Advertenties


Olie in carter

Gestart door Dirk Kuipers, 2 april 2010, 12:16:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Weet iemand ook hoe hoog de olie in de carterpan staat van een f7r als er gewoon genoeg olie in zit?
Ik wil er een plug in maken die hem moet gaan ontluchten, maar zit er even mee of het uberhaupt kan en waar ik hem dan moet zetten. Weten hoe hoog de olie in de pan staat is dan wel makkelijk.
Misschien dat iemand mij verder kan helpen?

A110

Ontluchten???????????
Daar heb ik nog nooit van gehoord om een oliesyteem te ontlucnten. Trouwens de carterventilatie is het ontlucht-systeem. Of ben ik nu helemaal verkeerd aan het denken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Dirk Kuipers

Normaal gesproken wordt je motor ontlucht via een slangetje die je inlaat weer ingaat om die "vieze" lucht weer te verbranden.
Aangezien ik de boel wat heb verbouwd, werkt deze niet goed meer. Normaal gesproken zit hier een bepaalde trek in, die ik nu niet meer heb.
Maar daarnaast komt er overal ook meer druk op te staan, dus wil ik de boel onderin ook ontluchten.

Zie ook bijvoorbeeld:
http://www.mr2.nl/forum/showthread.php?t=4212

A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Dirk Kuipers

Sluit het slangetje vanuit mijn kleppendeksel en een slangetje vanuit de carter vervolgens aan op mijn oil catch can waar weer een filtertje op zit zodat de lucht weg kan.
Dat was mijn gedachte..
Als ik helemaal mis zit of je een andere mening hebt moet je het ook zeggen hoor..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev