Advertenties


Actieve woofer in cabrio

Gestart door Bake1989, 28 september 2012, 23:04:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bake1989

Hoi iedereen, ik ben nieuw hier en misschien kan iemand mij helpen.

Ik heb een woofer, namelijk de:  JBL Basspro II

Hoe kan ik die t mooist en het best aansluiten/wegwerken.

Ik wil de woofer aansluiten op de tulp ingang van me radio.

Ik hoop op vele ideeen en/of foto's

Groeten


P.s. Misschien bestaat deze topic al, dan mijn excuus


Heatzone (Mark)

 Die jbl basspro is dat een platte sub?

Ik heb me sub in me roadbox gehad en hij ligt nu in de achterbak waar me reserve band hoort te loggen 8)7. De draden door je midden console trekken langs de handrem (worked best for me). Je moet als het goed is de tulp stekkers, remote kabel en voeding trekken door je dashboard. De min kabel kan je bij je achterlicht op je massa punt zetten,

Bake1989

Heeft niemand andere ideeën of sugesties....????

Remy P

Vanwege het formaat denk ik niet dat je veel keus hebt. Het beste kan je hem in de kofferbak leggen, tegen de achterwand aan.
En anders wegwerken in een roadbox indien je die nog gaat aanschaffen wellicht.

RobScénic

En niet ALLE kabels door de middenconsole leggen, zorg dat de signaalkabel en de voedingskabels zover mogelijk bij elkaar vandaan liggen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Remy P

Ik heb de kabels (inderdaad gescheiden) onder de deur-rubbers gelegd. Makkelijk los te halen, kabel te trekken en je komt er goed bij. Kom je bij de achterpaneeltjes uit en via daar onder de bank door.

Bake1989

De woofer gaat uiteraard in de kofferbak, en had rechts in gedachten, omda zo de afstand tot de accu korter is, helaas heb ik nog gee roadbox, dit is me nog net iets te duur.

Mijn woofer gaat automatisch aan zodra de tulpstekker audiosignaal krijgt, dus ik moet alleen maar de tulpstekkers en de + kabel naar voren heen te trekken. De - kabel wil ik aanluiten op t frame bij de achterlamp. :afro:

Maar hoe kom ik via de deurrubbers met mijn tulpkabels naar de radio, deze is 4 meter lang ong. 8)7

Renegade (Mark)

Tulpkabels kun je het makkelijkste door het midden leggen, insteken op de radio en steeds een stukje interieur loshalen om de kabel eronderdoor te trekken !-!

Bake1989

Oke, ik zou het vrijdag even gaan proberen. 8)

Heb namelijk 1 deze dagen ook mijn moniciever met klapscherm binnen, dus ik houdt jullie op de hoogte;)

Bake1989

Kheb de radio er inmiddels inzitten, ik krijg nu alleen de woofer niet aam de praat.. De + en de - zijn aangesloten, de Tulpkabels en de remote ook. Maar nog geen woofer die aangaat, waar zou ik nog meer de remote kabel op kunnen aansluiten......?.??.?.?.?.?.??????.

Rick Santbergen

Remote moet op je radio natuurlijk

Bake1989

Al gedaan maar geen signaal..

RobScénic

Gaan de lampjes op de versterker aan?

Indien nee, krijg je stroom op de remote, staat er stroom op de voeding en is de massa wel goed?

Indien ja, heb je de RCA-kabel goed aangesloten? Moet je niet een instelling op je radio wijzigen?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Renegade (Mark)

Is je massa goed genoeg ? Stukje metaal kaalmaken en de kabel vastzetten, daarna even met wat blanke lak erover zodat het niet gaat roesten.

Heatzone (Mark)

Eigenlijk alles wat Robscenic aangaf.

Als het lichtje wel brand dan even je radio instellingen nakijken. Die van mij stond de vorige keer op een instelling dat alle bass eruit werd gehaald, no clue why. Maar veel frustratie tot ik daar achter kwam :d.

Heb je de remote aan de goede kabel van de radio verbonden? Voor de zekerheid zou je dit even door kunnen meten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev