Advertenties


Temperatuur loopt op bij uitstaande motor

Gestart door sven20, 17 augustus 2009, 12:53:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sven20

Hoi,

Ik heb het volgende probleem met mijn megane, heb hier op het forum en diverse andere forums gezocht maar kon er niks duidelijks over vinden.
Wanneer ik heb gereden staat mijn temperatuurmeter netjes op 90 graden en slaat de fan aan op de momenten zoals dat hoort.
Maar wanneer ik de motor uitzet loopt de temperatuurmeter op tot het rode gedeelte en blijft daar staan. De fan slaat dan niet aan, en het reservoir stroomt bijna over. (bij een koude motor zit de kvs tussen de min en max).
Wie weet wat dit kan zijn? Rijdend doet alles het perfect dus 90 graden, fan netjes aan en rijd goed.
Maar zodra ik hem uitzet slaat de fan niet aan, en loopt de temp op richting het rode gedeelte en stroomt mijn reservoir bijna over.
Bedankt alvast

DHL

Zal iets met de stroomvoorziening van je fan zijn denk ik. Normaal moet hij nog een tijdje draaien als je de motor uitzet. (Of na een tijdje aanslaan)

Benjamin Renon

Ik weet dat bij mijn 1.6e ik de sleutel op de acc stand moet zetten wil de fan nog blijven draaien. Zodra ik helemaal terug draai gaat ie uit, omdat ie geen stroom meer krijgt.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Robin

Mijn oude meg 1.6e uit 1997 stond nog wel eens na te blazen terwijl ik er naast stond met de sleutel, dus het kan schijnbaar wel :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev