Advertenties


Bobine kapot..hoe duur vervangen?

Gestart door Patricklauw, 22 september 2006, 09:50:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patricklauw

Gisteravond kwam ik vanaf de snelweg vandaan en stond ik voor de stoplicht. En begon mijn auto ineens te trillen. Ik dacht wat krijgen we nou en ik wou wegrijden maar de motor sloeg af. Kreeg hem niet meer aan hij wou niet meer. Gelukkig was ik met een vriend van me en kon hij de auto naar een rustig straatje duwen :D

Toen is iemand van de ANWB langs geweest en die heeft geconstateerd dat mijn bobine niet meer helemaal werkt. 1 of 2 aansluitingen aan de bestuurderskant van de auto zijn kapot.

Nou vraag ik me af of jullie misschien weten hoe duur zoiets is om te vervangen bij de dealer. Of hoe duur zo'n onderdeel nieuw / tweedehands kost. Ik heb gehoord dat het niet zo erg ingewikkeld is om te vervangen maar liever laat ik het vervangen als het niet te duur is (ben niet zo auto technisch)  ;)

Het gaat om een Megane Coupe 1.6e uit 1998.

Ps. Mocht iemand er nog eentje over hebben, laat het dan even weten aub :)

Kj

Laatst een bobine vervangen van een 1.6 16V, die kostte rond de 60 euro. Als je dat niet zelf kunt, komt arbeid er ook bij....

lúk

ik had het tijd geleden maar ik had nog gerantie ;)
maar ik vroeg de prijs was 80 euries en dat was bij de dealer  8)7

matthew

van een 1.6 8v kost de bobine ongeveer 60euro bij de dealer ex montage maar dat is met diagnose stellen welke en vervangen ongeveer 20 min werk (misschien al wat ruim aangehouden).

Patricklauw

Ik heb de Renault dealer gebeld en mijn kenteken gegeven, zo konden hun zien dat er in mijn auto maar 2 verschillende van zijn. Heb ze allebei gekocht en ik kan degene die niet past terugbrengen dus dat is wel aardig.

Ga vanmiddag proberen dat ding aan te sluiten. Iedereen zegt dat het niet zo moeilijk is dus moet ik het als auto-analfabeet ook wel kunnen :D

Bobine kostte trouwens 57€ per stuk.

Patricklauw

Nou hij is vervangen en hij rijdt weer normaal lijkt het. Het vreemde is dat ie ervoor ook startte en dat ik um kon rijden naar een droog plekkie. Maargoed ik ga dalijk een ritje maken van 2 uur dus ik zal er dan zeker uitkomen of ie nu goed is of niet  :x 8)7

Kj

Als je bobine kapot is (1 van de 3), loopt de motor vaak wel, alleen erg onregelmatig. Je kunt er op zich mee rijden, al is het niet zo best. Als je motor weer mooi loopt, is het weer voor elkaar!

MB82

Mijn bobine is vorig jaar kapot gegaan en er viel zeker niet meer met de auto te rijden omdat hij nog maar 2 cilinders gebruikte. De bobine is door de ANWB vervangen en de kosten waren 50 euro.

Patricklauw

Pfff gelukkig ik ben weer thuis gekomen vandaag.. Gister naar Enschede gegaan wat voor mij dus 2 en half uur rijden was en de auto is niet afgeslagen ofzo.

Er brande gister na een tijdje rijden wel een lampie bij mijn km teller unit wat op een grafiekje lijkt. In het boekje staat dat ie dan naar een Renault dealer moet omdat er een storing ergens zit. Dus ik ben benieuwd wat dat nou weer is.

Voor zover ik heb gemerkt doet ie niet raar als dat lampie brand maarja ik laat wel weten wat het is zodra ik bij de dealer ben geweest. Begin een beetje een hekel aan mijn auto te krijgen  ;(

Patricklauw

Ik heb de auto naar de dealer gebracht en mijn koppelingsplaten moeten vervangen worden. Ik wist dat ze niet 100% meer waren maar het blijkt dat ie slipt (heb er nix van gemerkt hij heeft sindsdat ik hem heb gekocht zo gereden en ik zou nieteens weten hoe ik dat moet merken).

En iets van een kabelboom richting de lambasombe moet vervangen worden.

Kosten kabel: 200
Kosten kopppelingsplaten: 800
Hopen dat ik hierna even niets meer heb anders gaat ie de verkoop in!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev