Advertenties


Renault Megane 2 achterlichten vraagje

Gestart door BenjaminRS, 19 juli 2014, 16:17:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenjaminRS

Yo mensen!

Ik had even een vraag.
Ik heb zelf een renault megane rs 2 uit bouwjaar 2005  fase 1 model. Ik zou hier graag dus de fase 2 achterlichten in willen zetten.
Heeft iemand daar ervaring mee? Oftewel is het plug n play of moet je het 1 en ander aanpassen qua elektronica bijvoorbeeld? Of is het gewoon simpel oude eruit en nieuwe erin pluggen?

Graag hoor ik van jullie!

Gr, Benjamin

Tedo

Maurice en Rogier hebben het recent gedaan. (Alleen) bij de hatchback is het helaas geen plug & play. Zie hier:

http://megane2.superforum.fr/t5730-montage-des-feux-arrieres-de-la-phase-2-sur-une-phase-1

Helaas ontbreken er wat foto's. Maar lastig is het niet.

Rogier

Ik heb het 2 weken geleden nog gedaan met mijn pa, ik had het voordeel dat de originele kabel van de fase 1 nog aan de kabel boom zat van de fase 2 lampen. Maar toch heb ik nog even alles gecheckt voordat mijn vader het vast soldeerden.

tilpieter

ik heb het half jaar geleden ook gedaan, heb alles gewoon bij de dealer weg. dus achterlichten en kabelset van een trekhaak van ph2. nou moet ik ook nog ergens een schema hebben maar kan ik niet vinden. wel belangrijk is dat je de goede kabelverbinders hebt i.v.m. toekomstige sluiting erin door vocht bijv.

BenjaminRS


Tedo


matthew

Het is goed te doen hoor en echt een verbetering.

Ik had destijds eerder de fase2 lampen binnen dan mijn meg2 rs, haha.

Maar ik heb het aansluitschema niet meer.
Er staat wel een schema hier op het forum, alleen klopte daar links wel van en rechts niet volgens mij.
Ik heb gewoon alles zelf nagemeten.

En lichten met een verloopkabelbundel gekocht, kost even wat meer maar dan zit het ook perfect en zul je er ook geen vocht/contact problemen mee krijgen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev