Advertenties


19DCI trillen bij 2000 toeren/ inspuiting controleren

Gestart door Mtimmers, 10 juni 2009, 17:54:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mtimmers

Vorige week zijn de turbo en de intercooler van mijn 2003 Megane (1.9DCi, 120pk) vervangen nadat de motor op hol sloeg. Nu voel ik tijdens het rijden bij 2000 toeren de hele auto trillen tijdens het gas geven. Wanneer ik het gas loslaat is de trilling weg.

Tevens heeft de auto vaak " inspuiting controleren" als ik start. Wanneer de warme motor wordt gestopt, ik de auto reset (op slot en weer eraf) en dan weer start is de melding weg. De trilling daarintegen blijft. Hiervoor zijn al twee gloeistiften vervangen.

Nu haat de auto sowiezo terug nar de dealer, maar heeft msschien heeft iemand een idee wat ik kan verwachten wat eraan scheelt?

Alvast bedankt.

Groeten

A110

Ik denk inderdaad eerst eens laten uitlezen en kijken wat er voor storing aanwezig is.

De trilling zou kunnen komen door een slechte verbranding. Trilt de auto ook als hij stationair draait? Ik hoop niet dat de motor zelf een opdonder heeft gekregen door het op hol slaan. Het zou ook het dubbel dempend vliegwiel kunnen zijn die een opdonder heeft gehad. Als deze kapot is dan trilt de auto bij een bepaald toerental maar ook bij stationair toerental, dit voel je voornamelijk als de auto stationair draait en je hand op het open portier houdt. Dan voel je een hinderlijke trilling. Onder het rijden voel je de trilling door heel de auto en vooral in je stoel. Of een verstuiver die lastig doet.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Succes
gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Laurens Klein

het kan ook aan de uitlijning of de banden liggen, die trilling. Is dat bij een bepaalde snelheid of continu?

Mtimmers

De banden zitten er ongeveer 2 maanden onder. Voor het turbo geintje trilde het niet. De trilling is alleen vanaf 2000 toeren en bij gas geven.

Groeten

Mele

Óf de motortiming staat niet 100%
Óf er is een motorsteun stuk

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev