Advertenties


Accessoires verzekering ???

Gestart door Meganez, 17 april 2005, 21:41:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meganez

Toen ik mn megane had gekocht wist ik al dat er een dikke audio instal in de kofferbak zou komen te liggen, dus heb ik toen meteen een accessoires verzekering afgesloten met een dekking tot 1500 euro. Ik ben w.a. + diefstal verzekerd dus je zou denken dat ze dan rustig tot 1500 euries (min de eigen risico dan) aan audio uit je auto kunnen jatten zonder dat je zelf alles nieuw moet betalen. Ten minste, zo staat het op internet en dat is toch waar ik mijn verzekering afgesloten heb.
Laatst toch maar ffies de kleine lettertjes in de polisvoorwaarde doorgelezen en wat staat daar:

"De niet in de consumentenprijs opgenomen op of aan de auto bevestigde extra voorzieningen en accessoires, zijn tot maximaal 1500 euro verzekerd tegen beschadegingen en/of verlies als gevolg van dezelfde gebeurtenissen waarvoor de auto is verzekerd.

Dit stond op de site waar ik de verzekering afgesloten heb. Maar dit kwam ik tegen in de kleine lettertjes onder het bovenstaande verhaal:

Bij diefstal van audio-visuele en/of vast of in de auto gemonteerde en uitsluitend binnen de verzekerde auto te gebruiken (tele)communicatie-apparatuur wordt maximaal 500 euro uitgekeerd.

Echt een stelletje *****, maarjah, je doet er niks tegen.

Ook vond ik ergens in de polis voorwaarden nog dat er bij diefstal alleen uitgekeerd werd als je beschikt over een SCM (TBSS)/TNO minimaal klasse 2 goedgekeurd alarmsysteem. Weten jullie welke klasse het startonderbrekingssysteem van de rmc ph1 uit '98 heeft?

Timo Zuiderduin

Dat van dat alarmsysteem klopt inderdaad,..
ik moet ieder jaar mijn alarm laten keuren door een SCM goedgekeurd bedrijf anders is mijn auto niet diefstal verzekerd.

EyesOnly

Citaat van: Meganez op 17 april 2005, 21:41:58
Weten jullie welke klasse het startonderbrekingssysteem van de rmc ph1 uit '98 heeft?
Ze vragen een klasse 2 alarm.

Meganez

Ik had zelf al vaker gezien dat veel verzekeringsbedrijven een startonderbreker eisen voor het verzekeren tegen diefstal. Als je een alarm gaat kopen beginnen deze volgens mij vaak al bij klasse 3 en hoger, daarom dacht ik dat een startonderbreker misschien staat voor klasse 1 of 2.

Afgezien van dat..., als je een alarm instalatie koopt zit hier bijna altijd een afstandsbediening bij die ook meteen de deuren opent. Hoe zit dat dan met de startonderbreker van Renault? moet je die dan nogmaals indrukken? Als je dit doet zitten ook meteen de deuren weer op slot...  :-\ Als je het alarmsysteem zo aansluit dat ze niet op de deuren staan, moet je nog altijd twee knoppen indrukken om het alarm uit te schakelen en om de startonderbreken uit te schakelen. Dit is nou ook niet echt een handige oplossing... Heeft iemand hier ervaring mee  ???

Meganez

Zit net al wat surfen voor alarm instalaties, en idd is klasse 1 de startonderbreker.

http://www.mobilestereo.nl/beveiliging.html

Klasse 1 is minimaal benodigd om verzekerd te zijn voor diefstal van mn auto, maar voor die accessoires moet ik minimaal klasse 2 hebben. Iemand goede ervaring met een niet al te duur klasse 2 alarm of hoger?

Timo Zuiderduin

Citaat van: Meganez op 17 april 2005, 23:15:31
Ik had zelf al vaker gezien dat veel verzekeringsbedrijven een startonderbreker eisen voor het verzekeren tegen diefstal. Als je een alarm gaat kopen beginnen deze volgens mij vaak al bij klasse 3 en hoger, daarom dacht ik dat een startonderbreker misschien staat voor klasse 1 of 2.

Afgezien van dat..., als je een alarm instalatie koopt zit hier bijna altijd een afstandsbediening bij die ook meteen de deuren opent. Hoe zit dat dan met de startonderbreker van Renault? moet je die dan nogmaals indrukken? Als je dit doet zitten ook meteen de deuren weer op slot... :-\ Als je het alarmsysteem zo aansluit dat ze niet op de deuren staan, moet je nog altijd twee knoppen indrukken om het alarm uit te schakelen en om de startonderbreken uit te schakelen. Dit is nou ook niet echt een handige oplossing... Heeft iemand hier ervaring mee ???

Ik moet helaas 2 knopjes indrukken.
1'tje op de sleutel en 1 voor het alarm. ik heb achteraf ingebouwd alarm van TEXalarm (geloof klasse 2)
zou wel relaxt zijn als dit allebei met 1 knopje zou werken maar helaas!!!

EyesOnly

Mensen ik heb ook nog een dringende vraag.

Ik ben er vandaag achter gekomen (na veel aandringen) dat mijn all risk verzekering maar 500 euro aan audio uitkeerd bij diefstal.
500 is natuurlijk een lachertje aangezien een beetje headunit al duurder is. Ik heb straks voor meer dan 3500 euro aan audio/video...wat moet ik nu ??

:/

EyesOnly

Citaat van: Remko de W. op  4 mei 2005, 19:23:03
bij verzekeren lijkt mij... ???

even apeldoorn bellen,
of je verzekeringsagent.... ;)
Ja dat heb ik ze gevraagd maar mn verzekeringsagent zegt, er wordt toch maar 500 euro uitbetaald DUS heeft bijverzekeren geen zin :/

EyesOnly

Ja dat zou je zeggen he, maar ze waren heel duidelijk, op het gebied van audio zal altijd max 500 uitgekeerd worden.
Op zoek naar een andere verzekeraar dan maar...

Erik van der Velde

Bij centraal beheer is het zo dat als je een klasse II alarm hebt dat je audio verzekerd is voor 5000 euro.

Timo Zuiderduin

Ik zit bij FBTO en in combinatie met mijn alarm zijn accesoires meeverzekerd tot een bedrag van 1500.
de hoogte van dit bedrag kan je zelf omhoogschroeven maar dan betaal je wel meer geld iedere maand.... even afwegen of het het waard is!!

EyesOnly

Citaat van: Timo Zuiderduin(Meg-Cabrio) op  5 mei 2005, 13:03:35
even afwegen of het het waard is!!
Natuurlijk is het me dat waard want de audio/video alleen is straks totaal al bijna 4000 waard

Timo Zuiderduin

ja, dan zou ik wel een hogere verzekering nemen.!!
het is overigens ook misschien interessant om te kijken of dit soort dingen onder de inboedelverzekering van je huis valt.
(klinkt vreemd maar heb gehoord dat het zo is)

Michel Jongenelen

Hoi Allemaal,

Ik werk zelf bij een verzekeraar en uit ervaring weet ik dat sommige verzekeraars het verzekerd bedrag opschroeven. De premie wordt dan dus berekend over de catloguswaarde van je wagen + het door jou gekozen bedrag dat hier bovenop komt. Met andere woorden de premie gaat omhoog, maar je accessoires zijn ook hoger meeverzekerd.

Veel maatschappijen kennen een maximaal gratis meeverzekerd bedrag voor accessoires. Let wel op dat het geheel aan audio gezien wordt als 1 accessoire. Ook zijn er maatschppijen die GPS en GSM installaties uitsluiten. Heb je bijvoorbeeld een Pioneer uit de AVIC reeks, dan is deze doorgaans niet verzekerd bij diefstal / beschadiging.

Megane2000Coupe

Ik heb een klasse 2 alarm in me Megane Coupe laten inbouwen en kan met 1 knopje, de deuren openen/sluiten en het alarm uitschakelen/inschakelen.  8)

Heb dus de sleutel alleen nodig om te starten  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev