Advertenties


Renault Megane Classic 1.4e LPG-G3***Nieuw probleem

Gestart door jorritmg, 16 april 2013, 22:20:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BadEend


jorritmg

250.000 al maar altijd dealer onderhouden en alle servicebeurten netjes gehad(ex-lease auto).

Ook vanwege die km stand is het misschien net zo slim de motor te wisselen met een van maar 60.000.
Maar zal vanavond eerst de kleppen is stellen.

BadEend

Is de cilinderkop al eens gereviseerd?
Met deze km stand kan dat wel eens nodig zijn namelijk.

jorritmg

Voor zover ik weet niet, maar heb net een motorblok binnen gehad met maar 60.000 erop en ga deze dit weekend plaatsen. !-!

vincent


jorritmg

Nee dat nog niet, dat doe ik wel als laatste optie nog en als dat mislukt dan gaat de motor eruit.

Helaas kwam ik er vandaag achter dat de helft van me gereedschap kwijt is :neen: en dus niet eens bij de kleppen kon, morgen nieuwe set halen en kleppen stellen. fingers crossed :)

Ik laat het jullie wel weten hoe de vorderingen zijn en of de kleppen stellen het probleem op loste !-!

jorritmg

Update:

Kleppen stellen deed niks, inmiddels heb ik de oude motor eruit en de vervangende hangt er min of meer in maar zit nog niet goed vast morgen weer een dag en dan zit hopelijk heel de auto weer goed in elkaar  !-!

J to the H (Jeroen)

Goed bezig.
Wel jammer dat we nu nooit weten wat het probleem is geweest...
Heb je foto's gemaakt van de wo wissel gemaakt? Das altijd wel interessant om te zien  :P

jorritmg

Weer ff een update.

Paar dagen goed ziek geweest maar de motor ligt er nu toch echt in en hij start ook en draait stationair perfect !
Maaaaaaaaaaar hij kan niet meer dan 3000 toeren maken, en tijdens kort ritje kwam ik niet verder dan 30km/u en als ik hem in zijn 3 zet dan valt elk vermogen volledig weg (en hogere versnellingen ook).

* Katalysator is kapot hier kwamen allemaal stukken van de filter uit vallen echt heel veel.

Ik zit te denken aan benzine pomp? Uitlaat verstopt?

Kom maar weer op met ideeen! l-

BadEend

Als de kat verstopt is heb je geen vermogen meer.

jorritmg

Er komt wel gewoon uitlaatgassen aan de achterkant eruit maar als ik hier even me hand voor houd lijkt er niks te veranderen,  betekent dit dat die dan dus al ver verstopt zit?

En dan nog waarom kan ik niet hoger dan de 2e versnelling komen....

BadEend

Als je de uitlaat dichthoud en er veranderd niks dan is er ergens een lek of is de kat/uitlaat verstopt.
Kapotte bobine zou ook voor dit euvel kunnen zorgen.

jorritmg

Oke heb het even samen met iemand erbij getest en de uitlaat dicht houden leidt tot het slecht draaien van de motor stationair.
*Bobine heeft in binnenkant wel slijtage op het plastic zitten waar die dus de zijkant raakt dit lijkt me niet goed?
*Geeft nu elektronische storing aan als ik even veel gas geef en die begint te stotteren bij meer dan 2000 toeren, alles daaronder draat die perfect.
*Ik heb het gasklephuis over gezet omdat deze anders is door de gasaansluiting zou dit hieraan kunnen liggen?
*Word nogsteeds erg warm

Zit eraan te denken naar de sloop te gaan en een bobine, brandstofpomp en katalysator te halen (hele voorpijp) en dat te monteren om gelijk een hoop punten te elimineren de vraag is natuurlijk of dit de beste oplossing is...?

BadEend

Zomaar allerlei onderdelen vervangen schiet ook niet op.
Laten uitlezen om mee te beginnen.
Dat bied misschien aanknooppunten.

I.v.m dat erg warm worden, is het koelsysteem wel in orde?

jorritmg

Dat is toen met het vorige motorblok wel getest door de renault garage (toen werd die ook erg warm zeer snel) en dat was gewoon goed.
Het is ook niet té warm maar komt wel erg snel op hogere temperaturen.

Morgen ff laten uitlezen en op zich is de bobine vervangen niet zomaar aangezien het duidelijk is dat die aanloopt tegen de binnenkant, gelukkig ook niet duur  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev