd, zonder de ruis die eerder (gisterenavond) is ontstaan.

Je/jullie.zouden ook een poll kunnen openen om leden in deze wat meer te betrekken bij de besluitvorming. Misschien wordt jullie besluit wel door het grote deel van de leden gedragen...

Het is maar gewoon meedenken, zonder het een af te vallen kan men ook het andere voorstellen, het is geen enkele aanval richting de moderators. Vanuit mijn kant ontzettend veel respect dat jullie je zo voor de club inzetten  !-!

Tedo

Nogmaals; er is (achter voor leden gesloten deuren) overlegd omdat ik de suggestie op wel goed vond. Daar is door de moderators besloten het te houden zoals het is. Daar is ooit (toen ik nog geen moderator was) een keuze voor gemaakt, en daar blijven we bij.

Mocht een van de andere moderators hier nog wat op willen aanvullen; graag. Ik laat het hier bij.

korte

Even en voorbeeld, ik als nieuw lid kijk de projecten hier rustig door, dan zie ik bij Willem dagrijverlichting... En denk dan hé dat is leuk/handig maar hoe heeft hij dat nu precies vastgezet? En heeft iemand daar nog een tip over gegeven?
Dan moet ik vervolgens het topic weer verlaten en naar de reacties gaan.... Oh shit, van wanneer was die post ook al weer? En kan ik weer terug naar Willem's project, oh ja in maart 2014... Hup weer terug naar de reacties.... Even kijken maart 2014, Hmmm dan moet ik reacties deel 46-47 hebben en dan moet ik door al die pagina's heen gaan zoeken naar of er mogelijk iemand of Willem zelf er nog op gereageerd heeft of niet...

Het draait dus niet om wat het project inhoud, dat bepaald degene die het start  !-! Maar het gaat om het gebruiksgemak voor de leden om een en ander in een logische volgorde terug te vinden.


Ik haalde Willem even als voorbeeld en ter verduidelijking aan want ik heb het idee dat het door jullie zo niet wordt/werd begrepen  ;)  dus nogmaals, het boeit me niet of het gaat om een motorswap of vleugeldeuren of juist een lampje... Het draait om het gebruiksgemak en de toegankelijkheid voor (nieuwe) leden  !-!

korte

Ik laat het er ook bij, want de discussie lijkt dood te lopen op een eerder besluit, prima maar wel jammer.



Nogmaals no hard feelings maar respect voor jullie inzet, ik leg me bij het besluit neer  !-!

Tedo

Je kan Willem (of wie dan ook) ook een PM sturen met je vraag/opmerking/kritiek. Dat is veel sneller. Het kan zo zijn dat de vraag al eerder gesteld is, maar niemand is hier te beroerd om een antwoord meerdere keren te geven (zo wel, dan zet diegene het erbij in zijn/haar projecttopic als hij/zij merkt dat de vraag vaker gesteld wordt).

korte

Dat begrijp ik wel lieve Tedo  :hug: maar met het oog op minder mondige leden  ;) en nieuwe leden kan dat een drempel opwerpen.

Maar nogmaals, ik heb geen project (wel een megane) en voor beide valt iets te zeggen. Ik wilde alleen het gebruiksgemak en de toegankelijkheid aankaarten wat dit betreft en begrijp Dimi hierin zeker. Ook had ik het idee dat het vertroebeld werd door de opmerking over wat wel en geen project is... Ik kijk en lees en reageer hier met plezier en of het nu open of gesloten topics zijn ach....

Ik vind het je sieren dat je de deur niet dicht gooit maar vanuit je positie als moderator blijft reageren (tegen zo'n eigenwijs nieuw lid  :D)

Willem

Ik ben niet zo bekend met de mogelijkheden die we hebben binnen het forum. Een mooie tussenweg zou zijn dat je bij een post in een projecttopic een link krijgt naar het laatste bericht in het 'reacties op projecten' topic. Dan kun je door middel van het klikken op een linkje meteen de reacties lezen.

korte

Is dat niet omslachtig? En dan blijven de reacties alsnog door elkaar staan  ;) en je hebt er al moderator veel werk mee denk ik....

Kijk zo doen "wij"  het binnen de 156club, heb even als voorbeeld mijn topic gepakt daarin zie je dat ik het project bijhoud in de openingspost maar in het topic zelf staat veel info, zo ook mijn vragen mbt diverse zaken ook een hoop geklets maar ook mensen die meedenken en tips geven waar ikzelf niet eerder aan had gedacht.
http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=84797.msg1536866#msg1536866

Willem

Tsja wel als het niet geautomatiseerd kan worden, dan is het teveel werk.

Ik snap wat je bedoeld. Het werkt goed als je een project vanaf het begin af aan meeleest. Voor mensen die nieuw zijn op het forum werkt dat minder goed.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev