Advertenties


geen vermogen meer en motor te warm

Gestart door TimH, 31 augustus 2009, 19:42:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TimH

Hallo mensen,

Ik zal mijzelf straks even voorstellen.

Heb echter een dringende vraag voor mijn coupe.

Ik heb een aantal weken een megane coupe uit 1996 gekocht, en tot vandaag deed hij het prima.
Heb er al aardig wat km mee gemaakt! maar vandaag had hij er geen zin meer in.

Ik heb de search functie al door gespit, maar nog niet helemaal uit gekomen vandaar dat ik het zo even vraag.

Het probleem:

Reed met mijn megane coupe door de nieuwegein naar huis, en echt uit het niets, viel de motor uit. Vervolgens opnieuw gestart, totaal geen vermogen meer..Kon alleen nog in de 1 rijden moest wel mijn voet op het gas houden anders viel hij weer uit.
De versnellingspook was hevig aan het trillen.
Geluid dat ie begon te maken leek op een kapotte/lekke uitlaat. (maar volgens mij is deze nog goed, geen rook en als je hem even afdekt met een doek ist ook allemaal goed)
Besloten de auto langs de kant te zetten, maar goed ook want nog geen minuut later was de motor veel te warm.

Tevens doet mijn airco het niet meer, en maakt de kachel fan een raar geluid.

Enig idee wat dit kan zijn?

Blok ziet er nog schoon uit, alleen de onder kant zweet wat.
Koelvloeistof zit er ook nog allemaal in.

Bedankt,

Groeten

Tim

matthew

bobine kapot?waardoor deze op 2  of 3 cilinders loopt.
Koelvloeistoftemperatuursensor defect>als deze  een verkeerde waarde doorgeeft loopt de motor ook niet goed.ik denk wel dat je airco er even los van staat van je probleem.

cabriolet

1e is idd bobine had presies het zelfde

blijf hier niet mee doorijden want ik stond met een rokende motor


door dit te testen trek je voorzichtig met draaiende motor 1 voor 1 je bogie kabel los blijft de motor hetzelfde lopen dan is de bobine waar je de kabel van los trok verot

dc0re

#3
ik heb dit nog niet zo gek lang geleden ook meegemaakt. die van my reed toen op 2 poten, motor begon hevig te schudden enz en  hy maakte net zon zwaar langzaamoptrekkende brommer/motor geluid...

op je motorblok heb je 2 zwarte "kastjes" zitte waar je bougiekabels op aangesloten zitten. meestal is t zo dat als 1 bobine t niet doet dat er dan 2 cilinders niet mee werken. dat was in mijn geval aan de hand.
mocht je bobine overleden zyn, haal dan een nieuwe bij de dealer voor 63 euro incl ofsow want dat betaalde ik er voor en vervang hem zelf want dat scheelt je gewoon extra geld. het is simpelweg 3 torx-jes ( weet niet of ik t zo goed spel xD ) losdraaien, kabels eraf trekken en je heb je bobine los.

hopelyk heb je hier wat aan...
mop, mop, gas d'r op..!

TimH

Bedankt voor de reacties, ik heb echter nog wel een vraag.

De bobine, verklaart niet waarom hij te warm wordt toch?

Krijg ondertussen wel het gevoel dat mijn koppakking het ook begeven heeft. Aangezien mijn koelvloeistof resevoir ook niet helemaal schoon meer is.....
Zou de koppakking aan vervanging toe zijn?

Bedankt,

Tim

cabriolet

jawel omdat die op 2 poten loopt word die super warm

TimH

thanx,

Probleem nu is echter dat hij weer loopt als een zonnetje...koelt weer goed, goed vermogen...alsof er niks gebeurd is.
Gebeurd dit vaker, dat 1 van de 2 bobines het tijdelijk begeeft, maar even later weer werkt, en straks natuurlijk weer begeeft

Hoe kan ik testen welke bobine kapot is?


Greetings,

Tim

matthew

Als die goed werkt kun je het zelf niet testen,alleen nog aan de hand van uitlezen bij de dealer kun je nog foutmeldingen hebben staan,weet je ook tevens zeker of het daar aan gelegen heeft.

AndreV

Kan inderdaad gebeuren dat een bobine af en toe niet werkt maar het wordt steeds erger en dan doet ie het helemaal niet meer.  FF laten uitlezen bij de garage.

cabriolet

ik had ook dat die ineens weer normaal reed maar je kan dit idd pas testen als die weer raar doet maar ik zou de bobines allebei tegelijk vervangen

ik denk dat het idd de bobine is maar voor de zekerheid even uitlaten lezen

TimH

heb vandaag de computer laten uitlezen, de bobine heeft idd een storing gehad.
wordt komende week vervangen.

Bedankt voor het advies!



cabriolet

moet je gewoon zelf doen zijn 3 torx losdraaien en je bespaard weer een uurloon

TimH

dat ga ik ook cker zelf doen, probleem was dat de ze um hier niet op voorraad hadden...

zaterdag is ie der alst goed is...dan gaak um maar eens vervangen!


Murderous

Ik heb ook een nieuwe bobine nodig, iemand een idee waar ik ze via internet kan bestellen o.i.d.?

Thanks alvast!

Groetjes,
Cliff

matthew


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev