Advertenties


andere mogelijkheden tuning buiten chippen.

Gestart door spun, 14 september 2012, 08:49:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spun

ik heb een megane 1.5 dci met 76kw.

zijn er buiten chippen nog meer dingen die aanzienlijke vermogenswinst geven?

bij volkswagen kun je bv de verstuivers vervangen voor andere, in combinatie met chippen levert dat een aardige winst op!

is er zoiets ook voor de megane 2?


Christian de Vriend

met een diesel zou ik het ff niet weten,wellicht andere
IC en turbo.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Nicole

Bij de Impreza (al is dat een benzine) hebben wij een FMIC, wat ook aardig wat vermogenwinst geeft. :)
Al is het bij ons wel icm EMS chip en open mid- en downpipe, dus wat het bij ons precies aan extra vermogen geeft weet ik niet. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Xanquezer (Frank)

uit en inlaat vervangen.
uitlaat zonder weerstand (kat / dempers) en een sport demper.
(down pijp zoals nicole zegt (bij subaru), een rechte pijp vanuit de turbo rechtstreeks naar de einddemper)

luchtfilter vervangen in een openlucht filker of een k&n filter erin leggen (of iets die koers)


verder lopen de meeste upgrades erg hoog in de kosten (zoals turbo reken je al snel 1000 euro)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Nicole

Een eventuele FMIC zou ook niet goedkoop zijn, turbo's zijn ook prijzig idd.

Ik weet niet hoeveel vermogenwinst je wil?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Roadkill (Michiel)

Uhm als het kan je egr afdoppen, dat scheelt ook heel wat. Maar met een diesel zou ik juist gaan chippen, de goedkoopste en snelst manier om rapper te gaan (en vaak ook zuiniger)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

-Jo-

Citaat van: Xanquezer (Frank) op 14 september 2012, 11:18:31
uit en inlaat vervangen.
uitlaat zonder weerstand (kat / dempers) en een sport demper.
(down pijp zoals nicole zegt (bij subaru), een rechte pijp vanuit de turbo rechtstreeks naar de einddemper)

luchtfilter vervangen in een openlucht filker of een k&n filter erin leggen (of iets die koers)


verder lopen de meeste upgrades erg hoog in de kosten (zoals turbo reken je al snel 1000 euro)


tis een diesel, spruitstukken vervangen ???

Bij een diesel wordt via chiptuning de inspuiting dusdanig verhoogd dat hij meer vermogen gaat leveren. Dit gaat goed zolang je niet in overdruk gaat. Bij de meeste diesels, common rail e.a is de maximale druk 1600 bar. Een grotere ic en turbo gaat je gegarandeerd problemen opleveren. De K9K staat bekend om zijn zwakke drijfstangen en drijfstanglagers, alsook de koppeling zit heel dicht tegen de limiet aan. Welk type K9K heb je ? 703 of 704 ? 

spun

hey bedankt allemaal..

was eigenlijk op zoek naar een simpele upgrade, net als bij vw verstuivers en chippen al een goede 50pk kunnen opleveren  :)
bij een van mijn vorige auto's ben ik al met serieus vermogen bezig geweest..
dat loopt inderdaad aardig in de papieren  8)7

maar de egr scheelt dat in vermogen of toch vooral in roeten?

een fmic zit er standaard  op, dat is wel prima zo  ;)

ik weet inderdaad dat ik een k9k heb, waar kan ik zien welke het is?
zit de koppeling al aardig op het randje ja?
het moet wel verantwoord blijven, ben wel van plan om er flink wat km's mee te maken..

misschien het toch gewoon bij chippen houden dan?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev