Advertenties


Uitschakelen startonderbreker

Gestart door EyesOnly, 28 februari 2005, 16:49:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EyesOnly

Ik heb zojuist gebeld met de renault dealer in veghel voor het uit laten schakelen van de standaard startonderbreker (ivm inbouw alarm installatie)
Ze vertellen me dat dit niet mogelijk is.

Klopt dit ?

Jeroen

Yepp,

Wess is hier geloof ik ook mee bezig geweest.
Moet ergens een draadje over lopen, op dit forum of het oude.

wess

ben nog steeds mee bezig :D  en het moet gewoon kunnen >:(  ;D

EyesOnly

Citaat van: wess op 28 februari 2005, 18:44:35
en het moet gewoon kunnen >:( ;D
Dat vind ik nou ook...wat er op kan...moet er ook weer af kunnen :P

wess

er moet namelijk iets zijn wat een signaal geeft dat er niet gestart mag worden. en knip.......!!!!!!!!!! dan moet het uitgesckakelt zijn.

maak ik ben met schema's van de megane bezig om dat uittepuzzelen. nu eerst de schema's zien te krijgen.

dit moet lukken...........EN WEET JE WAAROM.......... omdat ie het in mijn oude coupe ook niet meer deed :D

Christian de Vriend

mooi zo,aangezien der een leuke audio wijziging komt in de coupe,moet het beestje ook beveiligt worden
en ik wil niet sukkelen met een IR afst.bed. en FM afst. bed.

gewoon lekker met FM straks,tenminste,als het gevonden kan worden  :D
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Meganez

#6
Toen ik er naar geinformeerd had, bij de renault dealer "Van Gorp" in Rhoon, werd mij verteld dat hun hem gewoon konden uitschakelen, maar zodra je computer dan een keer zonder stroom kwam te staan, zou de startonderbreking de eerst volgende keer weer gereset moeten worden voor je uberhaupt weer kon rijden.

@ Wess

Voor als je de electrische schema's nog steeds niet gevonden had....

(Rechtsklik op de plaatjes, sla ze op als... en bekijke ze met een gewoon fotoprogramma om de ware grote van de plaatjes te zien)

Hier het electroschema (high res)
Hier info over het schema,
en nog meer info

Als dit niet genoeg is heb ik eventueel nog meer electrische schema's van 't renaultje

wess


Meganez

De elektrische schema's van de Renault Megane. Alle uitvoeringen. Volgens mij niet erg uitgebreid, maar toch iets.

Hier deel 1
en deel 2
en deel 3
en deel 4
en deel 5
en deel 6

En de informatie die erbij hoort deel 1 en deel 2





Tony

Normaal gesproken wordt de ontsteking en de brandstoftoevoer onderbroken.
Dus dat moet makkelijk vanaf het contactslot te bypassen zijn.
Ik weet niet of alle modellen van Renault ook nog een onderbreker hebben in de ECU.
In dat geval denk ik dat je weinig kans maakt.
De centrale vergrendeling kun je gewoon afkoppelen van de immobiliser en deze aansluiten op een ander type afstandsbediening.
Nou is het alleen nog de vraag hoe dat verzekeringstechnisch zit. Ik dacht dat vanaf bouwjaar 1998 een immobiliser die aan de norm voldoet, verplicht is.

wess

Citaat van: Meganez op  1 maart 2005, 00:01:03
De elektrische schema's van de Renault Megane. Alle uitvoeringen. Volgens mij niet erg uitgebreid, maar toch iets.

Hier deel 1
en deel 2
en deel 3
en deel 4
en deel 5
en deel 6

En de informatie die erbij hoort deel 1 en deel 2
thanks

EyesOnly

Citaat van: Tony op  1 maart 2005, 02:42:55
Ik weet niet of alle modellen van Renault ook nog een onderbreker hebben in de ECU.
De coupe iig wel.....dus tricky

Tony

Als ik de dialogys mag geloven, liggen de codes (rolcode) vast in de injectiecomputer.
En wordt die dus inwendig utgeschakeld als er een onjuiste code wordt ingevoerd.
Zowel het njectie indicatieknopje als het startonderbreker ledje gaan dan branden.

wess

als ik eerlijk moet ben ik er nu ook niet zo heel erg druk mee bezig om die onderbreker uit te schakelen. beetje druk met carprojects :D

willemhs

Citaat van: Meganez op 28 februari 2005, 23:21:43
Voor als je de electrische schema's nog steeds niet gevonden had....

(Rechtsklik op de plaatjes, sla ze op als... en bekijke ze met een gewoon fotoprogramma om de ware grote van de plaatjes te zien)

Hier het electroschema (high res)
Hier info over het schema,
en nog meer info

Als dit niet genoeg is heb ik eventueel nog meer electrische schema's van 't renaultje

Citaat van: Meganez op  1 maart 2005, 00:01:03
De elektrische schema's van de Renault Megane. Alle uitvoeringen. Volgens mij niet erg uitgebreid, maar toch iets.

Hier deel 1
en deel 2
en deel 3
en deel 4
en deel 5
en deel 6

En de informatie die erbij hoort deel 1 en deel 2


link's werken niet meer. heeft iemand deze schema's toevallig opgeslagen?
mijn auto reageert namelijk niet meer op de afstandsbediening en staat nog op de startonderbreker, ik kan niet meer starten.
ik ben redelijk technisch, misschien kan ik met de schema's de startonderbreker omzijlen.
dus heb je nog schema's, mail ze aub naar willemhs@hotmail.com

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev