Advertenties


dagrijlampen monteren

Gestart door Res, 4 mei 2011, 12:09:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DONRozeboom (Mike)

Ligt eraan. Ik heb mij laten informeren dat aftermarket lichtunit's H1 lampen gebruiken. En volgens mij heeft de Meg2 H7 (correct me if i'm wrong).
Dus dan zou dat niet uitkomen.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Citaat van: Res op  6 mei 2011, 14:48:45
dat ziet er wel mooi uit die koplampen waar het ingebouwd zit. Wel wat prijzig.. ik heb xenon zou dat ook passen?

Kost wat maar dan heb je wel wat moois! binnenkort heb ik ze ook weer op zitten met Xenon!

Hier een plaatje van mijn auto:


Nog 1


Led Knipperlicht is wel gaaf en je het is duidelijk zichtbaar!  !-!
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Marc

De dagrijverlichting in dit soort koplampen zijn het "net " niet vind ik zelf
Ze branden wel maar echt opvalen doen ze niet.
En volgens mij heb je dan ook problemen met je knipperlichten dat zijn nl leds. En je CAN bus systeem ziet die niet, en geeft dan een storing ;-)

Ga dan voor het Philips setje en monteer ze onder je mistlampen
Renault Megane  2005 1.5 DCI

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Citaat van: Marc op  7 mei 2011, 11:50:45
De dagrijverlichting in dit soort koplampen zijn het "net " niet vind ik zelf
Ze branden wel maar echt opvalen doen ze niet.
En volgens mij heb je dan ook problemen met je knipperlichten dat zijn nl leds. En je CAN bus systeem ziet die niet, en geeft dan een storing ;-)

Ga dan voor het Philips setje en monteer ze onder je mistlampen

Daarom zitten er ook weerstanden in de Ledknipperlichten die de computer voor de gek houdt dat het Gloeilampen zijn!
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Res

het ziet er op zich leuk uit maar ik heb besloten om het maar niet te doen, wel bedankt voor alle tips en antwoorden!

Tedo

Hier wel eens aan gedacht?:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120683612758&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_1815wt_689

Want zeg nou eerlijk; wanneer gebruik je die mistlampen nou? (voor een stoer effect misschien, en dat kan met deze led lampen dan altijd (als dagrijverlichting)).

Res

Citaat van: theedooz op  8 mei 2011, 23:33:55
Hier wel eens aan gedacht?:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120683612758&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_1815wt_689

Want zeg nou eerlijk; wanneer gebruik je die mistlampen nou? (voor een stoer effect misschien, en dat kan met deze led lampen dan altijd (als dagrijverlichting)).

daar zeg je wat, ik doe ze nooit aan die mistlampen en dat zou wel een oplossing zijn :)

is dit een compleet setje met glaasje ervoor?
in 1 van mijn mistlampglaasjes zit een barst namelijk dan is dat ook gelijk verholpen

DONRozeboom (Mike)

#22
Bij iedere nieuwe set units, of het nou koplamp, achterlicht of weet ik veel wat is zit altijd al glas, of plexiglas in.
Het is inderdaad ook een idee. Ziet er heel strak uit :D

Update:
Hou er wel rekening mee dat er hier nog een DRL switch bij moet. Anders is het hoogstwaarschijnlijk APK afkeur.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Marc

#23
Bij Pilot verkopen ze ook dagrijlampen voor in je mistlampen

http://www.pilotxenon.com/?id=108&title=Vervanging leds 2
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Tedo

Volgens mij is het een complete set ter vervanging van de standaard mistlampen, dus met glas.
Als mijn Duits goed genoeg is, lees ik dat de switch al ingebouwd is. De Duitse regelgeving is strenger dan bij ons, dus dat lijkt me bij de APK geen probleem (of het zou moeten zijn dat de bediening voor de mistlampen voor nog aanwezig is achter je stuur en je het icoon moet wegpoetsen).

Dit is er nog een:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200460944531&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_7657wt_1002

Ik overweeg zelf ook een of twee sets te kopen, want die langwerpige ledlampjes of devil eyes vind ik toch "net niet".

Res

#25
die switch is inderdaad al ingebouwd maar lees ik nu goed dat je iets met de boardcomputer moet doen zodat ie geen foutmelding geeft als je de(mist)dagrijlampen aanzet?

edit: ik zie dat er wordt bedoelt dat je de mistlampen niet aan moet zetten anders krijg je een foutmelding. Het setje wordt aangesloten met de gele kabel op de plus van je koplampen en als die aangaan dan gaan de dagrijlampen uit.  Hmmmmm  ik heb xenon ik neem aan dat dat geen probleem is? zit toch ook een normale plus op?

DONRozeboom (Mike)

Als het goed is wel ja. Maar als je slim bent sluit je de DRL's aan op de stadslicht. Want DRL's mogen nooit branden in combinatie met elk ander licht. Dat is definitly APK afkeur. Ik zit met hetzelfde dilemma met de angeleyes die ik vandaag binnen krijg, als ik DRL ga installeren :P
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Dravious (Dennis)

Vraagje, je hebt ook wel eens die led(dagrijlampen) in de koplamp verwerkt. Gelden de ringen in angel eyes ook als dagrijlampen? Hoe zet je die eigenlijk aan? als stadslicht ofzo?
Renault Mégane coupé 1.6 16v sport (ph2 bouwjaar 2000)

Colin

Angeleyes is gewoon stadslicht idd
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

DONRozeboom (Mike)

Halo ringen in Angel eyes gelden wettelijk niet eens als dagrijdverlichting, maar als stadslicht, en zo zijn ze ook aangesloten.
Deze ringen blijven ook branden op het moment dat je je dimlicht aanzet. Bij DRL is het verboden om andere lichten te voeren, en stadslicht valt hier ook onder.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev