Advertenties


Achteruitrijlichten en achteruitrijsensor

Gestart door superpopjavaan, 26 januari 2012, 08:44:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

superpopjavaan

Hoi iedereen,

Ik ben al een jaartje een Megane 2006 Grand Tour-bestuurder en het bevalt me nog steeds prima. Helaas ontkom ik niet aan een paar kleine mankementjes.

1) Mijn achteruitrijlichten werken sinds kort niet meer. Ik heb de lampjes al vervangen maar zonder resultaat. Nu heb ik ergens gelezen dat het dan aan een sensor bij/op de versnellingsbak zou kunnen liggen die de achteruitrijlichten vertelt dat ze aan moeten gaan als hij in de achteruitrij-versnelling staat. Weet iemand waar die sensor zit, of je er makkelijk bij komt en of je die makkelijk kan vervangen? Of weet iemand een andere oorzaak waar het aan zou kunnen liggen?

2) Sinds kort werkt ook mijn achteruitrijsensor niet meer. Ik weet niet zeker of dit tegelijkertijd kwam met mijn achteruitrijlichten die het niet meer doen. Volgens mij is de achteruitrijsensor af-fabriek en ik heb een knop op de middenconsole waarmee ik het aan of uit kan schakelen (als hij het zou doen). Is er een easy fix voor mijn achteruitrijsensor of zit er niks anders op dan naar de dealer gaan?

Alvast bedankt voor alle info en de groeten vanaf mijn werkplek :)

matthew

Je 2 klachten zijn een combi van 1.

Je achteruitrijschakelaar op de versnellingsbak zal stuk zijn.
En omdat die dan niet ziet dat die in de achteruit staat,werkt de parkeerhulp ook niet.

Deze schakelaar moet je van onderaf vervangen en de bakolie loopt er ook uit,dus als je de ruimte niet hebt zou ik naar een garage gaan en mooi laten doen.

superpopjavaan

Hey Matthew,

Bedankt voor de snelle info !-! Ik ben zelf niet zo handig met auto's, maar mijn vader wel en die heeft wel de ruimte of kan wel ergens terecht voor een brug. Moet goed komen... Thanks nogmaals.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev