Advertenties


De ideeënbus.

Gestart door Dennis Postma, 3 maart 2011, 16:41:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

korte

Ah oke, wist niet dat dit dan opgesplitst kon worden in een apart topic. Ik snap ook helemaal wat je bedoeld met "dat het niet fijn leest met allerlei reacties" ben nog niet zolang actief op dit forum en vond het ook wel erg prettig om alle projecten makkelijk door te kunnen nemen. En ik heb geen megane project dus heb sowieso geen recht van spreken maar kan me indenken dat mensen met een projecttopic dit wel fijn kunnen vinden.

Voor beide is iets te zeggen uiteraard  !-! De keuze is hier gemaakt zoals die nu is en ik (als "nieuw" forumlid) heb er wel baat bij gehad want ik heb in no-time redelijk wat projecten kunnen bekijken.

mark29

vreemde denkwijze.
alle forums gaat dit perfect. vaak topics met 50 of meer pagina s.
maar hier word dat als vervuiling gezien.
nou stellen de projecten hier ook niet veel voor. daar niet van.
een beurtje doen aan een auto en een radio monteren is geen project waardig in mijn ogen. meer vulling voor wie is wie.

Aan de moderators, kijken jullie ook vaker op andere forums, of is dit het enige en beste wat je ooit gezien hebt? verandering is niets mis mee. een forum kan ook groeien en gezelliger worden.

Tedo

Dat mag jij vinden Mark. En ik ben met je eens dat er hier niet veel projecten zijn waar extreem veel verbouwd wordt. Die waren er in het verleden misschien wel meer. Maar ze zijn er zeker, zoals die van Yves.

En ja; ik (en dan spreek ik namens mezelf, niet namens de andere moderators) kijk ook op andere fora. En dan op autogebied wel Renault/Megane gerelateerd. Andere merken interesseren me minder, en ik heb ook nog andere intersesses/bezigheden naast auto's.

Bijvoorbeeld op het Franse meganesuperforum kan je wel reageren in projecttopics. En dat vind ik persoonlijk irritant, mede omdat het in het Frans is en ik dus langer doe om te begrijpen wat er nu eigenlijk staat. Dan is het handiger als er alleen relevante info staat.

Maar zoals gezegd; het is een goede suggestie, dus we gaan erover in debat.

En nu we het er toch over hebben: waar is je eigen projecttopic eigenlijk?

korte

Zo mark, jij dropt wel ff een bommetje.... Zoals jij het schets ken ik het ook hoor, daar niet van (op de 156club is mijn projecttopic 185 pagina's groot) en zie er ook de meerwaarde zeker van in  Y maar men kiest er hier bij de meganeclub voor het op deze wijze vorm te geven.
Ik denk dat we dat als leden ook moeten respecteren!

En de opmerking mbt projecten is mijn inziens onnodig.... Iedereen ervaart dit op zijn eigen manier en wat voor de een niet veel voorstelt is voor de ander al heel wat! Je kan niet voor een ander bepalen wat wel/geen project is, hooguit kan je erop reageren maar probeer elkaar niet af te vallen  ;)
Wie geen sleutel ervaring heeft is misschien al heel blij met een gespoten grilletje, heeft daar een weekend werk inzitten en is er gewoon trots op en wil dit bijhouden in zijn project-topic.

Maar ik begrijp je punt mbt "open" project-topics zeer zeker, het is aan de moderatoren en andere leden (Vip) om daar wel of niet iets mee te doen  !-!

Tedo

Een wijs 156e (!) bericht!  ;)

korte

Hahaha  :D

Ja, ik kan soms zelf ook wel erg direct zijn maar vind wel dat we elkaar met respect moeten blijven benaderen ookal komen meningen niet overeen we komen hier wel vanuit dezelfde hobby/gedachte en moeten elkaar ook in de waarden laten.

Bobo1.6

Citaat van: mark29 op 12 september 2015, 21:11:24
nou stellen de projecten hier ook niet veel voor. daar niet van.
een beurtje doen aan een auto en een radio monteren is geen project waardig in mijn ogen. meer vulling voor wie is wie.

nou wil ik je niet aanvallen, maar kan je deze opmerking eens beter verklaren?

Want zoals eerder al gezegd is, iedereen ervaart zijn project anders. Met dit soort opmerkingen kan ik je niet serieus nemen, omdat je dan waarschijnlijk niet snapt hoe andere hun auto ervaren. Iedereen heeft een andere visie voor zijn/haar auto en dat is dan ook een persoonlijk project die ze graag delen.

Sorry vind het geen gepaste opmerking.

Willem

Het kan natuurlijk altijjd beter. Ik lees ook veel op allerlei andere fora en dan denk ik ook dit is wel handig en iets anders soms weer niet.  Deze opzet is een aantal jaar geleden zo gemaakt en toen werd dat handig gevonden.

We zullen het eens in de groep gooien wat mij betreft.


Willem

Ik deel wel de mening van Boy. Ieder lid mag zelf weten of ie nou een onderhoudsproject opent of een grote verbouwing en geheel naar eigen smaak aanpassen.

Als ik mijn eigen bekijken zit daar tot nu toe al erg veel tijd in en dat deel ik op deze manier met anderen.

mark29

Was beetje direct inderdaad, typte de tekst even snel op de mobiel. nu op de laptop gaat wat makkelijker.
Ik zit veel op een ander forum, daar al een 12 jaar.
Wat ik bedoelde met project, vrijwel iedereen heeft normaal op een forum een wie is wie topic.
Daar stel je eigen in voor, kun je wat updates bijhouden wbt de auto en iedereen op reageren.
Speciaal project topic, is dat voor de uitgebruide builds, wat ik dan zie bij het honda gebeuren, is dat daar uitgebreide builds in staan.
Wat toevallig bij renault minimaal is, niet ###lig bedoeld. Hier zie ik bij projecten staan, van dit is mijn auto, paar fotos, beurtje gedaan, radio spoiler en dat is het ongeveer, Yves is een uitzondering inderdaad, er staan maar een paar uitzonderlijke gevallen hier.

Even terug naar waar ik veel lees en al jaren kom, mag je pas een projecttopic hebben, als er uitgebreide reportage hebt, tekst uitleg, motoren opbouwen, welke performance delen heb je? Nokkenassen, zuigers, kleppen enz enz.
Versnellingsbakken aangepast en dergelijke. Honda is net duplo, autos worden omgebouwd naar obd1 om chippen mogelijk te maken.
Ik mis dit soort dingen hier wel, hier op dit forum word er motorisch heel weinig gedaan, dat zijn er echt maar een handjevol. Misschien heb ik andere verwachtingen dan jullie.

Mijn projecttopic? Ik heb verschillende renaults gehad, aantal twingos, scenics, megane s, coupe en cabrio, maar steeds voor korte tijd, kopen repareren door verkopen.
Door mijn werk (bij renault) vind ik het toch interessant om dit hier te lezen, en eventueel online hulp te bieden bij mensen met problemen.
Lezen dat iemand een beurtje doet, klinkt ###lig, maar boeit me niet, ik doe dat dagelijks.
Een topic maken over een megane zit er dus niet in. Die heb ik nu niet staan, ik heb ook geen warm gevoel bij die autos, die jullie wel hebben, dat begrijp ik hoor  _o_

We hebben nu nog een honda prelude staan, rijd mijn vriendin mee, en een bmw 528i, erg fijne autos.
Als project heb ik 9,5 jaar lang een civic gehad, had origineel een 1400 met 90 pk.
Uiteindelijk op die 1400 onderblok een vtec kop van een 1600 gemonteerd met level 2 nokkenas en andere dingen was erg leuk.
Iets wat je niet dagelijks tegenkomt.
Daarna een 1500 vtec e blok omgebouwd naar volwaardig vtec, kortere vbak, lichtvliegwiel, skunk inlaat, skunk uitlaat, andere gasklep, gechipt enz enz.
Was leuk rijden, bleef een klein motortje met toch 138 pk inmiddels. Ging mij puur om met lage kosten een ander blok te bouwen.
Vorig jaar uitelkaar gehaald en in onderdelen verkocht. Mis hem nog, het toeren janken en door bochten knallen.

Maar goed ik dwaal af, nogmaals was geen aanval, maar ik mis wat technische dingen hier om te lezen.
Een getunende auto zie ik iets anders voor me dan jullie blijkbaar. En invulling van het forum, vond ik onhandig, maar wie ben ik, jullie leiden het, respect voor dat.
Moderator zou niets voor mij zijn, ik kom nogal eens te lomp uit de hoek, een moderator heeft wat meer sociale vaardigheden nodig dan die ik heb.
Hier laat ik het bij, hoop dat jullie begrijpen wat ik ermee bedoelde.

mark

De meesten zijn hier niet zo technisch dat ze zelf een motorblok kunnen opbouwen. En de meeste megane's hier zijn allemaal daily's. Dus ja ff een motorblok compleet upgraden in een paar weken tijd zit er voor de meeste mensen gewoon niet in.  ;)

uiteraard zie ik soms als monteur zijnde ook wel af en toe topics voorbij komen, waarvan ik denk. Als je dat nog niet weet kun je beter het klusje door een vakman laten doen. Maargoed dan hou ik mij wijselijk stil.  :D

korte

Ik begrijp je heel goed mark, datzelfde had ik ook een paar weken geleden  Y ik miste ook de "technische praat"  terwijl ikzelf Helemaal niet technisch of handig ben lees ik er wel graag over en praat er graag over mee. Een paar jaar geleden was ik een echte noob op auto gebied maar door te doen, durven en goed opletten in de garage heb ik veel geleerd, ook mede door het forum. Projecten die "ken" zijn meestal ook over the top, andere turbo's pas maken op het blok, andere aandrijfassen erop, andere bak erachter, eindeloze discussies over chiptuners, nokkenassen etc.

Mijn eerste project was een 3.0V6 24v evo2 met 'fastroad' nokkenassen etc. Dat blok is gesneuveld doordat ik vol over een emmer met bouwafval ben geknald (80km weg met verhoogde middenberm) daarna een 3.2V6 24v helemaal opnieuw opgebouwd gekozen om er een 2.5 bak achter te hangen vanwege de enorm korte verhoudingen, daarna na veel horror verhalen over slijtage van de nokkenassen gekozen om er 3 liter nokken in te zetten, juiste software erop, 305mm Brembo's en sp2000 blokken, alle draagarmen in de PU-bussen, KW schroefset, Dash en deurpanelen bekleed met alcantara, gta stoelen erin, facelift front erop etc etc

Als jullie het leuk vinden zou ik van de hele ombouw/opbouw zeker nog wel meer foto's kunnen plaatsen in mijn hobby topic.

Maar.... Ik vind dat iedereen zijn eigen ervaring heeft mbt wat voor hem/haar een project is en dat moeten we respecteren!  Dat het hier qua tuning ander gaat dan je/we gewend zijn heeft misschien mede te maken dat het om een type gaat wat al 20 jaar bestaat maar constant in beweging is, de megane 1 lijkt in de verste verte niet meer op een megane 3. Ook weet ik niet wat er allemaal op de markt is voor de megane (daarin heb ik me nooit verdiept).  Maar probeer de project topics hier gewoon te zien als een "wie is wie" als dat hetgeen is wat je 'stoort'. Zelf vind ik het wel leuk om te lezen en te zien, ja het zijn vaak wat kleinere updates dan een complete motorswap maar ja, boeie! Het gaat erom dat je op een forum/club als deze gewoon met liefhebbers bij elkaar bent om wat zaken te delen of je vragen te stellen. Het gaat niet altijd om wie de grootste heeft  ;) Maar meer om de gezelligheid binnen een club.

Daarbij ging het ook niet om het inhoudelijke van het project maar om hoe het op dit moment binnen dit forum is vormgegeven.

Maar als je/jullie het leuk vinden kan ik morgen wel even gaan zitten om mijn hobby topic wat uit te breiden met meer tekst en uitleg, waarom ik waarvoor gekozen heb, wat er is veranderd en uiteraard ondersteund met foto's (had het juist klein gehouden gezien we op een megane forum zitten, maar ach hobby is hobby en we zijn allemaal autogekken).

mark

Dat vind ik wel leuk om door te lezen Tjeerd.  ;)

Mijn collega is 20 jaar lang alfa monteur geweest. Die had vroegah mooi werk. Beetje alles opvoeren en verbouwen enz. Maar tegenwoordig is alles gewoon veel te duur. Nu begint het langzamerhand wel weer wat terug te komen, maar het kan natuurlijk altijd beter.
In de vag en alfa scene zie je dat toch wel een stuk meer.  ;)

korte

Dan zal ik dat morgen eens doen, zal naast de foto's ook een verhaaltje bij schrijven om het wat te verduidelijken... Maar nu ga ik lekker slapen  :sleepey: de wekker gaat hier weer om 6 uur want mijn vrouw moet werken en de kleine wil dan ook mee opstaan  l-  :D

Willem

Als ik het geld ervoor had zou ik mijne wel helemaal willen ombouwen. Ik denk dat dat ook voor anderen geldt. Plus dat ie soms dagelijks gereden wordt.

Mooi heren dan ronden we het hierbij af en gaan we terug on-topic.  Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev