Advertenties


Megane II 2003 Startproblemen

Gestart door Danillio, 16 april 2011, 10:06:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Garantie waarschijnlijk tot de hoek,begreep dat je hem particulier gekocht hebt?Zou vandaag de auto helelmaal laten uitlezen door de dealer als ik jou was.Rottigge is met de huidige techniek dat een sensor van een paar euro de hele zooi kan ontregelen. Enne sommigge auto's hebben de naam storings gevoelig te zijn,maar heb zelf veel "betrouwbare" duitsers gehad,en daar ben ik met sommigge ook op leeggelopen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Danillio

Klopt, de tijd zal het zeggen.

Tot mijn verbazing startte hij net zomaar ineens na een nachtje stil te hebben gestaan! :D

Roadkill (Michiel)

Btw als je start trap je dan je rem of je koppeling in? Ze hebben als het goed is alletwee een aparte schakelaar (je moet een van de twee intrappen met starten)zou dus ook kunnen dat 1 van de twee dan stuk is en dat je toevallig de andere intrapt als ie wel aanslaat?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Danillio

Ja dat doe ik, eveneens vanmorgen weer een prima start!

Roadkill (Michiel)

Zonder 1 van de 2 in te trappen start ie helemaal niet dus ik begrijp dat je 1 van de 2 intrapt,bedoel eigenlijk stel dat je bij het starten je koppeling indrukt,en hij start dan niet dat je dan moet kijken of ie wel start met de rem ingedrukt. Als dat zo is dan is waarschijnlijk de schakelaar van je koppeling stuk,of andersom dus als ie niet start met de rem ingedrukt,maar wel met de koppeling ingedrukt.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Danillio

Zover ik weet kan ik met beide starten, zowel de rem als koppeling, maar zal het idd nog even testen om er zeker van te zijn!

A110

Ik had gisteren ook een megane in de garage met start problemen maar dan wel met uitval van accu tijdens starten.
Auto voor het eerst bij mij in de garage, voor een ruitmechaniek, maar de klant vertelde wat voor problemen ze nog meer had en dat was alleen het wegvallen van de accuspanning.
Ik heb gezecht dat ik er naar zal kijken en wat bleek binnen 5 minuten opgelost, de min-pool op de accu zat los.

Ik bedoel maar het kan soms iets heel simpels zijn.

Succes verder met je auto en hopelijk blijft hij het nu goed doen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Danillio

Het is weer zover, de hele week prima gestart maar vanochtend weer niet :(

Danillio

En nu start hij dus helemaal niet meer...

Danillio

Weet iemand het kosten plaatje als de renault dealer hem op komt halen?

Roadkill (Michiel)

Zal per dealer verschillen denk ik? Zelf heen slepen geen optie?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

kkc

Geen ANWB lid? Dat is kosteloos dacht ik
Megane II 1.4 16v | BJ 11-2004  | Van 03-2008 t/m 12-2015 | KM:230.875

Danillio

Nee geen anwb, ben wel van plan lid te worden en ik heb nieuws.

Ik heb hem net aangeduwd met een maatje en hij pakte hem meteen, nu is mijn vraag kan dit dan ook de bdp sensor zijn of is het dan echt alleen de startmotor?

Den

Als je iemand kent die lid is kan hij/zij ook even bellen.
Staat op persoon niet op auto, moet diegene het probleem uitleggen en dat jij (eigenaar) thuis zit. Startmotor kunnen ze zo nakijken en evt. of je spanning erop krijgt.

Je kunt wel een hoop uit laten sluiten zo. Op je startmotor zit een dun draadje waarop spanning komt te staan bij het starten dacht. Dat draadje kan ook kapot zijn of stekkertje lam of los. Als je hierop een startkabel of ander draadje zet zal de startmotor aan moeten slaan. Auto in zn vrij en contact aan en dan evt testen.
Maar voor veiligheid misschien via anwb !
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Danillio

Pfoe kheb geen idee wie tegenwoordig nog is van de ANWB?

Wat zou het anders kunnen zijn? Connectie startknop? BDP Sensor?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev