Advertenties


Milltek uitlaat raakt stab. stang

Gestart door ArjanRS, 4 oktober 2012, 12:47:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ArjanRS

Goeiemiddag!

Kijk al een tijdje rond op 't forum en nu is tijd voor m'n eerste vraag.

Heb al even een Milltek cat-back systeem onder R26..
Maar als ik nu me gas los laat of over een flinke hobbel rij hoor ik wat getok.
Vandaag dus de Meg op de brug gehad en gezien dat de uitlaat de stabilisator stang lichtjes raakt.

Hebben mensen hier ervaring mee met dit cat-back systeem?
De motor heeft wel wat meer beweging sinds toen ik m kocht (schijnt een Meg 2 kwaaltje te zijn?), dus misschien is een setje uprated engine mounts de oplossing?

Arjan.
Megane II RS R26 2008

Christian de Vriend

Sowieso hebben die upogrades voor de motor ophanging nut,ze gaan langer mee,en laten het blok minder schudden.

wat betreft de uitlaat,heeft wellicht met de constructie te maken,niet elke uitlaat is identiek het zelfde.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

ArjanRS

Ja dat is zo.
In me vorige auto (Clio 2 RS) had ik ook PU motorsteunen etc etc.
Zag op KTR al een mooie set van de 3 steunen, kost wel wat maar heb daar nog wat krediet :)
Of zal ik alleen de onderste doen, de torsiesteun zegmaar dan.
Megane II RS R26 2008

Christian de Vriend

als jouw was,en je kam het missen,dan zou ik toch alles doen.

weet eigenlijk niet wat je kwijt bent als je alles verstevigd/vervangt  .
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

ArjanRS

Is 250 pond duurder als ik alles laat doen.
Met de clio toen wel gemerkt dat alles veel meer trilt (logisch), bij deze wagen vrij weinig zin in...
Megane II RS R26 2008

matthew

Heb je niet gewoon een motorsteun stuk waardoor dit komt.
Want je zegt zelf dat de motor meer beweegt sinds dat je hem hebt gekocht.
De motorsteun distributie zijde is vaak een oorzaak hiervan(gaat motor iets van naar beneden door hangen,waardoor wellicht je klacht tot stand komt),ook de onderste motorsteun/kantelsteun wil wel eens uitslijten.

Maar ik verwacht het eerste,als je verder geen trillingen meer wilt van aangepaste motorsteunen dan gewoon weer een originele kopen.

ArjanRS

Als ik zo aan de motor voel (stevig heen en weer beweeg) is er vrij weinig speling.
Is namenlijk met de Clio RS ook zo, bovenste steun zakt door en motor gaat iets naar beneden met meer speling.

Heb goed contact met KTR en zeiden dat je het nauwelijks merkt met de uprated engine mounts bij de R26.
Bevestigde ook dat versleten steunen het vaak voorkomt.

Eerst even de de steunen eraf halen om te kijken en dan overwegen om nieuwe te kopen  !-!
Megane II RS R26 2008

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev