Advertenties


Megane is dood

Gestart door ghosthrl, 27 november 2008, 21:12:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ghosthrl

Mijn Renault Megane 1.6 Bj 98 is sinds een paar dagen dood, hij wil absoluut niet meer starten.
Heb BDP sensor vervangen maar heeft niks geholpen, Heb computer laten uitlezen bij de dealer maar deze konden de computer niet uitlezen, heb een andere computer erin gezet en nog steeds niks.
Ik krijg gewoonweg geen vonk dus start die niet. Massa kabel is goed aangesloten heb alle contacten schoongemaakt ik weet gewoon ff niet meer verder.
Ik hoop dat er hier mischien iemand zit die de gouden tip voor mij heeft.

bedankt alvast,

Patrick

Paul

Computers kun je zomaar niet uitwisselen ivm. de startblokkering.
Is er geen geen pinnetje in de computer of stekker gecorrodeerd?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

ghosthrl

Citaat van: Paul v Dijk op 27 november 2008, 21:20:31
Computers kun je zomaar niet uitwisselen ivm. de startblokkering.
Is er geen geen pinnetje in de computer of stekker gecorrodeerd?

Heb alles zover schoongemaakt zowel op de stekker als de computer, deze waren inderdaad licht gecorrodeerd, maar heeft niks uitgehaald.
Bij de dealer zeiden ze tegen mij dat ik de computer van het motor management gewoon kon uitwisselen daar de code ergens anders in zou staan ?????
Ik weet het verder ook niet, ik hoop dat diegene bij renault weet waarover die praat anders ben ik mooi het haasje......

Paul

Volgens mij staat de code in de computer en in de uch, weet het niet 100%zeker meer.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

matthew

wil de motor niet rond of wil de motor niet aanslaan,dit zijn namelijk 2 verschillende dingen.

Als je zegt hij start niet gaat die dus niet rond in mijn ogen.

Basis is je accu goed?
Mocht de motor wel rond gaan maar niet aanslaan:
-krijg je wel een vonk dit test je door een bougiekabel lostehalen en los op de bougie te zetten en dan starten dan kan de ander luisteren of die vonkt.(doe dit desnoods oor elke cilinder)
-bdp sensor al vervangen(zeker weten de kabeltjes goed gemonteerd?)
-Krijg je wel benzine/hoor je de pomp wel even lopen als je hem op contact zet?

Als je nergens een vonk krijt worden de bobines dan wel aangestuurd?

-omdat de dealer niet kon uitlezen zou ik zeggen dat je voeding naar je inspuitcomputer onderbroken is.

Kortom nog veel mogenlijkheden waar wat tijd ingestoken zou moeten worden om het probleem te achterhalen!!!

Dirk Kuipers

CiteerVolgens mij staat de code in de computer en in de uch, weet het niet 100%zeker meer.
Het aan en uitzetten van de startblokkering gebeurt buiten je computer om. Als je de computer eraf hebt, heb je de lampjes van de startblokkering nog steeds branden en kun je die met de sleutel nog steeds uitzetten. Maar zonder computer erop wil hij wel gewoon starten, dus denk dat de startblokkering zelf inderdaad wel in de computer zit.

ghosthrl

#6
Citaat van: matthew op 27 november 2008, 22:15:16
wil de motor niet rond of wil de motor niet aanslaan,dit zijn namelijk 2 verschillende dingen.

Bij het starten draait die gewoon rond maar springt niet aan omdat er geen vonk is.
Hoe kan ik precies nagaan of de voeding naar de computer onderbroken is ?
Benzine Pomp loopt.
BDP sensor is vervangen en stekker zit er goed op.....

alvast bedankt..

matthew

Dan heb je een schema nodig om te weten op welke draden je moet meten.En daar kan ik je niet aan helpen helaas.

Er zit bij de accu volgens mij ook nog 1 of 2 hoofdzekeringen,deze kun je ook nog even controleren.

ghosthrl

Probleem is opgelost, uiteindelijk bleek bij nader onderzoek door de dealer dat de UCH kapot was.
Heb een nieuwe bestelden ben nu wel 453 eurootjes armer, maar heb wel weer een auto die loopt.
Iedereen bedankt voor de reacties.

M@ttie

Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev