Advertenties


Morette spiegelkappen en de APK

Gestart door Lucas Hermans, 6 april 2017, 11:47:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucas Hermans

Dag allen,

Via het forum heb ik Morette spiegelkappen met ingebouwde richtingaanwijzer op de kop getikt.
Het plan is om deze zo snel mogelijk te installeren. Ik wil dan een keertje de spatborden eraf halen en de gaten waar de huidige knipperlampen in zitten dicht plamuren en opnieuw spuiten.

Nu vraag ik me alleen af.. Mag dat?
De originele zijnknipperlampen laten vervallen en de Morette's in plaats gebruiken.

Foto's van de geïnstalleerde kappen voor het idee: (niet mijn wagens  ;))



Groetjes!

MeganeScenic1.9dCi

#1
Volgens mij hebben de Audi's en Mercedessen van deze wereld ook geen knipperlicht in het zijscherm maar alleen in de spiegel.
Het kan zijn dat ze daar een speciale typegoedkeuring voor hebben gekregen.. maar ik denk dat het gewoon mag.

Dit staat in het APK regelement over eisen van het zijknipperlicht ,

f.één zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen. Richtingaanwijzers aan de voorzijde van het voertuig worden beschouwd als zijrichtingaanwijzers indien het uitgestraalde licht hiervan duidelijk te zien is vanuit een punt gelegen op 6,00 m achter de voorzijde van het voertuig en 1,00 m zijwaarts;

voor 97 was het niet verplicht (alleen als je een trekhaak had dacht ik)

en bij toegestane lichten staat dit

l.extra zijrichtingaanwijzers aan beide zijkanten van het voertuig;

dus beiden mag wel :) 
Als ik het zo lees moet je 6 meter voor je auto gaan staan en 1 meter opzij.. als je dan je spiegelkap kunt zien mag het :)....
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Yorick

Ik dacht ook dat het gewoon mag hoor. Je hebt nog steeds knippers aan de zijkant. De kleur moet uiteraard wel oranje zijn.

Lucas Hermans

Top! Dan ga ik de gaten waar de knippers nu zitten wegwerken Y

Hopelijk is het dan geen probleem. Ik weet toevallig dat de Laguna 4 ook alleen knippers in de spiegels heeft.
Ik ga ze monteren en dan gaan we het zien!

MeganeScenic1.9dCi

Ja ik zou het ook aandurven :) ... ben benieuwd.. die zijpanelen zijn kunststof , dichtmaken met polyester ofzo?

Zou niet mijn ding zijn om dat netjes te doen maar jij bent redelijk handig met spuiten toch (als ik zo die kapjes zag met typeaanduiding en die plaat van je gitaar) 
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Lucas Hermans

Ja zoiets! Of plamuur. Komt wel goed Y

Op mijn voorbumper na heb ik weinig ervaring met grote oppervlaktes. Maar we gaan het meemaken !-!

Tedo

Ik zou dit voor de zekerheid toch even navragen. En dichtmaken met alleen plamuur  8)7

En; jij hebt toch een phase 2? Dan heb je ook een phase 1 voorbumper nodig, anders passen je koplampen niet.

richard65

bekabeling van de zijknipperlichten gebruiken voor spiegelknippers !-!

mark29

In de file is het toch wel fijn als je ziet dat de auto naast van baan wilt wisselen, en zo snel die zijknippers ziet.
Ik zou ze niet zomaar weghalen.

richard65

#9
Ik zou ze ook laten zitten en de spiegelkappen erop monteren.
Kun je later altijd nog de knippers in het scherm weghalen.
Maar volgens mij zitten ze op de eerste foto er ook nog erop.
🤔
Dacht er zelfs aan om te kijken dat je de verlichting alleen plaatst in de orginele kap.
Maar moet dan kijken of je genoeg ruimte hebt ervoor en als je gaat zagen of snijden
dat je niet teveel weg snijdt.
Hoef je ze namelijk niet te spuiten.🤓


De bijgeleverde kappen gebruiken misschien als maatvoering voor het knippergedeelte.

Als je de gaten wel dicht wil maken dan een polyester matje aan de achterkant van het scherm plakken
de rest op vullen met polyester en plamuren.
De mat is er voor dat de vulling van het gat er niet uit valt. --

14.03 afgeleverd !-!

Lucas Hermans

Jep, zijn aangekomen! !-!

Ik ga van de zomer, als toch de halve auto uit elkaar ligt, de kappen installeren met LED's en de gaten in het spatbord vullen. Dank voor de tip !-!


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev