Advertenties


antenne cabrio

Gestart door pinokio, 24 april 2007, 12:46:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinokio

Hallo,

Ben sinds zaterdag de trotse eigenaar van een megane cabrio 2.0 van 1997. Ik heb voor een leuk prijsje kunnen kopen ivm kleine mankementjes. (uitlaat moet vervangen worden en antenne schuift niet uit)
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe antenne. Kan ik die gewoon bij de Renault garage halen, of is er een goedkopere oplossing? Is de antenne eenvoudig te vervangen? (2 linker handen)
Of.....kan het zijn, dat hij gewoon wat stroef is. Ik durf er niet goed aan te trekken namelijk.


Nick Mattheus

het antwoord weet ik zelf eigelijk niet zo goed maar heb hier ook last van de antenne (zou ook wel graag een antwoord voor willen :q)

mare mij is verteld dat als je aan de antenne wil komen de hydraulische pomp van het dak afgekoppelt ofwel herdraaid moet worden.

hoe je dit moet doen weet ik absoluut niet maar zou hier wel graag een antwoordje voor krijgen ;)

grtz en veel succes met de megane !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

zonnetje

Ik moet ook de antenne nog eens vervangen want die scuift niet geheel in. Maar volgens mij volstaat het verwijderen van de L-achterlicht om er bij te komen.

Patrick

Er zijn losse antenne sprietjes te koop bij de dealer.
Voor het vervangen van het motortje moet idd de pomp van het dak aan de kant,
het boutje zit er namelijk achter.

Nick Mattheus

nu de vraag hoe je dat aan de kant krijgt zonder dat ding te moeten afkoppelen :q
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Patrick

Bevestiging boutjes losmaken, en gewoon opzij draaien.
Geen leidingen losmaken!
Het is een beetje pielen maar het is te doen. ;)

Nick Mattheus

weet ik weet in het weekend wat doen ;) !-!

thnx ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Timo Zuiderduin

Antenne hoeft niet altijd vervangen te worden.
in het geval dat ie helemaal niet werkt,... eerst ff de bedrading checken.

het kan ook zijn dat ie slecht in en uitschuift.
dit kan je oplossen door hem tijdens het aanzetten van de radio een beetje te helpen met het omhoog komen.

als hij daarna helemaal omhoog staat de gehele spriet even goed schoonmaken en lichtjes invetten dus niet teveel en gebruik dikker smeermiddel anders hangt na 1 regenbuitje alle vette troep aan de zijkant van je wagen.

Nick Mattheus

nee mijne zit helemaal vast ;)

maar ik denk er een ander in te zetten.
ik heb een klein antennetje gekocht met houder dat ongeveer de juiste ronding heeft als de cabrio dus ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

pinokio

thanx. Ik ga hem eerst maar eens wat smeren en kijken wat er dan gebeurd. Indien hij dan nog nier werkt, ga ik hem (laten?) vervangen


CD Cabrio

Heeft iemand enig idee ,wat een compleet antenne systeem ongeveer mag kosten?
En zijn er ook andere antenne's verkrijgbaar voor de cabriolet, zo ja heeft iemand hier foto's van??

Patrick

Een nieuwe antenne kost ongeveer 175 euro,
er zijn ook losse antenne sprietjes to koop +/- 60 euro.
kijk anders even op onderdelenlijn.nl voor een gebruikte.

Tijnn

ik heb ook dit probleem gehad.. de mijne stond half uit en ging met geen mogelijkheid meer omhoog/omlaag ik ben bij de dealer gaan informeren voor een nieuwe en de beste renault dealer vond dat ik daar 250 euro voor moest neerleggen.......... ben verder gaan kijken en zon antenne is te krijgen voor 70 euro maar dan de vraag hoe je die gaat inbouwen omdat je met die pomp zit. dit vond ik teveel werk dus ging ik kijken voor een klein antennetje maar die paste natuurlijk weer niet dus toen had ik maar besloten met een hamer dat ding naar binnen te slaan omdat ik toch nooit radio luister en ik me kapot ergerde aan zon halve uitstaande antenne.. en geloof het of niet nadat ik hem met grof geweld naar binnen heb geslagen deed ie het weer  !-!

Timo Zuiderduin

of je trekt de gehele antenne eruit, laat het gat dichtlassen en je monteerd een raamantenne.

op zich een wat duurdere oplossing, maar je wagen wordt er een stukje cleaner van en je hebt geen gekloot met zo'n spriet aan de buitenkant van je wagen.

Nick Mattheus

gat moet niet toegelast worden ;)

ik ben ook een beetje bezig geweest met aan de antenne te kl*ten en het is gelukt !-!

er wordt wel gezegt dat ik wel redelijk handig ben in die soort dingen

PS: zie bij " ik heb iets nieuws gemonteerd " op pagina 12 ;)

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev