Advertenties


3000 rpm...

Gestart door Jeroen2, 29 april 2008, 15:52:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen2

Hoi ik had een vraag ..
hoe weet ik waneer ik mijn koppeling platen met drukgroep moet vervangen.
Ik vind dat hij zo hoog in de toeren zit maar dat kan ook aan mij liggen.
Als ik nu 100 rijd in de zijn 5de versnelling dan heeft hij 3000 rpm.
Het gaat hier om een megane II uit 2003 het is een 16. v16 benzine.
En als ik teveel gas geef met optrekken dan is net of hij verzuipt.
dan moet ik iets terug nemen en dan gaat het goed.
hij heeft net de grotebeurt gehad samen met de apk. Bij de dealer.
en daar hoort ook een testrit bij en daar is niets opgemerkt ( is mij in iedergeval niets gemeld ).
Pssst, nog even dit, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden daarintegen wel. Denk daar aan als je ze stelt.

Thijsie

Volgens mij, maar pin me er niet op vast, is het normaal dat de meganes hoog in de toeren rijden. Ik rij zelf 120 met 3500 toeren in z`n 5 (ok, wel een megane uit 99, maar volgens mij is dat niet veel veranderd)

Jeroen2

ik hoop het maar anders wort het wel duur.
Maar als ik te veel gas geef dan is het net of hij verzuipt.
misschien hebben meer mensen daar last van.
laat het ff weten.
Pssst, nog even dit, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden daarintegen wel. Denk daar aan als je ze stelt.

cabriolet

#3


ja dat heb ik ook heb het als ik met me maatje wil sporten en dan te veel gas geeft lijkt het net of die idd verzuipt hij valt eventjes dood ?

cabriolet

heb trouwens een megane uit '97

Kier

Ik heb ook een 1.6 16V uit 2003. Deze geeft ook een soort gevoel dat ie inhoud bij vol gas. Ik wijt het persoonlijk meer aan het feit dat dit blokje niet echt veel vermogen levert (in vergelijk met andere auto's die ik heb gereden). Vind het zelf niet echt storend aangezien ik deze auto niet gebruik voor het volgas wegsprinten.  Het is meer een daily drive voor me. Verder maakt de mijne exact 3000 toeren bij 120.

Jeroen2

Het gaat mij er ook om dat als ik moet invoegen op de snelweg
dat dan de auto haast niet op snelheid kan komen.
En niet om het snelle weg sprinten.
Pssst, nog even dit, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden daarintegen wel. Denk daar aan als je ze stelt.

Kier

met het invoegen heb ik zelf geen problemen. de auto komt in verhouding tot het overige verkeer gewoon mee en ook op snelheid.

cabriolet

maar wat kan dit zijn ???

Marcelo

Mijn megane is uit 99 en is een 1.6 16v
bij 140 maak ik precies 4000 rpm

Mijne ging een tijdje terug in 16 seconde naar de 100
katalysator leeg gehaald.
en merk echt een enorm verschil,
soms zit hij wat verstopt zonder dat je het direct merkt.
heb er toch een halfjaar mee gereden en het vermogen verlies is er zegmaar ingeslopen
misschien voor jou een optie?
ik zit nu rond de 9 a 10 seconde op de 100 trouwens Y

Jeroen2

Maar zijn dat geen dingen die bij de apk
en een grotebeurt aan het licht moeten komen?
Pssst, nog even dit, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden daarintegen wel. Denk daar aan als je ze stelt.

Marc Brouwer

Mij is altijd gezegd dat een 16V een toerenmotor is. Ofwel had je met de oude 8V veel trekkracht onderin, bij de 16V komt dit pas na 2500 toeren of meer.

Het "verzuipen", doet dit zich voor bij een koude motor?? Zo ja, dan zou dit te maken kunnen hebben met het milieuprogramma op deze motoren. Ik heb zelf een Clio 1.4 16V gehad die bij koude motor soms niet vooruit te branden was. Toen naar de dealer geweest en hier werd mij uitgelegd dat het milieuprogramma voorkomt dat bij een koude motor meer schadelijke emissie wordt uitgestoten. Misschien kunnen de Renaultmonteurs hier op het forum dit bevestigen of ontkennen. Bij een warme motor ging de auto als een speer.  Y
"We Shall Not Be Moved"

Marc H.

Heb een M2, 1.6 16V uit augustus 2004. Deze maakt 4000 rpm bij 120 km/h, hij is er overigens niet dorstiger door, wel schakellui te rijden. Had dat overigens ook met mijn M1 coupe, 1.6 16V uit 2000, net zoveel toeren, alleen was de geluidsisolatie bij de M1 niet zo goed als bij de M2.

Jeroen2

Dan neem ik aan dat het wel goed is.
Ik was vandaag nog ff bij de dealer voor wat anders en heb
dus toch nog maar ff gevraagt over de rpm...
En ik kreeg als antwoord dat er wel wat verschil in zit.
Dus ik denk dat het dan wel normaal is.
Pssst, nog even dit, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden daarintegen wel. Denk daar aan als je ze stelt.

Marcelo

neem ook aan dat het wel goed is hoor !-!
Ik schakel bijna altijd rond de 3000 rpm
ga ik de snelweg op wil ik hem nog weleens door trekken :9~
is lekker als je die power dan voelt :)

Maar heb je al een antwoord met betrekking tot het verzuipen??
gr !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev