Advertenties


Megane (I, fase 2 uit 2001) in winterslaap?

Gestart door Snef, 13 januari 2009, 13:11:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snef

Tijdens de kou van afgelopen tijd lijkt mijn Megane in een diepe winterslaap te zijn gegaan.
Ik wist dat de gloeibougies aan vervanging toe waren en dat zou binnenkort ook gedaan worden.
's Ochtends in de kou wilde hij niet starten, dus nog 1 a 2x laten voorgloeien en dan pakt ie meestal wel alleen nu dus niet. De start motor had geen puf meer en na 3 x starten deed ie niets meer. Mijn eerste gedachte was natuurlijk de accu (de start motor begon steeds moeilijker te draaien) alleen heb ik die vandaag even laten doormeten. De accu blijkt nog prima in orde te zijn.

De adviezen van de accu-meneer:

1) even een paar keer deuren open en dicht doen met de afstandsbediening (had ie wel eens meegemaakt).
2) de startmotor een 'tik verkopen' omdat er misschien iets vast zit
3) en anders toch maar na laten kijken.

Nou denk ik dat de startmotor aan de rechterkant zit (als je ervoor staat, het enige stuk met een beetje ruimte) maar kan er niet lekker bij om hem een tik te verkopen ;). Klopt het dat de startmotor aan de rechterkant zit?

Ook van iemand anders het advies gekregen om de startmotor te verwarmen zodat de olie/smering wat dunner wordt en dus makkelijker zou moeten draaien (dit omdat het -10 was geweest).

Het gaat hier om een Megane I, 2 fase (uit maart 2001), een 1.9dCi (break).

Snef.

matthew

Als die moeilijk rond gaat,hoe lang is het geleden dat je olie is ververst want als je olie lekker dik en drapperig is gaat die niet makkelijk rond.
En door kou wordt dit alleen maar erger.

Gelijk die gloeistiften vervangen als ze niet goed zijn.

En een startmotor bevat geen vloeistof.En deze zit aan de achterkant van het motorblok.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev