Advertenties


Renault Megane Classic 1.4e LPG-G3***Nieuw probleem

Gestart door jorritmg, 16 april 2013, 22:20:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jorritmg

Hallo allemaal,

Zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Jorrit ben 24j en kom uit Breda.
Sinds 2 maanden ben ik de trotse eigenaar van een Renault Megane uit 1998.

Sinds afgelopen donderdagavond is hij helaas niet meer rijdbaar en na een aantal "reparaties" bij de renault garage wat niks uithaalde probeer ik het nu zelf maar heb ik geen ideeen meer over.

Het probleem
Na een flinke regenbui had hij problemen met starten en is toen onderweg naar mijn werk ook 2x uit gevallen bij het optrekken.
*Kwam niet meer boven de 120 km/h uit
*Weinig vermogen/ trok heel traag op.

De dag erna:
*Nog minder vermogen.
*Na even flink door te trekken op benzine gewoon begon het te stotteren bij de 3000 toeren en doorschakelen had even effect tot die ook bij 2000 sputterde.
*Moeten stoppen bij een stoplicht bocht om om gelijk naar huis te gaan maar haalde niet eens 50m meer en moest naar huis getrokken worden.
*Zelf naar de garage gereden in de ochtend met max 30km/h meer haalde die niet.

Geprobeerde oplossingen door garage:
*Uitgelezen - geen foutcodes
*Compressetest - redelijke uitslag/goed genoeg
*Benzinefilter vervangen
*Koelcircuit getest: Oke
*Bougie's getest : Oke
*Vactek service/Emissie service
*Nieuwe olie na die reinigingen.

Resultaat: 0.0000

De auto draait nog stationair redelijk goed maar zodra ik een beetje gas geef begint de motor te schudden en geef ik nog meer slaat die uit.
Als ik gas geef in neutraal of een versnelling dan komt die niet hoger dan 1250 toeren en valt die uit(komt ook amper van zijn plek)

Ik zit eraan te denken de motor te vervangen maar zou dit uiteraard graag verkomen met een geniaal idee van iemand xD

Kom maar op, ik weet het niet meer  l- :neen:

Gr Jorrit

Heatzone (Mark)

Hmm, heeft niet er geen vitaal punt waterschade opgelopen? Vocht in je computer? Of miss bpd sensor?

Christian de Vriend

labdasonde kan ook defect zijn door 1 of andere redenen

heb ooit een probleem ermee gehad,boven de 120 ging die in een soort noodloop.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

jorritmg

1. De computer werkt nog goed dit was bij de renault garage uitvoerig getest.
2. Dan gaat die toch inderdaad in een noodloop maar rijd je auto nog wel gewoon, deze auto kan nu niet eens 15km/h meer , komt kruipend vooruit terwijl die elk moment kan uitvallen.

Misschien nog handige puntjes:
*Motor word erg heet zelf stationair is die zo 90 graden.
*Gasklephuis is brandschoon
*Brandstoftoevoer was volgens garage ook goed
*Benzine tank bijna leeg(lampje net aan) deze benzine zit er al zeker paar maanden in zou er vuil uit de tank misschien iets verstopt kunnen hebben waardoor er als ik meer gas geef er niet genoeg brandstof bij komt en af slaat?

Keep em comming ergens moet toch het probleem zitten  :?

BadEend

#4
Bobines al gecontroleerd?
Zou ook kunnen zijn dat de benzinepomp het aan het begeven is. Omdat de benzinepomp tijdens het rijden op LPG nog gewoon draait moet je ervoor zorgen dat er altijd minimaal 25% benzine aanwezig is.

jorritmg

Bobine is ook nog goed.

Hoe kan ik dat controleren of de benzinepomp nog goed is ?want volgens de garage is de brandstoftoevoer nog goed.

RobScénic

Ik ga een gokje doen: Bougiekabels vervangen!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

jorritmg

Citaat van: RobScénic op 17 april 2013, 06:54:35
Ik ga een gokje doen: Bougiekabels vervangen!

Het lostrekken van de kabels leidde alleen tot verergering van de motor dit lijkt mij te duiden op dat de bougies/kabels nog goed zijn (bougies zijn in de garage ook getest)

Of zie ik dat verkeerd?

RobScénic

Ja dat zie je verkeerd. Als de bougiekabels teveel weerstand hebben komt er weliswaar een vonk, maar die komt te laat of is te zwak. Dit manifesteerd zich als eerste op gas, pas na enige tijd krijg je er op benzine ook last van. Geloof me, ik heb het zelf ook gehad en na maanden aanklooien heb ik die maar eens vervangen. En alle problemen, ook op LPG waren als sneeuw voor de zon verdwenen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

BadEend

#9
Of de bougiekabels lekken kan je controleren door er met een plantenspuit water op te spuiten, als je dan vonken ziet zijn ze lek. (ommanteling stuk)
Hoe je de weerstand moet meten staat op onderstaande link.
http://www.ngk.de/nl/techniek-in-detail/bougieleidingen/diagnose/testen-van-bougieleidingen/

Ik denk zelf dat het niet aan de bougiekabels ligt eerlijk gezegd.
Denk dat je eerder moet zoeken richting de brandstofpomp en/of injectoren. (vervuild of stuk door het te weinig rijden op benzine)
Om te kijken of de brandstofpomp nog goed is zou je de brandstofdruk moeten meten.

Zijn de problemen er zowel op LPG als op benzine?

vincent

hij loopt op gas stel je kleppen eens dn krygt hij meer lucht uitlaat kleppen gaan vaak te krap staan dan kan hij erg slecht tegen ik heb mijne gestel d dat scheeld erg veel naar mijn weten zou het om de 15000 het beste zijn maar ik heb een 1,6  8 klepper op g3

jorritmg

Bedankt allemaal voor deze tips zal ze morgen na het werk is uit proberen. !-!

Als dit allemaal niet werkt dan ga ik toch echt die nieuwe motor laten komen, heeft ook veeeeel minder kilometers gelopen dan deze.

jorritmg

Oh en op gas krijg ik de motor niet eens meer daarvoor moet die in versnelling bepaald aantal toeren halen en dat gaat dus niet.

vincent

bij een motor op gas moet je regelmatig je kleppen stellen althans bij een 1,6 anders loopt hij beroerd op beide brandstoffen as en benzine bedoelde ik  meen dat bij een 16 inlaat 15 en uitlaat 25 moest zijn maar das ff uit me hoofd verbeter me als ik het fout zeg

jorritmg

Citaat van: vincent op 18 april 2013, 00:11:19
bij een motor op gas moet je regelmatig je kleppen stellen althans bij een 1,6 anders loopt hij beroerd op beide brandstoffen as en benzine bedoelde ik  meen dat bij een 16 inlaat 15 en uitlaat 25 moest zijn maar das ff uit me hoofd verbeter me als ik het fout zeg

Als ik eerlijk ben heb ik nog nooit de kleppen van mijn auto gesteld, heb al veel zelf gedaan eraan dus zal is wat lezen over het stellen bij deze auto en dat morgen is even gaan doen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev