Advertenties


Megane estate met fietsendrager

Gestart door A110, 7 juli 2016, 16:39:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

Goedemiddag,

Zijn er mensen die een estate hebben van de Meg III en regelmatig met een fietsendrager incl e-bike's de weg op gaan??

Wij hebben 2 nieuwe e-bike's besteld en worden binnenkort afgeleverd. Nu ben ik aan het rond struinen voor een fietsendrager omdat we nu toch wat meer willen gaan fietsen en ook op andere plaatsen.
Maar ik vind de estate nu al ver naar beneden hangen en ben bang als er straks een fietsendrager incl 2 e-bike's opstaan (wil wel de accu's eraf halen en zo in de auto meenemen) dat de achterkant op de grond komt. Zit erover te denken om hulpveren te monteren.
Mijn kogeldruk mag 75 kg zijn. Het totale gewicht zou toch al snel tussen de 60 en 70 kg komen bij elkaar.

Graag jullie mening en bevindingen.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

#1
Ik heb een paar keer per jaar een Thule drager achterop. Maar daar staan dan ATB's of kinderfietsen op. Een GT staat iets lager dan een gewone Megane, maar hij helt niet achterover.



We hebben 1 e-bike, maar die heb ik er nog niet op gehad. De accu eraf scheelt al.
Er zijn wel speciale dragers voor e-bikes, zelfs met hulpwieltjes.

mark29

De caravanrijders hebben vaak de veren van mad eronder zitten. Dit zijn zwaardere veren.
Scheelt veel met hellen.

A110

Bedankt voor de foto en antwoorden.

Ben er nog niet helemaal uit, ik ga het eerst maar eens aankijken als de fietsen geleverd zijn. Mijn (heren)e-bike staat in bestelling al een paar maanden. Geschatte levertijd zou nu week 35 zijn. Van de vrouw kunnen we volgende week al gaan ophalen. Ik krijg dan tijdelijk een leenfiets totdat mijn fiets geleverd word. Vind het een mooie oplossing van onze fietsenmaker. Ook hun kunnen er niets aandoen dat het zo lang duurt, populair model en helaas in een grote framemaat (61).

Nu nog een fietsendrager uitzoeken, daar zie je ook door de fietsendragers en bos niet meer. En wat een prijzen vragen ze ervoor.

De fietsendrager van Cykell vind ik een geweldig ontwerp en met een doordacht mechanisme alleen de prijs van bijna €600,- vind ik echt veels te duur.
Verder kijk ik nog naar een Bosal of Diamont pro user. Deze komen uit dezelfde fabriek en zijn ook gelijk aan elkaar alleen de prijs is anders. De Bosal is goekoper.
Thule neem ik ook nog mee in mijn overweging.

Ik wil een fietsendrager die makkelijk te monteren is met een goede klembevestiging om de kogel. Hij moet compact zijn en geschikt zijn voor 2 e-bikes.

Daarna maar eens gaan kijken hoe de auto zich gaat houden tijdens het rijden.

Alle tips zijn nog welkom.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

gjcvro

Ik gebruik een 'normale' twinny load, met frameklem.
Nog nooit gebruikt op de Megane, maar wel op de vorige auto.
Max last is daarvan 60kg, en de fietsen zijn minder dan 30. Drager zelf is nog geen 15kg, dus allemaal binnen de marge.

Ik zou alleen kijken of je een kantelbare kunt vinden en of de klep dan nog open kan.
Niets irritanter dan er achter komen dat er nog iets in de kofferbak ligt als je de fietsen er al op hebt staan. 8)7

mark29

Bij mijn bmw kan het ruitje omhoog. Zo handig.

Tedo

Die van mij (Thule dus) kan inderdaad wegklappen zodat de klep geopend kan worden.
Geen idee of dat ook kan met e-bikes, die zijn toch een heel stuk zwaarder.

zapp

Nou ja, dan helt die auto iets achterover als er twee e-bikes achterop staan. Hoe erg is dat  :0
Ik zou er niet wakker van liggen en al helemaal geen geld uitgeven aan hulpveren of iets dergelijks.

Tedo

Het deel wat op de kogel klemt moet dat extra gewicht wel aankunnen natuurlijk. Recht omlaag gaat nog wel, maar schuin naar achter is de vraag. De trekhaak en auto zelf zouden er geen probleem mee moeten hebben, maar de drager (?).

A110

Citaat van: zapp op  9 juli 2016, 22:38:37
Nou ja, dan helt die auto iets achterover als er twee e-bikes achterop staan. Hoe erg is dat  :0
Ik zou er niet wakker van liggen en al helemaal geen geld uitgeven aan hulpveren of iets dergelijks.

Het gaat mij meer om het weggedrag. Als de achterkant naar beneden gaat door het extra gewicht gaat de voorkant omhoog waardoor je een ander stuur en weggedrag kan krijgen en dat wil ik niet.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

gjcvro

als je de accu er af trekt valt het extra gewicht allemaal wel mee.
Als ik zie wat mensen allemaal aan tassen en zooi op de fiets laten zitten als extra windvangers enz..

wel kijken voor een framebevestiging, de krankbevestinging is niet goed voor je krankstel.

gjcvro

en gooi 200 kilo achterin en je hebt ook een ander weggedrag.. dat zal deels onontkoombaar zijn, maar zolang je niet voor verstappen wil gaan spelen zullen de verschillen niet schokkend zijn. en anders huur of leen je eerst een drager.

mark29

Wegligging in bochten word er echt niet beter op hoor.
Ga voor een setje zwaardere veren achter, je zult er blij mee zijn.

Onze service kangoo had eerst ook geen zwaardere veren achter, met wat gereedschap ingeladen, in bochten dweilen, nu met zwaardere veren kan die weer strak en vlot door bochten, alsof er geen lading in zit.
Al die megane s met caravan rijden snel het neuswiel kapot bij drempels omdat ze doordeinen, daar ben je ook vanaf met zwaardere veren.

gjcvro

Werken de zwaardere veren juist onbeladen niet tegen?

mark29

Dat verschil merk je eigenlijk bijna niet.
De auto komt ook niet hoger of iets dergelijks, maar hij deint veel minder.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev