Advertenties


Kosten remschijven en blokken achter Megane II

Gestart door Tedo, 18 oktober 2011, 21:02:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Oké, 35 euro minder dus  !-!

Maar goed, dan nog ben ik voordeliger uit als ik voor die originele ga (zeker als je die bij de dealer zou bestellen)

matthew

Bij schijven achter moet je wel uitkijken,de 1 is met lager en de ander is zonder lager.
Dit kan dus ook nog verschil in prijs maken.

Tedo

#17
Klopt, die met lager en ABS sensor zijn € 20,- duurder (daar zou ik dan ook voor gaan).
Zit er eigenlijk nog verschil in (originele Renault) achterremschijven tussen de diverse carrosserievarianten en motoriseringen?

Het gaat overigens om deze schijven.
Dit zijn die zonder lager en ABS ring.

matthew

Ziet er goed uit.

Meeste schijven achter in de megane serie met blokken zijn hetzelfde.

Tedo

#19
Er staat alleen bij dat ze voor de Kombi (Grand tour dus) en de Scenic zijn. Die zonder lager zou dan weer voor de Limousine (Sedan dus) zijn.
De vraag is dus: passen die met lager ook op een sedan met een 1.6 16V motor?

Roadkill (Michiel)

@ Tedo was vandaag ff bij mijjn garage bedrijf om de Kangoo op te halen en heb ff gevraagd naar Motrio. Hij wil daar helemaal op over stappen en ze zijn er daar ook erg tevreden over,zou niks onderdoen op de gewone onderdelen (zelfde garantie) en scheelt voor de klant.Moet wel zeggen dat ie ook aardig klantgericht bezig is!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Het is natuurlijk maar net wat je wil. Een interieurfilter of zelfs een uitlaat zou ik nog wel doen. Maar qua remmen heb ik zelf liever origineel.

Roadkill (Michiel)

Ja maar het is dus orgineel Renault!!(btw laten we wel ff duidelijk zijn:Renault maakt zelf dus geen remschijven,blokken,homokuneten,uitlaten,koplampen,etc,etc Sterker nog dat doet bijna geen enkel merk> Autofabrikanten doen eigenlijk weinig anders dan door anderen geproduceerde onderdelen samenvoegen tot 1 geheel! Zo heb ik een keer bougies bij de Opel dealer gehaald,in de NGKdoosjes,en bij de lokale autohandel kreeg ik bougies in de opel doos.Homokuneten ook,zijn geloof ik maar 2 fabrikanten,over de HELE wereld die die dingen produceren.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Ik heb ze inmiddels in huis  Y
De blokken zitten in een doosje met het nieuwe nummer 44 06 003 64R. De verkoper zegt dat deze echt ook geschikt zijn voor een Megane II sedan. Kan iemand dat bevestigen?
Weet iemand of het vervangen van de achterschijven + blokken een klusje is wat je eventueel zelf kunt doen?

Roadkill (Michiel)

Het is puur een mechanische klus,dus als je logisch nadenkt dan is dit door bijna iedereen gewoon goed zelf te doen,als je het zelf nog nooit gedaan hebt is een vraagbaak of iets dergelijks wel makkelijk,enne knap gereedschap is een must,maar dat vind ik bij elke klus.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jacques

#25
Om de zuigers terug te drukken is er een speciaal gereedschap op de markt. Drukken en draaien. Je kunt het eventueel met een lijmklem en een waterpomptang (of de sleutel van de slijptol). Als je de boel gewoon terug drukt, is het einde handremstelmechanisme. READ THE MANUAL.  zie bv. http://link.marktplaats.nl/1001017246

Tedo

Bedankt voor jullie antwoord. Heb ik nog meer speciaalgereedschap nodig?

Roadkill (Michiel)

is dat je zo'n pokke end weg woont anders was ik je wel ff komen helpen,een krik is ook wel makkelijk.....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jacques

Citaat van: Tedo op  3 november 2011, 20:30:54
Bedankt voor jullie antwoord. Heb ik nog meer speciaalgereedschap nodig?
Nee

Tedo

Een goede krik en assteunen heb ik wel. Die set voor het terugdrukken van de zuigers is de investering wel waard, denk ik.

@ Michiel: toch bedankt!  Y !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev