Advertenties


antenne troubles

Gestart door Timo Zuiderduin, 28 april 2005, 20:01:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timo Zuiderduin

ik heb een antenne die niet doet wat ik wil, soms werkt ie wel en soms niet. (in- en uitschuiven dus)
waar kan dit aan liggen?


Cabrio-DriverTU

motortje van de antenne mss slecht contact of versleten.
zou dat eens nakijken

Grtzzz

Meganez

Over antennes gesproken, kweet nie wat jullie er voor 1 hebben, maar vind die van mezelf echt GIGANTISCH. Rijdt zelf in een phase 1, weet niet of het bij een phase 2 al wat beter is, maar veel mensen die mijn coupetje voor het eerst zien maken meteen een opmerking over die veels te grote antenne. Waarom zo groot zou je denken... maarjah. Zou ik die antenne nou gewoon een stuk korter af kunnen knippen en dan dat dopje wat bovenop zit gewoon weer op het ingekorte stuk kunnen schuiven? Zou dit uitmaken voor de ontvangst van de radio?
Kan ook zo'n zogenaamde "autostyle" antenne er op zetten, zo'n kleine verchroomde of zilvere, maar ik vind deze meestal niet mooi.

Ferdi

hoe korter de antenne hoe slechter de ontvangst... das logisch... ik HAD er ook een antenne van Autostyle op zitten en die vielen bij menig ander wel in de smaak... (zie topic: Gezocht) maar dat is een beetje off-topic...  ;D  :D

Timo Zuiderduin

Citaat van: Meganez op 29 april 2005, 00:10:52
Over antennes gesproken, kweet nie wat jullie er voor 1 hebben, maar vind die van mezelf echt GIGANTISCH.

nou nou nou,... ik vind ook niet dat ik een klein antenne'tje heb maar om daar nou zo over op te scheppen :)

haha,.. maar ff serieus,.. bij phase2 zit er ook een beste spriet aan (cabrio dan, coupe weet ik nie)

La Bitch


Timo Zuiderduin

Ja,.. dat piepen en kraken valt inderdaad vrij simpel op te lossen,... maar probleem is dat hij bij mij helemaal niks doet.

p.s. als je van die olie op je antenne smeert krijg je daarna het probleem dat die olie (wd40) over je lak heen loopt en heel vervelende vlekken achter laat waar je vrij hard op moet poetsen.

maar in ieder geval Thnx voor de reactie!!

Meganez

Citaat van: Ferdi op 29 april 2005, 00:31:53
hoe korter de antenne hoe slechter de ontvangst... das logisch...

OK, das idd logisch, maar op veel andere auto's zit ook niet zo'n spriet, dus als ik hem halveer, denken jullie dat ie t dan nog goed doet?

wess

wd 40 werkte bij mij wel duurt alleen ff een week voordat 't echt werkt :D

Niels Nederlof

Citaat van: Meganez op 29 april 2005, 00:10:52
Over antennes gesproken, kweet nie wat jullie er voor 1 hebben, maar vind die van mezelf echt GIGANTISCH.

Bij een cabrio is het nog erger joh.. Ik vond dat dus echt geen gezicht en heb maar een ruitantenne gekocht. Ontvangst is klote, maar in iedergeval niet meer die enorme spriet achterop!
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

wess

dan heb ik liever een spriet achterop, dan een klote ontvangst.

dat is ook de reden waarom ik hem heb laten zitten :D

Timo Zuiderduin

Citaat van: Remko de W. op 29 april 2005, 18:05:30
een beetje wd40 op de vingers spuiten en dan langs je spriet smeren,
en dan een paar keer erin en eruit... ;)

euhm,.. tsja,. ik vraag wel even aan mijn vriendin of ze dat zometeen voor me wil doen,.. ik heb er zelf geen zin in. ;)

wess

ja dat is serieus hand werk  ;D  :D

Timo Zuiderduin

Tsja,.. en uiteindelijk geeft echt handwerk je altijd de voldoening die je zoekt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev