Advertenties


Renault Megane Classic 1.4e LPG-G3***Nieuw probleem

Gestart door jorritmg, 16 april 2013, 22:20:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


jorritmg

Die had ik ook gevonden, het kan dus kloppen dat ie dan geen rood lampje aangeeft maar zelf "denkt " gewoon te werken?

BadEend

Bij mij begon het ermee dat hij steeds moeilijker overschakelde op LPG om na verloop van tijd helemaal niet meer over te schakelen.
Maar als hij niet op LPG reed knipperde het groene lampje altijd.
Heb je al eens geroken aan de uitlaat of hij wel echt niet op LPG rijd?

jorritmg

Heb het uit getest door 160km te rijden en me benzine was ongeveer op toen het op moest zijn en me gas meter stond de hele rit op precies dezelfde stand ;)

De gasinstallatie werkte zonder problemen voor de motorwissel, geen onderdelen daarvan zijn vervangen/verandert alleen maar van de oude motor eraf en op de nieuwe erop dus ik zal morgenavond die slang nog controleren en als dat hem niet is gaat er een andere gascomputer in. !-!

jorritmg

Kan ik een gascomputer uit een laguna 1.8 gebruiken in mijn megane 1.4? na hem opnieuw in te leren natuurlijk.

BadEend

Nee, want de gascomputers zijn motor specifiek.

Roeland75

Compressie is goed, waarom dan een andere motor?

Inderdaad een goed (laten) kijken.

Is het lambda signaal arm tijdens het inhouden = benzine/gas te kort
Is het lambda signaal rijk  dan krijg je te veel benzine, te weinig vonk, te weinig lucht.
Regelt hij niet, kijk dan goed naar de sensor, de massa van de motor, stekekrs, etc.



jorritmg

Op benzine is geen enkel probleem maar hij gaat niet over op gas , en de motor is vervangen op aanraden van renault garage die zeiden dat er binnen in iets stuk was wat allemaal onzin bleek toen ik de nieuwe erin had en het probleem zelfde bleef ben ik met een vriend van me gaan kijken en kwamen we erachter dat het de uitlaat gewoon was ....

Garage is ook nog niet klaar met mij :)

Zal is op zoek gaan naar een passende computer.

BadEend

Denk dat je het beste je huidige gascomputer kan laten reviseren, dan weet je zeker dat hij goed is.

jorritmg

Met soldeerboutje de kapotte weerstand/zekering eruit gehaald, morgen ff ermee naar een elektrozaakje en een nieuwe halen voor 0.60€ xD die erin zetten en testen.

Als het weer werkt is het een zeer goedkope oplossing en anders maar gewoon bij Luccio een gereviseerde bestellen !-!

I'll keep you posted


jorritmg

Jazeker Y

Door het slechte weer kon ik vrijdagavond niet optijd bij de winkel zijn en heb ik het maar een zaterdag middag gehaald.

Kostte iets meer nu 2.95 :o haha en kwam er toen ook nog achter dat een aardings kabel niet vast zat 8)7
Vandaag moest ik toch ver rijden en kon dus goed zien of de benzine eruit ging e of me gas minder werd.

En gelukkig ! ik rijd weer op gas !!! :grin: !-!

Bedankt allemaal voor jullie suggesties en tips mijn auto rijd nu beter dan ooit  _o_

BadEend


Karin

Lekker dat het weer gemaakt is, veel plezierige kilometers toegewenst.

jorritmg

Kleine update.

Renault nederland kon zo achteraf niet vertellen of de katalysator het probleem was ondanks mijn uitleg dat die nu weer prima rijd en daarom ook niks aan Garage Indumij doen.

Maar ikblijf erbij dat de garage gewoon echt slecht werk heeft geleverd en via klachtenkompas van comsumentenbond heb ik nu binnenkort een afspraak met de aftersales directeur van Indumij.( hebben vast gelezen op verschillende forums wat mijn ervaring met hun was.)

Ook via de bovag loopt het nog door.

Ben dus benieuwd.

Ohja en de auto rijd nog prima, net al mijn achterramen geblindeerd met folie die maar 25% door laat tegen de warmte. 8)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev