Advertenties


Subwoofer out

Gestart door BlueStar, 19 oktober 2009, 19:26:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BlueStar

Goedeavond,

Ik had een vraagje over mijn aankomende nieuwe autoradio (betreft de Macrom - M-DVD4650R)

Daarop zie ik in de handleiding dat er een subwoofer out op zit. Maar het is maar 1 tulpkabel. Is er een manier om daar mijn versterker op aan te sluiten?

Ik weet het, het kan altijd nog met de rood en witte tulp uitgang. Maar ik ben geïnteresseerd in het idee dat je de sub harder of zachter kan zetten zonder dat de speakers meer of minder bass afspelen.

Thnx!


BlueStar

En is de bass hetzelfde als je hem gewoon op de rca uitgang(rood-wit) zet van de radio?

nijntje

het verschil met de andere RCA uitgang op je radio is dat deze stereo is en dat deze bedoeld is voor je front. Een subwoofer is een mono signaal, sommige radio's zijn daarom dus ook maar met 1 uitgang uitgerust die je met een splitter moet aansluiten. Voor het geluid maakt dit dus niets uit.
Voor je instellingen echter wel.
Als je de front aansluiting pakt kan je vanaf je radio je subwoofer niet meer instellen.
Je radio geeft dan een full range signaal uit richting de versterker. Je moet dan dus alles op de versterker filteren.

BlueStar

Ik heb van een aantal mensen gehoord dat je er geen spliiter op hoeft te doen, alleen de kabel die uit de radio komt verlengen en in de roode of witte aansluiten van de versterker te doen.

klopt dit?

RobScénic

Dat kan, als je een enkel kanaal op je versterker wilt gebruiken. Wil je 2 kanalen gebruiken, of de beide kanalen bruggen, dan zul je er een splitter op moeten zetten
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev