Advertenties


3.0 v6 24 in een megane plaatsen

Gestart door break, 3 april 2010, 10:59:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

break

Hallo, wie weet of je een v6 motor in een renault megane ll in kan bouwen?
b.v.d.

Zakaria

ahahaha geweldig.

Dat zou echt geweldig zijn, en vooral één DCI V6 zoals in de vel satis.

Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

Alles is natuurlijk mogenlijk,maar je moet dan ook alles aanpassen,zoals stukken in het motorruim,kabelboom,motorsteun punten ,aandrijfassen,ophanging,remmen,andere versnellingsbak,Dit zijn zowieso een aantal dingen wat er allemaal nog bij komt kijken.

Dus het is niet even gauw een ander blok erin lepelen,daar ben je wel een tijdje zoek mee,om het allemaal ook werkend te krijgen.(met een tijdje bedoel ik een aantal maanden full time).

Christian de Vriend

net als bij de megane sbarro v6,maar dan bij een ph2

ook leuk,gewoon achterin knikkeren,als ff kan motor iets meer naar het midden brengen voor goeie wegligging.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

richardv


de dokter

Ik kan het niet :)
Als jij het wel kan: fotoos!
de 3 liter v6 diesel is overigens niet het meest betrouwbare blok helaas.
Vaak plof. Zowel in de Vel Satis als in de Saab 9-5 (ja, zelfde blok)

Tedo


Dirk Kuipers

Vanaf hier weer ontopic!
Al die offtopic berichten zijn niet nodig en geven de moderators alleen maar extra werk! Denk daar alsjeblieft een beetje om. Ook het optreden als moderator hoeft niet, daar hebben we juist moderators voor aangesteld.

Ontopic graag.

cabrio1

Precies wat Matthew zegt: Je moet alles gaan aanpassen.

En kan je chassis t wel aan? Tis niet echt gebouwd op zo'n kracht natuurlijk..

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Citaat van: cabrio1 op 24 november 2011, 21:57:23
Precies wat Matthew zegt: Je moet alles gaan aanpassen.

En kan je chassis t wel aan? Tis niet echt gebouwd op zo'n kracht natuurlijk..

doorlassen
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Tedo

Het ding hoeft toch ook geen 400+ pk te hebben? Als het maar meer is dan een RS is het goed.
Het gaat natuurlijk ook om het rijden met een zescilinder (tegen een viercilinder turbo in de RS).  Y
Uiteraard zullen daarvoor aanpassingen nodig zijn, een RS is ook op veel punten anders dan een normale hatchback.

Christian de Vriend

Doe je het in de princiepe van de clio v6,je zal wat aan zitplaats moeten op offeren,maar het zou kunnen,je zal er alleen "ff" zoet mee zijn.

overigens moet ik mn eigen corrigeren,ik las dat de megane trophy een v6 heeft met turbo.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

GrandScenic

Ik zou er een Bi Turbo in gooien uit een Safrane   :9~

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev