Advertenties


Standaard geluid Coupe 2001

Gestart door MrJ, 7 augustus 2006, 12:13:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrJ

Hi all,

Sinds vandaag ben ik eigenaar van een Coupe 1.6 16v uit 2001. Deze heeft een standaard Renault radio erin zitten met stuurbediening.

Nu vraag ik me af wat voor specificaties hieraan hangen en welke van de 6 uitsparingen voor boxen daadwerkelijk boxen vervangen (als hij gewoon standaard is). Je kan in het dashboard, bij de deur en in de hoedenplank boxen kwijt.

Als deze er alle 6 inzitten, kan je dan makkelijk je eigen boxen van je oude auto (JBL + Sony) overzetten zonder dat je nieuwe kabels moet gaan trekken?

Ik kan het zelf pas volgende week vrijdag zien als ik hem ophaal maar wil dit nu alvast weten.  :q


Grtz,

J.

MrJ

Ik had je al een PM gestuurd.

Ik had al wat oude topics gelezen maar kon niets zo 1,2,3 vinden.

Ik gebruik de search nog wel even. Zou iemand met een postcount van >25.000 over meerdere forums toch moeten weten. ;)

vdwaldennis

bij je dashboard bovenin zijn je tweeters. Die zou ik lekker laten zitten.
In de deur is gewoon een kwestie van draden loshalen en op de nieuwe boxen aansluiten. Hoeven dus geen nieuwe draden worden getrokken.
Dit geldt ook voor achterin als het goed is. Oude achterboxen uit de hoedenplank schroeven, en nieuwe boxen (met dezelfde maat als je het in een keer wilt laten passen tenminste) erin en weer aansluiten op de draden die er al liggen.

EyesOnly

Citaat van: vdwaldennis op  7 augustus 2006, 15:56:48
Oude achterboxen uit de hoedenplank schroeven, en nieuwe boxen (met dezelfde maat als je het in een keer wilt laten passen tenminste) erin en weer aansluiten op de draden die er al liggen.
Ligt eraan, de standaard bekabeling is ERG slecht in de coupé.
Als je echt goed geluid wil moet je alles vervangen.

MrJ

Citaat van: vdwaldennis op  7 augustus 2006, 15:56:48
bij je dashboard bovenin zijn je tweeters. Die zou ik lekker laten zitten.
In de deur is gewoon een kwestie van draden loshalen en op de nieuwe boxen aansluiten. Hoeven dus geen nieuwe draden worden getrokken.
Dit geldt ook voor achterin als het goed is. Oude achterboxen uit de hoedenplank schroeven, en nieuwe boxen (met dezelfde maat als je het in een keer wilt laten passen tenminste) erin en weer aansluiten op de draden die er al liggen.

Ok tnx.

Heb nog 2 JBL 180W speakers voor in de deur en 2 Sony van 200W in de hoedenplank. Zal stukje beter zijn dan de standaard speakers neem ik aan.

En waarom die tweeters laten zitten? Heb er dan nog 2 over van eerder genoemde JBL boxen. Zijn die zo goed of is het lastig die eruit te halen?

Citaat van: Erik van Rijn op  7 augustus 2006, 17:14:33

Ligt eraan, de standaard bekabeling is ERG slecht in de coupé.
Als je echt goed geluid wil moet je alles vervangen.

Ach, ik ben al tevreden als ik lekker hard mijn Stones cd'tjes kan draaien. Hoeft voor mij niet helemaal perfect te zijn qua zuiverheid en balans etc.

MrJ

#5
De JBL speakers zijn 13cm en die passen dus niet in een 16,5cm opening.

Maar voor de rest is het geluid voor iig goed, dus ga alleen achter vervangen (kan ik die JBL voor gebruiken). Iemand een idee hoe deze boxen los te maken zijn (instructie boekje komt mij nog tegemoed, dus kan ik niet raadplegen).

Tnx!

/edit:
Ik heb trouwens een 'geluidsinstallatieachtigiets' onder de bestuurdersstoel. Wat kan dat zijn?  :q

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev