Advertenties


Verschillen dagrijverlichting Megane III

Gestart door A110, 7 november 2015, 10:26:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

Omdat er nogal wat verwarring ontstaat over de dagrijverlichting (DRL) en de parkeerlichten (volksmond word het ook wel stadslicht genoemd) heb ik hier de verschillen op een rij gezet.

Eerst type Megane III heeft een 21Watt gloeilamp als DRL en deze zit in de koplampunit naast de richtingaanwijzer. Deze heeft ook een los lampje voor de parkeer/stadslicht.



Dan heb je de licht gewijzigde facelift die heeft LED strips als DRL maar deze heeft een dubbele functie omdat deze dus ook als parkeerlicht/stadslicht fungeert. Bij aanzetten van de parkeer/stadslicht word de DRL gedimd. Deze LED DRL kunnen op 2 plaatsten gemonteerd zijn zie afbeeldingen. Nu blijkt dat het ook wel weer afhankelijk is welk uitrustingsniveau je heeft.





Zoals ook al aangegeven de RS versie's heeft de DRL in de diffuser zitten.



En hier nog een foto van de laatste facelift.




Hopelijk is het nu een beetje duidelijk voor iedereen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

De RS versies hebben hun DRL in de diffuser zitten.

Voor wie standaard geen aparte led DRL heeft, bestaat deze set.

A110

Bedankt voor de aanvulling Tedo.
IK heb er gelijk een plaatje bijgezet.

Verdere aanvulling zijn altijd welkom.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew


Tris

Heldere uitleg, dit vroeg ik mij laatst af. Echter: ik heb een Megane hatchback uit 2013 (1.5 dCi Expression) (de facelift uit 2012, dus met dat zwarte stuk in de gril), maar ik heb geen led-verlichting, wat volgens wikipedia en jouw post daar wel bij zou moeten zitten. Hoe zit dat?
Dan is er nog de actie bij de dealer om voor 500,- euro xenon te laten monteren, ik neem aan dat dit geen verschil zou maken voor led of niet?
1.5 dCi EDC Bose estate 2016

A110

Zou je even een foto kunnen maken van je voorkant voor de duidelijkheid? zodat ik je beter hierin kan helpen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tris

Een foto wil even niet lukken (ik kom zover als img /img, maar wat ik daar dan tussen moet zetten?) maar ik vond deze op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m982615006 het opvolgende kenteken van de mijne, verder exact identieke auto.
1.5 dCi EDC Bose estate 2016

Tedo

Het ziet er uit alsof er een plastic strip zit op de plaats waar DRL moet zitten. Misschien omdat het een Expression (basis) uitvoering is?

A110

#8
Zo'n vermoeden heb ik ook. Dan heb jij ze gewoon in je koplamp zitten, alleen dan geen LED maar een gewone gloeilamp zoals plaatje nummer 1.
Waarschijnlijk heeft dit dus ook nog met het uitrustings niveau te maken, wist ik ook niet.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tris

Zoiets dacht ik ook. Weten jullie dan ook of bij het upgraden naar xenon bij de dealer de hele units worden vervangen (naar een versie met led?) of dat alleen mijn halogeen wordt vervangen
1.5 dCi EDC Bose estate 2016

A110

Citaat van: Tris op 27 november 2015, 13:49:08
Zoiets dacht ik ook. Weten jullie dan ook of bij het upgraden naar xenon bij de dealer de hele units worden vervangen (naar een versie met led?) of dat alleen mijn halogeen wordt vervangen

Ik vermoed dat ze er gewoon een H7 xenonset inzetten met behoud van je koplampen. Dus je krijgt geen LED strip je zal je huidige dagrijverlichting behouden.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

GuidoH

Bij mijn Megane III RS Grandtour is de rechter dagrijverlichting defect.
Ik heb de RS versie,waarbij de DRL in de diffuser zit.(zoals eerder afgebeeld in dit toppic.

De dealer in Nijmegen heeft met twee man geprobeerd het onderdeel nummer te vinden, om de defecte rechter DRL te kunnen vervangen.
Op geen van de explosie  tekeningen komt de DRL - RS versie in de diffuser voor.
De Renault dealer heeft geen idee hoe hij aan de DRL kan komen.

Ook bij andere auto motive bedrijven kom ik de juiste DRL niet tegen wanneer ik op kenteken zoek.
Kunnen jullie mij (& de dealer) op weg helpen?  52-XLR-2 chassis nummer: VF1KZ140647301326



Tedo

#12
Wat voor Megane heb je nou precies? Je hebt het over een RS, maar als ik op kenteken zoek vind ik een 1.5 diesel Estate. Of heb je daar een RS voorbumper opgezet?

Als je die van het een na laatste plaatje hebt; hier staat een nieuwe set te koop, en op de foto's zijn referentienummers te zien.

Rechts zou 266008864R moeten zijn, en links 266053123R

Dat ze het bij Renault niet kunnen vinden verbaast me overigens niets; ze konden mijn achter diffuser ook niet vinden. Uiteindelijk op een Duits forum gevonden.

GuidoH

#13
Ik krijg helaas geen foto geüpload in dit toppic. Mijn auto heeft de DRV onder de koplampen zitten (los van de koplampen) Het is de 3e foto van boven in dit toppic. Ik heb de foto van mijn DRV  als profiel foto geplaatst.
De RDW geeft op: RENAULT  Type D.2;  Z  D.2  Variant KZ14; D.2 Uitvoering KZ1406.
De automaterialen handel geeft op: RENAULT MEGANE III Grandtour (KZ0/1) 1.5 dCi 
Motor code: K9K 636   81 KW 110 PK
De verlichting op E-bay ziet er anders uit. Morgen bouw ik de DRV uit, misschien dat ik dan nog een merk/nummer tegen kom.

gjcvro

#14
dat is gewoon de standaard plek voor de  2012-2014 versie hoor, die zit niet in de  diffuser maar strak onder de koplamp. niks rs aan volgens mij.

En toevallig was er bij 1 van de auto's waar ik ben wezen kijken 1 stuk en hoorde ik een prijs van 80 euro.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev