Advertenties


Startonderbreker uitschakelen zender van sleutel stuk.

Gestart door Domier, 11 maart 2010, 21:24:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Domier

Ben net gebeld door de dealer.

Om de auto startend te krijgen moeten de computer in het interieur en de computer onder de motorkap en een schakel-eenheid vervangen worden en ook nog een sleutel. Kosten voor dit alles: ruim 1600 euro.

Dus ik moet nu gaan afwegen of de auto nog wel zoveel waard is. Volgens de dealer is ie nu dus eigenlijk financieel totall loss.

Dirk Kuipers

hmm.. volgens mij kun je de startonderbreker er wel (tijdelijk) af krijgen hoor.
Alleen staat hij weer aan als je bijvoorbeeld je accu los hebt gehad..

Domier

De dealer krijgt het niet voor elkaar om de startonderbreker er af te halen volgens hun. ze zijn al 2 dagen bezig met onderzoeken en proberen.

Dus ik baal zwaar want ik wil de auto eigenlijk helemaal niet kwijt maar 1600 euro om hem alleen maar startend te krijgen vind ik een beetje ver gaan. Ook omdat de auto toch bijna 14 jaar oud is.

fitz

Ik zou als ik jou was www.onderdelenlijn.nl proberen, ik zag er zo een aantal staan computer + ecu + chips...
Zal goedkoper zijn dan via de dealer... Maar goed, tweedehands blijft een gok...

Domier

Ik zat ook al te denken om een sloopauto te zoeken en daar de onderdelen uit te halen en te wisselen.


Dirk Kuipers

Opgelet: Diesel EDC15C3, DCU3R and MSA15, benzine SIRIUS32 (met uitzondering van de 1.4L motor) en FENIX5 voor 2.0L 16V motor moeten nadat zij terug in afleverstaat gebracht zijn terug een immosignaal van de immo/startonderbrekerstuurapparaat krijgen. Indien deze defekt is kunnen wij u een immogenerator aanleveren zodat het systeem continu werkt zonder naar de sleutel te kijken!

Hmm, benieuwd wat dat dan kosten moet..
Maar dat is in principe wel wat je zoekt volgens mij..

maXcomX

#22
Hallo,

Je kunt de immobiliser niet uitschakelen.
Het overbruggen van het hoofdrelais (brandstofrelais), helpook niet, omdat je dan nog steeds geen ontsteking en injectie hebt.
Als de sleutel kapot is, dan moet je een nieuwe kopen.
Als de ECU (of te wel ECM) vervangen is door een nieuwe, dan leest deze de rolcode opnieuw in en is daarna niet meer te wissen (behalve bij de dealer) Dat is dus ook een probleem als je een 2e hands koopt. Als de UCH (dat is eigenlijk het gehele zekeringenpaneel) kapot is dan moet je ook nieuwe sleutels kopen, en de ECU moet gewist worden. Al met al een duur grapje, alhoewel de prijzen dalen...

Bij de sloop me je opletten dat je van dezelfde auto de ECU, UCH en sleutelkoppen krijgt.

fitz

Dus de ecu kan wel gewist worden door de dealer?

maXcomX

De ECU wel, staat in de Dialogys van Renault tenminste.
Een nieuwe bevat helemaal geen code, die wordt tijdens de eerste keer ingebruik nemen automatisch van de code voorzien.
Ik zou toch eerst even zoals al gezegd de onderdelenlijn proberen.
Een 2e hands gereviseerde ECU kost ongeveer rond de 150 euro, een ongereviseerde zal ongetwijfeld dan wel iets goedkoper zijn. Let wel goed op de juiste code die op de ECU staat.
Maar een nieuwe sleutel bijbestellen is denk ik de beste oplossing.

mr.Chip

in het geval als je probleem hebt met startblokkering hebt je paar mogelijkheden :
1-
een complete set zoeken bij sloperij ( UCH+ECU+Sleutels) het is wel moeilijk en vergeet niet dat deze set ook te oud is, je hebt geen garantie dat jij volgende week die snel knipperende led in de dashboard weer niet ziet
2-
een andere ecu vinden die VIRGIN is ( als je sleutels nog goed zijn )
3-
jou eigen ecu startblokkering vrij laten maken ( als jou eigen  ecu nog goed is)
4-
een ecu vinden die startblokkering vrij is ( als je eigen ecu of sleutels niet meer goed is )

ik kan je wel helpen met optie 2-3-4
Problemen met startonderbreker ? Stuurkolom ? stuurslot ? ECU motormanagement, Body Computer UCH ? comfort module ?  stuur maar een PM of email naar :
mister-chip@hotmail.com

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev