Advertenties


verbruik zeer veel olie!!! hoe kan dat?

Gestart door Joost-cabrio, 20 april 2010, 15:10:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost-cabrio

nou daar ben ik weer,

na alle pech van de laatste tijd heb ik dit weekend eindelijk weer met de megane kunnen rijden,

voor het eerst met de nieuwe kop, alleen na 5oo km kon ik er al een liter olie in gooien ,
en nog geen 500 km verder was het al weer op  >:(

nergens geen lekage, maar wel de achterbumper zwart van de olie!!

Dus nu is mijn vraag:
weet iemand waar dit aan kan liggen?
kop is geheel gereviseerd door een erkend bedrijf, en volgens rekening is alles vervangen!
kan mij iemand een bevestiging geven dat het juist wel of juist niet aan de kop ligt?

bedankt

mvg joost

AndreV

Als hij nu nog veel olie verbruikt en hij heeft veel zwarte uitlaatgassen zal je olieschraapveer misschien kapot zijn.
Hierdoor kan olie vanuit je carter langs de zuiger naar de verbrandingsruimte. Normaal komt je olie niet in de verbrandingsruimte boven je zuiger.
Kijk ff welke bougie er zwart is als je 'm eruit haalt. Hier zal het probleem zitten. Dit ligt dan  niet aan je kop (waarom is deze gereviseerd?) maar het probleem zit in je draaiend gedeelte van je blok.

maXcomX

#2
Wel vreemd dat dit na de revisie is gekomen? Hebben ze wel de goede koppakking geplaatst of misschien eerder een klepgeleider/rubber niet goed of vergeten (wat eerder in de lijn der verwachtingen ligt)?
Meestal ben je een rookbom op wielen als een van deze onderdelen defect is. Maar komt de olie wel uit je uitlaat? Kijk voor de zekerheid ook onder de auto (plastic beschermkap van de motorruimte verwijderen en daar ook eens kijken).
Ik zou toch even teruggaan naar dat bedrijf.

Joost-cabrio

ze hebben dus de riem en alles vervangen maar vergeten de krukasbout te vernieuwen en locktite aan te doen.

dus die is los gelopen met als resultaat 16 kleppen krom en 2 stoters afgebroken.

maar verder hadden de cilinders niets geleden, dus daar hebben ze niet na gekeken.

maar als de bougies niets aan te zien is moet hetd anh aan de kop liggen?

het gaat mij er om anders moet ik terug naar dat revisie bedrijf.

bedankt


maXcomX

Nou, da's niet best. Overigens mag de krukaspoulie niet met de oude bout gemonteerd worden. Deze had vervangen moeten worden door een nieuwe.

Het ligt denk ik zeker aan de kop (haarscheur, defecte klep afdichting etc.) hebben ze de kop wel afgeperst?
Ik zou zeker terug gaan naar dat bedrijf!

matthew

Idd een klepsteelrubber niet goed ofzo,er moet iets niet goed zitten in ieder geval.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev