Advertenties


Passen deze velgen?

Gestart door Marcel2.1, 28 december 2015, 21:22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel2.1

Ik heb een megane grandtour van 2008. Mijn banden maat is 205/55/r16 volgens mij met et 45
Nu wil ik renault velgen, passion noir zwart. Maat is 195/55/r16 et 38.
Kom ze ook tegen met et 44.
Gaat dit passen? Kan ik ook mijn eigen banden op de nieuwe velgen leggen?
Iemand die mij hier meer informatie over kan geven?

Gr marcel

Tedo

Als het goed is zijn de door jou genoemde velgen afkomstig van een Clio IV toch?

Marcel2.1

Klopt, zat te denken om deze onder mijn megane te leggen. Denk dat ze er goed onder staan.

Tedo

#3
Ik denk niet dat het 1:1 past. Met wat aanpassingen misschien wel.
Bovendien vind ik 17" onder een Megane II veel mooier staan.
Voor de Clio IV kom je dan op het accessoire model



of die van de Clio GT 120,
die de 17" versie van de Serdar heeft.

Marcel2.1

Wil eigenlijk zwart gepolijste eronder. De modellen die je noemt zijn er volgens mij niet in zwart?

mark

#5


Heb ik een handige site voor. willtheyfit.com

De velgen zouden wel moeten passen, alleen weet ik niet of dit ook goed gaat met de remmen.  ;)

De velgen zullen dus heel ietsjes meer naar buiten komen.  !-!

Marcel2.1

Ze mogen niet volledig zwart zijn. Vindt de andere helft niet mooi.  :neen:
Wordt toch iets met alu erbij. Kijken verder.  !-!

Tedo

Die Drenalic velgen zijn er zeker wel in zwart/gepolijst:


mark


Marcel2.1

@tedo, oke was me nog niet opgevallen. Zou een optie kunnen zijn. Die zijn 17 inch. Pas dit zo eronder? In 16 inch zijn ze er zeker niet?

Tedo

Heb je nu ook 16" velgen? Dan zou ik die met banden en al verkopen. Daar krijg je vaak een betere prijs voor dan voor een losse velgenset.

De Drenalic velgen zijn er alleen in 17", maar wel in verschillende kleuren. Ze zullen dezelfde ET waarde hebben, dus komen ook iets naar buiten.
Maar omdat het 17" is, zullen ze eerder om je remklauwen passen dan 16" velgen (zie opmerking van Mark).

Marcel2.1

Bij het kopen van deze auto, zijn er twee nieuwe banden opgezet. Deze zitten er nu een 5 duizend kilometer onder. Eigenlijk vind ik het zonde om deze zomaar weg te doen. Er zitten stalen velgen onder, dus daarvoor doe ik het niet. Daarom de vraag voor 16 inch zodat de banden op de nieuwe velgen kunnen. Ook een beetje om de kosten te beperken.
Die 17 inch mbt de remmen, loopt dat dan aan of hoe moet ik dat zien?

mark

Ik weet niet of de remmerij van een clio veel anders zijn als die van een megane.

Ik had bij mijn megane 5mm spacers nodig om mijn zomerwielen te kunnen plaatsen, anders kwamen de remmen tegen de binnenkant van de spaken van de velg aan.


Marcel2.1

Oke mark daar kan ik me wat bij voorstellen. Maar als de et waarde klopt, kun je dit probleem dan ook nog hebben?

Tedo

Een late II grand tour 2.0 met wieldoppen? Die kom je niet vaak tegen.
Maar juist omdat je banden nog goed zijn hebben ze nog waarde.
En 16" toont toch vrij klein onder een II met z'n grote wielkasten. Zeker met zwarte velgen, die sowieso altijd kleiner lijken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev