Advertenties


Diverse storingen 1.5 dCi (Controleer ESC, remsysteem en accu)

Gestart door pheijms, 21 april 2019, 21:06:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pheijms

Hallo allen,

Sinds een maand heb ik een Renault Megane 1.5 dCi Expression. Nu waren er wat problemen nadat ik de auto had gekocht, start en stop systeem gaf problemen. Dit heeft de garage keurig netjes opgelost, bleek dat er iets met boardcomputer was doorgebrand en daardoor hebben ze er een nieuwe ingezet (officiële Renaul garage). Ze hebben accu vervangen, boardcomputer, nieuwe remschijven, nieuwe banden.

De eerste week hoorde ik een heel kort piepje en er gingen wat lampjes branden. Dat ging zo snel dat ik het niet kon zien. Ik dacht, misschien waren het de kinderzitjes achterin.

Vandaag, drie weken laten, gingen weer een aantal lampjes branden. Maar nu bleven ze langer staan en er kwamen diverse storingen achter elkaar, binnen paar minuten.

1. In display stond 'Regelaar' en daaronder 'Controleer ESC'. Het lampje van Waarschuwingslampje, ABS en 'Waarschuwingslampje Elektronisch Stabiliteitsprogramma (ESP) en tractiecontrole' gingen branden. Zie plaatje:


Na korte tijd volgende foutmelding:

2. In display stond 'Regelaar' en daaronder 'Controleer remsysteem'. Het lampje van Waarschuwingslampje, ABS en 'Waarschuwingslampje Elektronisch Stabiliteitsprogramma (ESP) en tractiecontrole' gingen branden. Zie plaatje:


Na korte tijd volgende foutmelding:

3. In display stond 'Regelaar' en daaronder 'Storing opladen accu'. Het lampje van Waarschuwingslampje laadstroom en STOP gingen branden. Zie plaatje:


Na de foutmeldingen kwam onderstaande melding kort in beeld:

4.  In display stond 'Regelaar' en daaronder 'Stop & Start actief'. Zie plaatje:


Nu heb ik nog gewoon garantie. Dinsdag ga ik bellen naar de garage. Maar ik durf er nu niet meer mee te rijden.

Heeft iemand enig idee waar ineens deze foutmeldingen vandaan komen. Ook omdat het totaal verschillende meldingen zijn.

Alvast bedankt!

Groet,
Pieter

A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Ja of de zekering geklapt die aan dat kastje op de accu gekoppeld is.
Uitlezen met clip.

pheijms


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev