Advertenties


Injectie's verstopt door sensor?

Gestart door CJ C., 15 mei 2010, 19:28:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CJ C.

Hallo,

Ik ben gisteren naar de Renault dealer geweest en mijn auto daar uit laten lezen, waarom: omdat als ik gas geef en bij precies 2877 toeren ging mijn auto stotteren.

Nu heeft die monteur gezegd dat het aan mijn watertemperatuur sensor lag, deze bleef continue aangeven dat hij 119 graden warm was, maar het blijkt dus dat als je een koude motor heb deze meer brandstof inspuit en met een warme motor minder inspuit, is wel zo logische.

Nu heb ik een nieuwe sensor besteld (22,-) en kan deze woensdag ophalen, dus als meerdere mensen hier last van hebben, hoor je woensdag of het hier aan ligt of niet  !-!

Groeten CJ

matthew

Dit klopt en komt wel vaker voor.

Je probleem zal na het vervangen van deze sensor ook wel opgelost zijn.

CJ C.

Oke dat is heel mooi dan, ik had via dit forum de F.A.Q. eerst gelezen en dacht dat het een MAP sensor was, me kastje met de groene stekker, slang gecontroleerd en niets geen scheuren.

Naar de Renault uit laten lezen, en het was het bovenstaande probleem, gelukkig is maar een klein probleem, was al bang voor een injectie reiniging van 190,-


CJ C.

Helaas vandaag sensor geplaatst en nope helemaal niets :( helaas, volgende week afspraak bij de dealer zelf.

CJ C.

Nou nog even snel dan voor ik wegga deze week.

Ik weer naar een andere garage geweest, toen gingen ze de bougie's opmeten en bij de 2880 toeren viel de spanning op de bougie's helemaal weg, oftewel het is iets met me ontsteking.

Ik dus vragen wat kan ik daar aan doen, krijg ik een antwoord weet ik niet? WTF

Maar goed, morgen naar de Renault en zelfde probleem uitleggen en hopen wat ze kunnen doen voor vrijdag.

maXcomX

Ik denk dat ze maar eens moeten kijken naar de BDP-sensor en of dat die niet vervuild is.

CJ C.

Is net vervangen, zou wel kunnen dat er vuil tussen zit zal morgen eens kijken.

Maar het ligt aan de ontsteking, de bougie krijgt boven de 2880 toeren geen spanning meer waardoor ook geen vonk?

maXcomX

De bobines worden aangestuurd door de ECU. Het kan zijn dat de bobines tegen het einde van hun levensduur aan zitten. Maar er zijn meer factoren waardoor de ECU geen output geeft. Hoe is de toestand van de Lambda sensor? En zijn al de vacuümslangen in orde?

maXcomX

Nog een vraag: Valt alleen de spanning van de ontsteking weg, of ook nog andere (brandstofpomp en injectorsignaal)?

CJ C.

Alle vacuumslangen zijn in orde, van het weekend nog naar gekeken, ik hoor de brandstof pomp als ik me sleutel 1x draai, zover ik heb mee gekregen was dar de spanning van de ontsteking weg viel.


CJ C.

Het zou ook aan de massa kunnen liggen werd mij verteld?

maXcomX

Dat kan, maar er kan ook een breuk/corrosie in de kabelboom/steker naar de ECU zitten.
Er blijft daar nogal eens water in staan (voorste dwarsbalk).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev