Advertenties


Raar gerammel bij wegrijden (..en slecht starten)- Megane Coupe 1.6e (LPG) (98)

Gestart door tim1, 21 augustus 2008, 23:36:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tim1

Beste mede megane rijders,

2 problemen waarbij ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Mijn megane geeft wanneer ik vanuit stilstand iets te vlot wegrijd een enorm gerammel, wat ongeveer 2 sec duurt, het geluid komt van de voorkant van de auto af en klinkt echt niet lekker, voor m'n gevoel komt het van de rechterkant maar weet ik niet zeker. Met vlot wegrijden bedoel ik niet als een malloot wegscheuren maar gewoon iets vlotter dan normaal. Moet heel voorzichtig optrekken wil ik het voorkomen. Dit hoort natuurlijk niet, de auto is kort geleden voor een grote beurt geweest waarbij ook de stuurkogel en remmen zijn vervangen. Dit heeft echter weinig verholpen, heeft iemand een idee? Het klinkt echt alsof de auto ergens overheen rijdt, metaal, hij schokt dan ook lichtjes.

Daarnaast ook een start probleem. De auto slaat na wat geklooi altijd aan, maar meestal pas na eerst een keer afgeslagen te zijn, en dan nog een keer lang starten voor hij aanslaat. Auto lijkt dan even op 3 poten te lopen en komt dan in 10 sec ong. langzaam op toeren. Door de ANWB tijdje terug een nieuwe bobine geplaatst (linker). Auto is daarna bij de dealer geweest, uitgelezen (gaf LPG storing), bdp sensor vervangen, aantal kabels vervangen..iets aan het vliegwiel gedaan, nieuwe accu, later bij gasboer nog is een nagekeken en een grote beurt gehad, nieuwe bougies, vloeistoffen vervangen, luchtfilter,waterpomp,multiriem,dist riem, koelvl.tempsensor.....De auto was nodig aan onderhoud toe maar start nog steeds niet goed!

Dealer+lpg dealer snappen 'm ook niet..Heb mijn megane nu 2 maanden in bezit, ben nog jong, mijn tweede autootje, flink wat euro's verder nu natuurlijk, vind het een heerlijke auto heb er al een aantal verre ritten mee gemaakt maar van deze 2 dingen baal ik iedere keer als ik instap. Ik hoop dat er iemand is die nog wat ideeen kan opgooien, alles is welkom!

Mijn enige vermoedens zijn:
- De rechter bobine vervangen..garagehouder vertelde mij dat deze echter nooit kapot gaat (dit geloof ik echter niet zo, klopt dat?)
- Nieuwe accu is geen renault accu, dealer gaf aan dat hij weinig kon aflezen van de accu en weet niet of deze wel de juiste is

groet,
Tim

tim1

Na wat extra neuzen op het forum gelezen over 'raar gebonk' van achter, bleek schokdemper te zijn..denken jullie?

tim1

kat niet vervangen, het gerammel kan ook als gebonk omschreven worden

bedankt voor de tip

manuelt

Als je motor koud zo slecht loopt dan kantelt je blok behoorlijk.

Ik heb laatst ook problemen gehad met de Megane en dat resulteerde in een backfire zo groot dat het complete luchtfilterhuis ontplofte.

Enerzijds zoog hij blijkbaar valse lucht door een scheur in de onderkant van het luchtfilterhuis wat van een eerder backfire afkomstig was. Tevens was het slangetje van de mapsensor gescheurd en de rubbers van de uitlaat gescheurd. Door die laatste rubbers gaf de uitlaat behoorlijk wat klappen tegen de onderkant van de auto en achteras bij optrekken en tijdens het slechte stationair lopen.

Probeer dus eens naar die dingen te kijken, reelijk goedkoop te verhelpen als dat het probleem is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev