Advertenties


brandstofverbruik grand tour

Gestart door nijntje, 24 februari 2009, 19:19:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nijntje

Beste forumleden,

ik zal me eerst even voorstellen:

Ben een aanstaande vader en sinds zaterdag in het bezit van een megane grand tour 1.5dci 82pk uit okt 2004. Ik heb deze gelijk bij aanschaf laten chippen naar 106 pk.

Graag wil ik weten wat het verbruik bij normaal gebruik een beetje is want volgens mij is de boardcomputer
niet helemaal nauwkeurig.
Bij ritje op de snelweg van 30 km en een gemiddelde snelheid van 100km/h geeft hij een verbruik aan van 3,8L/100km.
Dit lijkt mij echter wel heel erg optimistisch.

Iemand hier misschien ervaring mee?

groetjes

M@ttie

Een verbruik van 1l op 20km is bij normale omstandig heden goed te halen, ik weet niet of jou boordcomputer dat continu aangaf of dat je misschien ligt heuvel afging ofzo, maar als ik in de klanten auto's bij ons op de boordcomputer kijk dan zie ik toch vaak goede verbruik cijfers met de 1.5 dci!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

A110

Ik heb ook een 1.5 DCI 85 pk gehad en zat met mijn verbruik tussen de 4,2 - 4,7 L/km.
In de winter met echte kou lag het verbruik iets hoger maar dan nog zeer goede resultaten.
Wat ook wel eens wil helpen is de boordcomputer resetten, ik doe dat na elke tankbeurt zodoende is hij altijd nauwkeurig.

Resetten doe je door op 1 van de functie's van de boordcomputer te gaan staan en dan lang op het kleine zwarte knopje bij je snelheidsmeter drukken totodat er allemaal streepje's op het scherm komen.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

John B.

Megane: de juiste keuze voor aanstaande vaders...

Veel rijplezier gewenst, en gefeliciteerd met het vaderschap

nijntje

Dank je wel. Ben zeer blij met deze auto. Rijd echt lekker. Ga in de toekomst alleen iets verlagen denk ik voor een betere wegligging.
Reed hiervoor een seat ibiza. Was totaal anders rijden.

Het resetten van de boardcomputer was ik al achter gekomen.
Door de chip is ie vanaf de het begin lekker vel en als ik op de snelweg rij met een normale snelheid blijft hij lekker laag in de toeren. Bevalt me dus zeer zeker goed.

groetjes

Guy Hougardy

Kan best kloppen. Ik heb ook een megane 1.5dci 82pk uit 2004. Deze is origineel, met 17 inch wielen en verbruikt 4.7 gemiddeld verbruik....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev